Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämää riippuvaisen miehen kanssa?

Vierailija
22.10.2005 |

Mieheni on nettiriippuvainen. Nettipelit menee perheen ja minun ohi mennentullen. Mies myöntää sen mutta ei halua muutosta koska pelkää elämää ilman nettiriippuvaisuutta. Jos mikään ei enää tunnu miltään? Miehen kanssa puhuttu kovasti ja pallo on mulla: jään tai lähden. Mitä tekisitte? Voiko sopeutua? Vai onko parempi lähteä? Meillä pieni lapsi jaolen raskaana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen oman mieheni kanssa oppinut.

Vierailija
2/7 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se netissä tekee? Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn. Pelaako vai surffaa vaan?

Tajuaako se kuinka itsekäs se on? Pelkää elämää ilman nettiä? Entäs ilman sinua!??

Halaus sulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä muuten hyvää miestä tuollaisen mitättömän asian takia.

Nettipeliriippuvuus ei ole kuitenkaan vaarallista terveydellenne tai

rahaa vievää.

Vierailija
4/7 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä yrittäisin ensin kaikki mahdolliset uhkailut ja kiristämiset ynnä muut " likaiset" keinot (oletan että ap on yrittänyt reilusti ja rehellisesti keskustella miehen kanssa), jos ei muutosta tulisi niin lähtisin.

Vierailija
5/7 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvällinen, ei parane itsekseen vaan pahentuu vuosien myötä, jos yhdestä addiktiosta pääsee eroon, riippuvuus siirtyy toiseen JOS EI todella työskentele asian eteen. KUKAAN toinen ei voi saada riippuvaista lopettamaan, ainoastaan hän itse, ja se onnistuu vain jos todella syvimmältään tahtoo sitä, ei esim avioeron pelossa tai muusta itsen ulkopuolisesta asiasta. Lue esim Tommy Hellstenin Virtahepo olohuoneessa tai muuta asiaan liittyvää kirjallisuutta ja päätä itse millaista elämää haluat elää ja lapsillesi tarjota - vain sinä olet siitä vastuussa!

terveisin ammattilainen, tosin alkoholismin hoidon saralta

Vierailija
6/7 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis pelaa nettipelejä. Tai tällähetkellä yhtä tiettyä nettipeliä ja jos ei pelaa niin sit surffaa peliaiheisilla foorumeilla.

Peli haittaa työntekoa, miehellä liukuva työaika jota kukaan ei valvo. Ja mies siis tekee lyhyempää päivää kun työaika olisi, koska herää niin myöhään töihin, usein vasta klo 11.

Mies tulee töistä kotiin yleensä klo 18 (ja normaali työaika siis on 7,5h). Usein avaa ensimmäisenä koneen ja tunnin verran istuu koneella. Klo 20-20:30 alkaa sitten kunnon peli, mikä kestää keskimäärin klo 4 asti aamuyöllä. Eli arki-iltasin jää miehelle mun kanssa oloon, lapsen kanssa oloon ja kotihommien hoitamiseen 1-1,5h. Viikonloppuisin sitten pelaa vähän myöhempään, Käy nukkumaan joskus viiden jälkeen ja arvatenkin nukkuu puoleen päivään jonka jälkeen peli aukeaa. Ellei miehellä ole joku kavereiden kanssa juttu, mitä on joka toinen viikonloppu, milloin mies lähtee kotoa heti herättyään ja tulee joskus kun minä ja lapsi jo ollaan nukkumassa.

En todellakaan jaksaisi enää olla yksinhuoltajana parisuhteessa. Käydään kyllä perheterapiassa ja mies sai sitäkautta lähetteen johonkin terapiaan. Tarkemmin en tiedä miksi, ei kuitenkaan suoranaisesti nettiriippuvuuden takia.

Minä kaipaisin niin kovasti hellyyttä ja läheisyyttä. Pelkään kovasti että alan kaipaamaan liikaa lapsen hellyyttä. Tarkoitan siis sitä että minunhan pitää olla lapselle se hellyyden lähde, ei toisinpäin. Pelkään kovasti että asiat kääntyy nurin niskoin.

Olen myös käynyt synnytyksen jälkeisen masennuksen vuoksi lapsen kanssa asiaan erikoistuneen sosiaalityöntekijän luona parantamassa minun ja lapsen välistä vuorovaikutusta ja muutenvaan juttelemassa. Nyt vaan tuntuu ettei tuo riitä.

Viikonloput on kaikista kauheimpia. Arkisin olen päivät töissä ja lapsi hyvässä hoitopaikassa mutta viikonloput on hirveitä. Yksinäisyyttä ja riitaa miehen kanssa. Kaipaisin niin kovin arvostusta, hellyyttä ja läheisyyttä.

Hyvällä tuulella ollessaan, eli hyvin nukkuneena, mies on todella ihana ja ymmärtäväinen mutta yleensä pelin takia ei ehdi nukkumaan tarpeeksi.

Vierailija
7/7 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa, mitä tapahtuu, jos on yhden päivän ilman konetta. Yleensä siihen ei kuole.

Kuulostaa kyllä hirveältä.

Toivottavasti löydätte apua.

Haleja täältä.