Raskauspahoinvointi pois McDonald's -aterialla
Näin se on, en voi sille mitään. Jos aamulla on paha olo, se menee ohi kun haen mäkkäristä aterian ja jätskin. Anoppi käskee syödä häoyrytettyjä vihanneksia ja riisiä, mutta tuollaisella ruokavaliolla olen sängynpohjalla ja oksennan. Rasvaa ja lisäaineita saa minun sikiöni valitettavasti.
Kommentit (18)
jonka maustin vaniljasokerilla ja sokerilla. Sai itse säädeltyä sokerin määrää, oli kylmää syötävää ja rahka maitotuotteena rauhoitti vatsaa/esti närästystä.
2. raskaudessa vain grilliruoka/pitsa pahoinvointiin :(
Niitä kiloja tiputtelen vieläkin, vaikka raskaudesta on jo useampi vuosi aikaa :/
Eihän satunnaisesta hampurilaisateriasta mitään haittaa ole, mutta että noin jokapäiväiseksi lääkkeeksi, ei käy. Eilen tuli telkkarista ohjelma Prisma:ravinto ja geenit. Tässä painotettiin hyvän ruokavalion tärkeyttä syntyvän lapsen (myöhempäänkin!) terveyteen. Raskaana olevien tulisi syödä terveellisesti, mm. kalaa ja vihreitä vihanneksia.
Yritä löytää muita keinoja oloasi helpottamaan. Eihän tuo pahoinvointikaan ole sikiölle eduksi. Niin ja katso tuo ohjelma, jos tulee uusintana.
sitä rasvaa ilman sitä muuta scheissea mitä nyt tulee mukana.
Eilen tuli telkkarista ohjelma Prisma:ravinto ja geenit. Tässä painotettiin hyvän ruokavalion tärkeyttä syntyvän lapsen (myöhempäänkin!) terveyteen. Raskaana olevien tulisi syödä terveellisesti, mm. kalaa ja vihreitä vihanneksia.
Niin ja katso tuo ohjelma, jos tulee uusintana.
Linkk YleAreenaan: http://areena.yle.fi/video/1297707635728
sitä rasvaa ilman sitä muuta scheissea mitä nyt tulee mukana.
Kyllä mä ajattelin syntymättömän lapsen terveyttä ja yrittäisin itse tehdä kotona sellaista ruokaa, jolla pahoinvointi lähtee. Jos itse pyöräyttää vaikka kokojyväsämpylät, lykkii väliin lisäaineettomia jauhelihapihvejä, tomaattia ja majoneesia, ollaan jo paremmissa eväissä.
Kaikki mikä ei tee suoraan hallaa alkiolle/sikölle (lääkkeet, alkoholi, huumeet jne.) on sallittua noina kammottavina alkuviikkoina. Pitää vaan muistaa reipastua, sitten kun helpottaa.
Täällä itsekin oksennus kurkussa, enkä siedä todellakaan, jos joku sanoo mitä pitäisi/ei pitäisi syödä. Olen onnellinen, jos jotain saan syödyksi.
mutta kostautui sitten karmealla närästyksellä.
Näin se on, en voi sille mitään. Jos aamulla on paha olo, se menee ohi kun haen mäkkäristä aterian ja jätskin. Anoppi käskee syödä häoyrytettyjä vihanneksia ja riisiä, mutta tuollaisella ruokavaliolla olen sängynpohjalla ja oksennan. Rasvaa ja lisäaineita saa minun sikiöni valitettavasti.
Mulla ei pysynyt pariin ekaan kuukauteen mikään muu ruoka sisällä. Mcdonaltsin kananuketit ja kanahampurilaiset tuli hyvin tutuiksi :p
Lääkäri sanoi että vaikkahan söisit pelkkää salmiakkia niin sekin on parempi kuin ei mitään.
Kyseessä varmaan alkuraskauden pahimmat viikot. Varmaan siirryt terveelliseen kunhan pystyt.
ja siihen auttoi vain krapularuoka kuten suolaiset ranskalaiset, hampurilaiset, pitsa, kebab, jäätelö... ja ketsuppia meni ja suolakurkkua, kaikkea ihanan etikkaista ja suolaista...hmmmm
Heden hampit ja kotipizzan kotzone
Niillä mentiin alkuraskaus
Lääkäri sanoi että vaikkahan söisit pelkkää salmiakkia niin sekin on parempi kuin ei mitään.
Kyseessä varmaan alkuraskauden pahimmat viikot. Varmaan siirryt terveelliseen kunhan pystyt.
Ja lääkäri oli sitä mieltä, että antaa palaa jos jotain saan pysymään sisällä. Paino oli tippunut siinä vaiheessa jo hälyttävästi ja nestehukka uhkasi.
et nuorimmasta oli ihan karsee olo ja hain makkaraperunat grilliltä. Aivan teki mielikin. Ja kohta helpotti olotila :D
meni mullakin viimeinen pahoinvointikuukausi, siinä vaiheessa kun olin jo päätynyt tiputukseen noilla 'ultraterveellisillä' vaihtoehdoilla. Nyt vko 37 ja lisäkiloja tullut 3,5. Ja ihan normaalipainosta lähdin, eli eipä tuon alkuraskauden rasvamättö ainakaan mulla jättänyt mitään ongelmia. Vaihdoin terveellisempään kun pahoinvointi sen salli. Anna siis palaa, mulla toimi kyllä muukin ns. kahvilaruoka, ehkä pointti oli myös se, ettei itse joutunut tekemään.
Huono puoli tässä ruokavaliossa on vaan se, että olen viikolla 36 ja voin siis edelleen pahoin. En mä tuota mäkkârimättöä ole joka päivä syônyt, mutta nyyt viime viikkojen aikana muutaman kerran, kun olo on oikeasti ollut kamala. Ihan normaalia kotiruokaa syön yleensä, mutta tuo on tehokkaampi lääke. Kiloja mulle onkin kyllä sitten pahoinvoinnista huolimatta tullut jo vähän yli kymmenen, mutta ihan oikeasti jos voi pahoin yhdeksän kuukautta, ei paljon jaksa miettiä ruokien ravintoarvoa sun muuta. Sitä syö sellaista, mikä helpottaa, oli se sitten mäkkäriä tai suklaata (tuota viimeksi mainittua on myös tullut syötyä erinäiset määrät).
ap
eihän toi 10 ole yhtään ylimääräistä.. eikö tuon verran pitäisi ollakin? Mulla on myös alkanut pahoinvointi uudestaan ja hyvällä omallatunnolla vetelen just pitsaa ;)
Siis mun toi 3,5 kg on ns. liian vähän, mutta kun sama kävi viime raskaudessa, niin eivät enää seuraa. Tsemppiä, syöt mitä pystyt! Kyllä tässä paikat kremppaa muutenkin, ettei tolla syömisellä täydy itseään kiduttaa :D vaikka sitten purkista kaikki tarpeellinen, niin kuin lekuri mulle on määrännyt.
samoin jätskiä meni ihan tuhottomasti. Koitin silti miettiä mitä koko päivän aikana menee suusta alas ja syödä terveellisesti(kin) + vahtia kokonaiskulutusta. Ei välttämättä tarvitse koko mäkkäriateriaa, voi riittää että syö kourallisen ranskalaisia jne.