Vitutaa kun lapsi parantui allergioista
ja astmasta, nyt en saa enää hoitotukea ja oon laskenut sen varaan että se olsi jatkunut vielä ainakin 1-2 v.
Kommentit (20)
Todella harmillista. :( Vaatiiko ne ajoittain uuden diagnoosin että saa hoitotuen? Kuinka usein?
Olen todella pahoillani että teidän lapsi parantui, mutta sellaista elämä välillä on.
se on varmasti äidille kamalaa katsottavaa, kun lapsi voi paremmin.
todellakaan huomaa että tuo on provo?
Voi sinua pikkuista....
olen yh ja työtön ja hoitotukea ei laskettu mukaan toimeentulotukeen, että kyllä se ihan aikuisen oikeasti panee vituttamaan. ap
Eikö lapsen allergiasta ja astmasta ollu mitään erityisiä kuluja mitkä nyt jää pois kun on parantunut?
Minä olin onnellinen kun lapseni parani allergioista ja saimme lopettaa myös astmalääkkeiden käytön; loppui erikoismaitojen ostaminen, erikoisruokien ostaminen ja kokkaaminen jne. Toki myös se hoitotuki mutta se kyllä ei edes riittänyt noihin erikoisruokiin joten "miinukselle" mentiin kuitenkin.
Yksi lapsistani on monivammainen ja saan hänestä vammaistukea. Valitsisin kuitenkin mieluummin terveen lapsen ja jättäisin sen tuen saamatta, mutta valitettavasti lapseni ei voi koskaan parantua ja näinollen luultavasti toimin hänen omaishoitajanaan hamaan loppuuni asti ellen laita johonkin laitokseen kun kasvaa aikuiseksi. Sitä en haluaisi tehdä.
Elämä monivammaisen lapsen kanssa on sen verran rankkaa että vaihtaisin osia kanssasi koska tahansa. Että voisin todeta; lapseni parantui, en saa enää vammaistukea.
Mutta jokainen tavallaan...
todellakaan huomaa että tuo on provo? Voi sinua pikkuista....
Voi sinua aikuista - etkö ole kuullut ironiasta?
Ketään oikeisti täyspäistä ei vituta jos lapsi paranee allergioista.
T:Super-allergikon äiti
olen yh ja työtön ja hoitotukea ei laskettu mukaan toimeentulotukeen, että kyllä se ihan aikuisen oikeasti panee vituttamaan. ap
Ei vituta se kuppanen 86e kun saat oikeeta palkkaa.
Lehtimyyjäksi/puhelinmarkkinoitiin pääsee AINA.
Harmittaisi todella paljon jos vaikkapa sairaalahoitoa tarvitseva lapsi paranisi täysin ja sitten menettäisi maksuluokka ykkösen 1472,24 euroa/kk (Helsingissä). Jos vaikka täysin autettava lapsi kokisi ihmeparannuksen. Miettikää, eikö teitäkin harmittaisi? Oikea vanhempien painajaisuni.
Tärkeintä on nyt se että äiti ei kuitenkaan ole ollut se syypää allergiasta paranemiseen ja tulojen alenemiseen, vaan se vika on lapsessa. Mielestäni nyt lapselta kaikki lelut kirppikselle ja viikkorahat pois. Ei mitään herkkuja kahteen vuoteen.
siis mihin tää maailma on menossa??!! luulis että kun oot nähnyt lapses kärsivän sairauksistansa niin olisit maksanut mitä tahansa jos olisit rahalla saanut terveyden.
t. vaikeasti sairaan lapsen äiti joka ei oo jaksanu täyttää tuki/vammaistuen papereita vaikka olis pitänyt ajat sitten, niin ja tulot ei oo kovat. tärkeintä on lapsen hyvinvointi.
joita ei työnteko kiinnosta. Täytyy olla aika työtävieroksuva kun lapsi saisi olla ennemmin sairas kuin että viitisi lähteä töihin.
Sekin voi olla myöhemmin olennaista, että olet vaivautunut hakemaan niitä kadehdittuja Kelan tukia lapsellesi, kun selvitetään lapsen tilannetta joskus vuosien päästä. Jos et ole hakenut, vaikka lääkärintodistukset ovat olemassa, se voi antaa vaikutelman, että lapsi ei sairas olekaan.
Papereiden täyttäminen on kyllä aikamoisen työn takana, myönnän sen.
Sekin voi olla myöhemmin olennaista, että olet vaivautunut hakemaan niitä kadehdittuja Kelan tukia lapsellesi, kun selvitetään lapsen tilannetta joskus vuosien päästä. Jos et ole hakenut, vaikka lääkärintodistukset ovat olemassa, se voi antaa vaikutelman, että lapsi ei sairas olekaan. Papereiden täyttäminen on kyllä aikamoisen työn takana, myönnän sen.
ei vaan yksinkertaisesti oo ollu aikaa ja voimia lapsen leikkausten ja sairaalakäyntien lomassa.
kun ei olla jaksettu täyttää niitä papereita. Nyt onneksi muuttivat sitä, että tuki voidaan myöntää pidemmäksi aikaa kerralla. Olivat kuulema saaneet palautetta asiasta.
Tänään oli lehdessä juttu (Uudessa Suomessa? en löydä enää), että asianajajat ovat nostaneet kanteen siitä, kuinka kelan tuista valittaminen kestää liian kauan.
Mieheni soitti Kelaan ja valitti siitä, että hakemusten täyttäminen on liian vaativaa meille kolmen sairaan lapsen kanssa. Ottivat mielellään palautetta vastaan, varsinkin kun se oli annettu asiallisesti.
Mulle joku lomake on ollut ylivoimainen ja olen sanonut virkailijalle, että täytä sinä. Pyytäkää Kelalta sellaista palvelua, että virkailijan kanssa voitte täyttää lomakkeet, vaikka menis sitten ajanvarauksella.
Mistä NE tietää että allergiat parantuneet?
normaali arki vie voimat niin, ettei vaan jaksa enää paneutua johonkin papereiden täyttelyyn.
Meidän arki ollut pahimmillaan sitä, että tehdään kolmet eri ruoat ja astmalääkitään lapsia 4h välein yölläkin. Siihen vielä lisäksi muut yöheräilyt ja infektiot... On kuin lumitöitä tekisi lumisateessa.
Lehtimyyjäksi/puhelinmarkkinoitiin pääsee AINA.
Eli palkka ei juokse, vaikka kuinka hiki hatussa tekisi töistä, jos ei satu olemaan hyvä tuuri, miellytävä puheääni ja taitava myyjä.
ja astmasta, nyt en saa enää hoitotukea ja oon laskenut sen varaan että se olsi jatkunut vielä ainakin 1-2 v.
no sinä et kyllä äidiksi sovi.et voi tosissasi kirjoittaa tuommoista.olet kyllä maanmatonen.
Minä ainakin suutelin maata kun uskalsi todeta astman parantuneen..
Oikea äiti ei toivo lapselleen kurjuutta:(