Äitiyspakkauksen lämpömittari
Osaako kukaan varmasti kertoa sisältääkö äitiyspakkauksen lämpömittari (meillä vuoden 2009 pakkaus) elohopeaa?
Kommentit (7)
ei käytetä nykyisin enää kotitaloudessa käytettävissä lämpömittareissa ollenkaan, edes kuumemittarissa. Jos jollakulla on vanha kuumemittari, siinä elohopeaa voi olla. Kylpylämpömittarissa elohopeaa ei edes voisi käyttää, koska elohopeamittari ei reagoi lämpötilan laskemiseen vaan elohopeapatsas jämähtää korkeimpaan mitattuun lämpötilaan.
kertoa miksi äitiyspakkauksessa tarvitaan lämpömittaria? Jos sen vertaa ei ole (maalais)järkeä, että osaa pestä lapsen ilman sitä, niin huh, huh...
saattaa ensikertalaisille vanhemmille olla vaikeaa, kun muutenkaan ei kauheasti kannusteta käyttämään omaa järkeä hyväksi.
Mutta moni kai saa suurimman hyödyn lämpömittarista pohtiessaan vaunukopan lämpötilaa kylmällä säällä, kun sitä ei voi seinämittarista päätellä. Vauvan pakkaspukeminenkin kun voi olla ensikertalaiselle sellainen juttu, jossa intuitioon ei kannata liikoja alkuun luottaa.
kertoa miksi äitiyspakkauksessa tarvitaan lämpömittaria? Jos sen vertaa ei ole (maalais)järkeä, että osaa pestä lapsen ilman sitä, niin huh, huh...
Mulle mittari on aivan ehdoton! Nakkaan sen vieläkin ammeen pohjalle, kun lasken kylpyvettä (vauva kohta 3kk). Mun kädet on aina kylmät, enkä pysty ranteilla/käsivarsillakaan tuntemaan, onko vesi sopivaa. Olisin monet kerrat kylvettänyt vauvan viileässä vedessä ilman mittaria =) Uskokaa tai älkää, mutta mun normaali ruumiinlämpö on 35,7'c!
Ennen vauvan riisumista joudun laskemaan hanasta kuumaa vettä käsille, jotta ne lämpenee. Muutoin vauva huutaa kauhusta jäistä otettani, ja siinäpä oiskin kiva kylpyhetki..
Näin siis jo kolmannen vauvan äiti toimii ;)
Ja ei, en ole avuton ja kyllä, minulla on (maalais)järkeä enemmänkin kuin monilla muilla.
Vierailija kirjoitti:
Varsin pöljä kommentti taas..itselläkin kädet aina kylmät niin en tod tiedä milloin vesi vauvalle sopivaa.
Ei kannata luottaa siihen mittariin liikaa. Meidän äp:stä saatu mittari näytti 4-5 astetta enemmän ja luulin, että kuuma tunne johtuu vain kylmistä käsistäni. :( Mittasin veden paistolämpömittarilla ja kauhistuin lukemasta, sillä kylpyvesi oli oikeasti 40-asteista, vaikka äp:n mittari näytti 35 astetta!!! :O :-'(
on hopean väristä. Äp:n mittarissa on varmaanki etanolia. Tai sit värjättyä petrolia.