Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sähköhammasharja - kannattaako ostaa?

Vierailija
31.01.2011 |

Suosittele omaasi.

Mulla kertyy paljon hammaskiveä ja suuhygienisti suositteli sähköhammasharjaa. Olen vaan kuvitellut niiden vahingoittavan kiillettä?

Jotenkin tökki suuhygienistin kova vaahtoaminen tietyn merkkisestä sähköhammasharjasta (Oral-B). Jäin miettimään saako provikkaa siitä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittele omaasi.

Mulla kertyy paljon hammaskiveä ja suuhygienisti suositteli sähköhammasharjaa. Olen vaan kuvitellut niiden vahingoittavan kiillettä?

Jotenkin tökki suuhygienistin kova vaahtoaminen tietyn merkkisestä sähköhammasharjasta (Oral-B). Jäin miettimään saako provikkaa siitä?

Vierailija
2/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen. Aiemmin minulla oli ongelmana toistuvat ientulehdukset ahtaissa hammasväleissä, eipä ole enää :)

Mitään tiettyä merkkiä hammaslääkäri ei suositellut, minusta se olisi asiatonta. Mutta heh, Oral-B oli minunkin valintani. Siihen sai hyvän takuun ja pidin merkkiä luotettavana, vaihtoharjojen saamista kaupoista vielä vuosienkin jälkeen varmana. Ehkä olisin voinut satsata kalliimpaan malliin, mutta nyt aluksi ostin edullisen perusmallin kokeeksi, onko sähköhammasharja laisinkaan mun juttu. On se!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikeniä voi vahingoittaa, jollei osaa käyttää oikein - niinhän tavallinen manuaalinen harjaki nvoi ikeniä vahingoittaa, jos sillä harjaa väärin.

Puhdistustulos on molemmilla yhtä hyvä, jos harjoja käyttää oikein. Sähköhammasharjan etu on siinä, että sillä saman puhdistustuloksen saa aikaan hieman helpommin, mutta jos sillä ksiharjalla jaksaa harjata ja on huolellinen, niin tulos on yhtä hyvä. Myös, jos on joku erityinen syy (motoriikkaongelma, tms.) jonka takia sitä käsihammasharjaa ei saa käytettyä kunnolla, sähkis on hyvä. Ja lapsille joskus ihan siksi kun sen käyttäminen on jännempää niin kiinnostus harjaamiseen säilyy paremmin.

Sekä käsiharjaa että sähköharjaa pitää myös täydentää hammaslangalla.

Mulla on toi oral-B (ostin just tuosta lasten kiinnostuksen syystä aikanaan ja on jäänyt mulle käyttöön. Lapsi, nykyään jo teini, käyttää tas mieluummin käsiharjaa) ja se on kyllä ihan hyvä. Itse ostin sen markitesita, joten tuskinpa kukaa silloin sai provikkaa. Mistä ne tietäis, onko joku sitä suositellut vai keksinkö ihan itse hyllyn ääressä?

Vierailija
4/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Oral-B ja kun sitä alkoi käyttää niin sen jälkeen ei tavallisella harjalla ole tuntunut tulevan puhdasta. Lisäksi tietty pitää käyttää lankaa. Meillä lapsilla on ollut 3v alkaen oma, lapsille tarkoittu saman merkin harja. Tykkäävät käyttää.

Vierailija
5/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelema. Kaiketi sen suunnitteluunkin on hammaslääkärit osallistuneet.

Minä epäilin aiemmin että kai nyt käsiharjallakin saa puhdasta jälkeä aikaan. Sitten ostin sähköharjan ihan vain motivoidakseni lasta 2 minuutin harjaukseen. Ja kappas vaan, kyllä sillä sähköharjalla saa paljon puhtaampaa jälkeä myös aikuisen hampaisiin.

En enää luopuisi. Meilläkin on Oral-B, ihan karvalakkimalli ilman hienouksia, maksoi alle 30 €.

Jos perheessä on useita jäseniä, useampi varsi kannattaa hankkia latauksen takia. Harjasta vähenee tehot kun akku tyhjenee. Meille kahdelle on riittänyt tuo yksi varsi, mutta harkinnassa on duo-malli. Jos nyt odotettas että tuon harjan akku elähtää kokonaan ;-)

Vierailija
6/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sitä piti säännöllisesti puhdistuttaa hammaskiveä, nyt tosi harvoin. Luulen että suositteli tuota ora-b:tä siksi että se on yleisin ja todennäköisesti myös halvin. Muistaakseni perusharja n. 20 €. Tuskimpa provikkaa saa tuo lääkäri. On varmaaan nimenä tuttu ja turvallinen...

Vierailija
7/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on nimenomaan tätä oral b:tä käyttänyt. Minulla jo toinen akku menossa, edellinen tuli käytettyä niin loppuun ettei enää lähteny päälle.

Ja ei se mitään kiillettä vie, eihän sillä tarvitse itse tehdä muuta kuin vaihtaa paikkaa suussa.

Vierailija
8/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta ostimme 2 päätä hintaan 14,95.

Niillä rahastetaan siekailematta.

Vierailija
9/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi sähköhammasharjaa. Toinen kallis Oral-B (maksoi uutena yli satasen) ja toinen halpis samaa merkkiä (maksoi 20 euroa). Kalliimpi on tehokkaampi, mutta halpakin on silti aivan hyvä harja.

Mulla on ollut myös philipsin harja ja oli sekin aivan hyvä. Ei kait sillä merkillä nyt ihan kauheasti ole väliä.

Kun sähköhammasharjan on hankkinut, niin tavallisella harjalla ei tunnu enää saavan riittävän puhdasta.

Vierailija
10/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Oral B Professional Care, ja hampaat on oikeasti puhtaamman tuntuiset kuin manuaalisesti harjaamalla.

Vierailija
11/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoi mukaan oral-b mainoksen, johon ruksi suosittelemansa sähköhammasharjat. Lapselle ehdottomasti oma, ei saa käyttää vielä aikuisten harjaa (ikää 8v). En vaan tykkää tyrkyttämisestä.

ap

Ennen sitä piti säännöllisesti puhdistuttaa hammaskiveä, nyt tosi harvoin. Luulen että suositteli tuota ora-b:tä siksi että se on yleisin ja todennäköisesti myös halvin. Muistaakseni perusharja n. 20 €. Tuskimpa provikkaa saa tuo lääkäri. On varmaaan nimenä tuttu ja turvallinen...

Vierailija
12/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lienee se parhain (ja kallein) malli. Siinä on sellainen taulu, mistä näkee kun 2 minuuttia on täynnä, tulee hymynaama tauluun. Hyvin saa motivoitua 3-vuotiaan sen pari minuuttia, kun kyttää koska tulee hymynaama. Jos tulee temppuilua, niin otan taulun pois ja taas ollaan nätisti, :)

Tuossa mallissa saa sen hellävaraisen, eli lapsille sopivan säädän helposti päälle. Haluttiin ostaa vain yksi harja, jotenkin ekologisempaa niin. Tosin, joulukuussa oli Sokokseessa tarjouksessa setti, jossa oli 2 runko-osaa, 169 €. Sellainen meille sitten tuli ja sillä puhdistuu niin lasten kuin aikuistenkin hampaat todella hyvin!

ps. En saa privikkaa, ;D

Vierailija
13/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole sähköhammasharjaa?

Ohjenuora: mitä kalliimpi sen parempi. 19 eurolla saat, mutta varmaan jos 50 egee sijoitat, saat hyvän.

Sähkiksellä tulee huomattavasti puhtaampaa jälkeä kuin tavallisella. Eikä tarvitse painaa niin lujaa.

Oral-B on varmasti ihan ok.

Vierailija
14/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänään menen ostamaan.

Hammaslääkäri suositteli mulle kun on ahtaat hammasvälit ja koska sillä saa paremmin putsattua taaimmaiset hampaat.

Eikä suositellut mitään tiettyä merkkiä toisin kuin suuhygienisti joka käski ostamaan oral.-b

15/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan kuitenkin:

Oral-B:n harja on markkinoiden tutkituin harja, jonka vuoksi ammattilaiset (shg:t ja hll:t) sitä suosittelevat. Myös Omronilta on tullut harja markkinoille, mutta siitä ei ole yhtään tieteellistä tutkimusta valmistunut.

Provikoita ei maksa yksikään firma (ainakaan julkisen sektorin työntekijöille)... joten siltä osin huoli pois;)

Oral-B:n harjoja on erilaisia, mutta n. 40 eurolla taitaa saada tarjouksesta jo ihan hyvän harjan. Plussaa on, jos harjassa on 3D-tekniikka.

Vierailija
16/16 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ap

mutta vastaan kuitenkin:

Oral-B:n harja on markkinoiden tutkituin harja, jonka vuoksi ammattilaiset (shg:t ja hll:t) sitä suosittelevat. Myös Omronilta on tullut harja markkinoille, mutta siitä ei ole yhtään tieteellistä tutkimusta valmistunut.

Provikoita ei maksa yksikään firma (ainakaan julkisen sektorin työntekijöille)... joten siltä osin huoli pois;)

Oral-B:n harjoja on erilaisia, mutta n. 40 eurolla taitaa saada tarjouksesta jo ihan hyvän harjan. Plussaa on, jos harjassa on 3D-tekniikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan