Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako harrastusta lapsilla?

Vierailija
13.01.2011 |

Meillä 9 ja 10 vuotialla 2 harrastusta, kaikissa tapaamiset 1X/vko. Vapaasti saavat itse valita mitä harrastavat, mutta tuo 2 kpl minun määrittelemäni maksimiraja.

Perusteena rajoitukselle on se, että jää vapaa-aikaa perheelle ja kavereiden kanssa oloonkin. Olen myös huomannut, että läksyjen teko ja kokeisiin luku tuppaavat usein jäämään harrastuspäivinä hieman retuperälle.

Lisäksi mielestäni hyvä, että oppivat myös itse keskittymään juuri itselleen tärkeisiin asioihin, kun joutuvat miettimään mitä harrastavat. Harrastuksia saa omien toiveiden mukaan sitten vaihtaa taas uuden kouluvuoden alussa, jos uusia kiinnostuksenkohteita löytyy.

Joskus on tullut hieman mutinaa, kun ei enempää saa harrastaa. Siksi kyselenkin: Miten teillä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6veellä 2....

Vierailija
2/5 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä harrastusta, joka päivä harkat ja parhaimpina kaksi. 9v: samoin neljä, samoin harkat. Kohta 7v: kolme harrastusta, harkkoja kolmena päivänä. Hyvin jää isommilla aikaa kavereiden kanssa ja läksyihin (pääsevät viim kolmelta, yleensä yhdeltä...) ja koulu menee paremmin kuin loistavasti. Itse tykkäävät ja kun joskus on raskaampaa ja ehdottaa harrastusten vähentämistä niin ehdoton ei on vastaus.

Minusta niin kauan kuin itse haluavat ja jaksavat niin saavat harrastaa monipuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisia harrastuksia 3. Lisäksi paljon urheilua vapaa-aikana.

Hyvin on jaksanut, myös koulu sujuu. Enempää harrastuksia ei kyllä kaivata.

Vierailija
4/5 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 - 2 h kerrallaan.

Vierailija
5/5 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla (9-v) kaksi harrastusta: jalkapallo ja soittaminen. Molempia on kaksi kertaa viikossa. Olen tykännyt siitä, että nuo ovat kovin erilaisia harrastuksia, toki hän on ne itse valinnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi