Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osaimetyksestä täysimetykseen -onko myöhäistä :(

Vierailija
08.02.2011 |

vauva vasta viikon ikäinen. Oli sairaalassa väsynyt eikä jaksanut imeä rintaa. Pumppasin koneella mutta irti saan vain 20-30ml, loput 60ml korviketta. Nyt kotona vauva imee rintaa mutta vaatii tuon 60ml pullosta edelleen. Tuntuu että tissit on ihan tyhjät.. Ei tästä tule mitään :'(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa luovuta!! Syöt, lepäät, JUOT riittävästi ja imetät säännöllisesti, niin kyllä se siitä lähtee sujumaan. Pian huomaat, että korviketta menee aina vaan vähemmän tai ei enää ollenkaan.

Mulla oli esikoisen kanssa se tilanne, että olin synnytyksen jälkeen aika huonossa kunnossa ja sain vielä pahan tulehduksen ja vahvan antibiottikuurin. Maidon tulo vaan loppui,kun ei keho jaksanut enää sitä tuottaa. Vauva oli parin viikon ikäinen. Lääkäri lohdutti, että kyllä se maito taas palaa, kun vähän toivut. Niinhän siinä kävi. Kuukauden ikäisenä korviketta ei tarvittu enää ollenkaan.

Huolehdit hyvin itsestäsi ja annat vauvan imeä sitä tyhjääkin tissiä, niin kyllä se maidon tuotanto alkaa pian vastata kysyntää.

Vierailija
2/8 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kans tissittely oli yhtä tappelua kun ei saanut millään otetta. Sitten luovutin liian helposti ja jäi huono omatunto. Nyt oli odotukset korkealla mutta kauhea pettymys iski kun synnytysosastolta mentiin kotiin maitokaupan kautta. Tämä vauva onneksi lupsuttaa tissiä mielellään eikä ole niin tarkka asentojen kans. Enpä siis lannistu vielä :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli riisut itse ylävartalon kokonaan paljaaksi ja vauvan vaippasilleen. Sitten menette sänkyyn peiton alle masut vastakkain ja imetät, jos vauva haluaa. Ja rentoudu muru, ajattele vaikka maidon kaatamista lasiin tai Niagaran kaltaista "maitoputousta" imettäessä ; ) Tue itsesi tyynyillä rentoon asentoon.

Ihokontakti lisää maidon eritystä, samoin yöllä imetys. Tsemppiä teille!

Vierailija
4/8 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta n ikk:n iässä, sitä ennen imetystä ja korviketta... Eli voi onnistua ajan kanssa.

Vierailija
5/8 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden iässä oli jo täysimetyksellä.

Kyllä uskon että voit hyvin onnistua.

Vierailija
6/8 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin joskus vaihtamaan rintaa, jopa 8 kertaa, mutta ei tarvittu korviketta. Viikon ikäisen kanssa kärsinkin jo suihkutisseistä.

Curryssa on muuten sarviapilaa, joka edistää maidon tuotantoa. Itse käytin tuota joskus ihan kaikessa, jopa leivän päällä. Ja muista juoda!

Vierailija
7/8 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani ovat olleet reilusti alle 3kg ja maito noussut hitaasti, eli pakko on ollut antaa korviketta koska painon nousu on ollut tärkeintä.

Ensimmäisestä vauvasta tuli pullovauva 2 kk iässä.

Toisen kanssa korvike ja pullo jäi pikku hiljaa pois kun oma tuotanto lähti käyntiin. Näin kävi n. 2 kk iässä. Nyt on tasan 1 v ja koitan vierottaa rinnasta :-)

i]esikoisen kans tissittely oli yhtä tappelua kun ei saanut millään otetta. Sitten luovutin liian helposti ja jäi huono omatunto. Nyt oli odotukset korkealla mutta kauhea pettymys iski kun synnytysosastolta mentiin kotiin maitokaupan kautta. Tämä vauva onneksi lupsuttaa tissiä mielellään eikä ole niin tarkka asentojen kans. Enpä siis lannistu vielä :) ap

[/quote]

Vierailija
8/8 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi ikiaikainen konsti, otin vauvan öiksi mun viereen parivuoteeseen nukkumaan, imetin lapsentahtisesti. Siitä ei menny ku viikko, niin tissit pursusi maitoa ja päästiin pullosta kokonaan eroon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan