Jonottamisesta
Miten te muut jaksatte odottaa jossakin terveysasemalla tms.?
Tänään istuin tunnin turhaan hammashoitolassa ja kyllä poltin päreeni lopulta.
Ja kun se palvelu on aina niin luokattoman huonoa. Lääkärit ei kerro nimiään ja vastaanottovirkailijat puree vain purkkaa ja "on vain töissä täällä".
Jaksatteko te muut mukisematta istua ja odottaa??
Kommentit (10)
varaudun siihen, että joudun jonottamaan - otan mukaan lukemista tai tekemistä ja otan rauhallisesti. Kaupassa en edes vilkuile sitä miten nopeasti joku muu jono kulkee, ettei ala harmittaa.
Toisaalta sitten hermot menee jos jonotussysteemit on epäselvät (yksi jonoa vai monta jonoa) tai jonoissa etuillaan törkeästi (paitsi joskus se on vaan huvittavaa). Tollaisissa turhaan istumis tapauksissa, kyllä hermot menee varmaan kaikilla, kun kyse ei oikeastaan ole odottamisesta vaan informaation kulusta. Itse olen joskus istunut toista tuntia lääkärin odotushuoneessa vain saadakseni kuulla, että "hups, sinut onkin unohdettu sieltä välistä"...
vois olla joku tunti max jos jonottaa ajalliseen lääkäriin tai hammaslääkäriin sellainen taka-aika ettei juotuis maksaan täyttä summaa saatika perumattoman ajan maksua...oppisivat oleen jämptejä ne hoitajat ja lääkärit
että paikalle marssi kaksi (ruotsinkielistä) isukkia prinsessoineen puoli tuntia myöhässä omista ajoistaan.
He sitten marssivat suoraan ohi ja hoitajat ja lääkärit mateli suut maireina käytävällä asti vastassa. Saivat asiansa hoidettua vartissa, minulta meni 1,5 tuntia nälkäisen lapsen kanssa!
Tutkimustulosten mukaan keski-ikäisiä naisia ei kuunnella terveydenhuollossa, ja todellakin olin tänään täyttä ilmaa!
ap
että pääsen siellä käymään kahvilassa. Minulla oli ihan selkeä aika, kello 8.30.
Hammaslääkärissä, ei missään akuuttisairaalassa tai päivystyspolilla.
Ei kai kukaan oikeasti varaudu jonottamaan tuntia ylimääräistä hammaslääkärissä heti aamusta? Paikka aukesi kahdeksalta ja kello 8.30 ajalla oltiin jo tunti myöhässä.
Ap
että pääsen siellä käymään kahvilassa. Minulla oli ihan selkeä aika, kello 8.30. Hammaslääkärissä, ei missään akuuttisairaalassa tai päivystyspolilla. Ei kai kukaan oikeasti varaudu jonottamaan tuntia ylimääräistä hammaslääkärissä heti aamusta? Paikka aukesi kahdeksalta ja kello 8.30 ajalla oltiin jo tunti myöhässä. Ap
sinusta nyt viis :D
oppisivat oleen jämptejä ne hoitajat ja lääkärit
että ihmisillä on erilaisia vaivoja, joiden hoitamiseen menee välillä enemmän aikaa kuin on arvioitu. Eikö se ole ihan itsestäänselvää, että kun kyse ei ole paikasta, jossa tehdään vain joku standarditoimenpide (esim annetaan pelkkiä rokotuksia), kaikki ajat ovat arvioita?
Onko vika siis minun? Kun en varaa TUNTIA ylimääräistä hammaslääkärikäyntiin ja kanna lapsella eväitä aina mukana?
Ja on ihan ok herraisältä saapua puoli tuntia myöhässä lääkäriin ja tunkea suit sait muiden ohi?
Ja henkilökunnalta ok paapoa niitä härskisti myöhästeleviä isiä ja haistatella muille?
ap
Röntgenissä meni tietty aika ja lääkäriarviossa tietty aika.
Kyse ei ollut mistään akuutista vaivasta tai sairaudesta.
ap
kyllä jokaisen pitäisi jaksaa hetki odottaa. Itse olen jonottanut lapsen kanssa vain päivystykseen ja kyllähän se välillä pinnaa kysyy, mut kertaakaan en ole hermostunut.
Käy yksityisellä, jos et jaksa jonottaa.