raskausajan diabetes
Nyt alkaa ahdistamaan :( Olen jo 10 viikkoa kyttäillyt sokereita ja ruokavaliota. Arvot pysyvät hienosti kurissa ja sokerit ok.
Mutta, kamppailen päivittäin mielitekojen kanssa ja alkaa jo masentaa, kun mitään mitä OIKEASTI tekee mieli ei saa syödä :( ja säännölliset ruokailuajat on terveelliset, tiedän, mutta välillä ketuttaa katsoa kelloa joko voi/pitää syödä.
Jäljellä raskautta on 6 viikkoa, miten kestän tämän ajan vielä ilman herkkuja?? Ahdistaa. Tiedän, että tämä on masuvauvan ja minun hyväkseni, mutta silti.
Kommentit (9)
mulla tosin alkaa olla vikat hetket käsillä.
Minä tosin olen kyllä antanut itselleni luvan silloin tällöin herkkuihin. Mulla on kans sokeriarvot pysyneet tosi nätteinä koko ajan, joten olen sitten välillä palkinnut itseni pienellä suklaapatukalla tai hedelmäsalaatilla tms. Tärkeintä on kun ei anna karata käsistä sen herkuttelun, mutta pieni herkku silloin tällöin vaan vähentää sitä stressiä, että jaksaa taas nauttiakin raskaudesta!
niinkai sitten. Kärvistellenhän se on mentävä, ei muu auta. Lähinnä olisin kaivannut kannustusta/vertaistukea teiltä muilta mammoilta :)
-ap
tulee yhdestä suklaapatukasta ;) no ei, mutta näin olen yrittänyt tehdä ja arvot pomppaa, eli en voi edes sitä syödä :(
tylsää...
Raskaudesta nauttiminen on tosiaan kiven alla, onneksi täälläkin enää loppusuora ja viimeinen kuukausi!
Ja kuola valuu kun muut vieressä nautiskelee kahvin kanssa esim. mustikkapiirakkaa ja vaniljakastiketta tai suklaakakkua tai edes illalla maitokaakaota..
-ap
jatkaa oli muuten tiukkaa olla viimesellään heinäkuussa,kun ei saanut edes jäätelöä syödä,mikä ois edes vähän viilentänyt..jos yhtään lohduttaa!
niin sen jälkeen voit hyvällä omatunnolla herkutella. Liikunta pistää kehon polttamaan sokereita.
kohta se on ohi..
Itse suunnittelin diabeteksen aikaan että mitä kaikkia herkkuja syön kun vauva syntyy. (no nyt on ruokavaliota rajoitettu vauvan vatsavaivojen takia, mutta heti syntymän jälkeen söin hyvällä omatunnolla herkkuja oikein kunnolla)
Eikä varmasti tule raskauskiloja liikaa, itsellä on nyt kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen paino 7 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta.. (oli bmi 30 kun aloin odottaa)
Kyllähän ne arvot sillon hetkellisesti nousee jos jonkun herkun syö (just vaikka sen mustikkapiirakan ja kastikkeen), mutta oon sitte kompensoinu sillä, et oon jollain muulla aterialla syöny sit vähemmän hiilihydraatteja. Terkkariltani sain hyväksynnän tälle, kun arvot tasottuu kuitenkin seuraavaan ruokaan mennessä ihan hyvin.
Tsemppiä kuitenkin!! Mä oon muuten jo ilmottanu et synnärille pitää sit tuoda irtokarkkeja, ku niitä oon himoinnu sen kolme kuukautta nyt... :D
Ajattelinkin pakata sairaalalaukkuun tölkin kokista, salmiakkia ja vähäsen suklaata ;) Niistä haaveillen jaksan odottaa.
Tosiaan tylsää, kun ilo odottamisesta menee ruuasta murehtimiseen :( niinkin pieni asia kuin liikaa maitoa aamupalalla saa päälle hirvittävän morkkiksen ja pelon vauvan koosta ja romahtavista sokereista, kun omat arvot pomppaa :(
Onneksi pääsääntöisesti hyvät arvot, niin vauvallakin kaikki hyvin ja kasvaa tavallista vauhtia..
-ap
ku kestää.
onneksi tuo viheliäi vaiva jäi laitokselle,eikä enää tarvi piikittää onneksi!!