mitä mieltä olette vanhemmista jotka melkein pakottaa nuoren muuttamaan toiseen maahan?
21 vuotias nuori ei osaa puhua kuin suomea ja pari sanaa ruotsia, sen vanhemmat ovat tosi huolehtivaisia, ja ne haluaa että lapsi ei muuta pois kotoa. Nyt kumminkin vanhemmat ovat alkaneet puhua että nuoren tulisi mennä kesäksi töihin ja melkein pakottaa nuoren menemään ruotsiin. Onko tämä mielestänne oikein, pakottaa nuori asumaan kotonaan mutta menemään kesäksi toiseen maahan mistä ei tunne ketään eikä osaa kieltä?
Kommentit (7)
No eipa 21-vuotiasta enaa voi pakottaa mihinkaan, aikuinenhan han jo on. Enka kutsuisi 21-vuotiasta nuoreksi, vaan nuoreksi aikuiseksi. Aloituksesta kuvittelin etta kyseessa on joku 13-15 vuotias lapsi (siis nuori). Sen ikaisen voi viela "pakottaa" lahtemaan esim jos koko perhe muuttaa ulkomaille. Mutta tuskin silloinkaan voidaan laittaa yksin menemaan vieraaseen maahan, jollei itse sita tahdo.
mutta perheen nuorin lapsi ja varmaan sen takia vanhemmat ovat niin yli suojelevia. Vanhemmat ovat muutenkin aika vanhan aikaisia esimerkiksi lapsia ei tulisi hommata ennen avioliittoa, jne. Mielestäni tilanne aika outo että vanhemmat ei anna nuoren itse päättää elämästään siksi haluaisin kuulla muidenkin mielipiteitä.
pitäisi ottaa oma elämä hallintaansa, eihän mikään "aivoton" lapsi ole! Vai onko? Eikö hän sitten tee mitään, elää vanhempien passattavana?
muuten on tuollainen tilanne mahdollinen? Se on kylläkin oikein että nuoren pitäisi mennä kesätöihin ja jos töitä ei Suomesta saa, niin kai Ruotsi on vaihtoehto siinä missä joku muukin.
hän siis opiskelee mutta aikaa kyllä jäisi töillekkin opiskelun ohella, että pystyisi maksamaan vuokran yms. Oon puhunu hänelle ja sanonu että vois vaan muuttaa pois kotoa niin ehkä vanhemmatkin siinä vaiheessa jo tajuaisi että kyllä se lapsi pärjää omillaankin.
21-vuotiaan täytyy olla, jos ei osaa kieliä yhtään. Siis englantiakaan? Ja pari sanaa ruotsia? Missä tuo tyyppi on ollut koulutunneilla? Ja miksi ei tee itse mitä haluaa, miksi roikkuu mamman helmoissa? Ei ihme, että vanhemmat on patistamassa vähän muuallekin välillä.
Niin, aikuinen! Eikö osaa huolehtia itsestään vai miksi vanhemmat paapovat ja määrävät hänen elämästään? Minä odotin jo toista lasta 21-vuotiaana! :)