Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi päikkäreillä, mitä teet silloin?

Vierailija
07.01.2011 |

Minut haukuttiin taannoin ihan pataluhaksi kun kerroin istuvani koneella tai katsovani telkkaria. Tai jopa nukun joskus. Olen siis kotona lapsen kanssa.

Kävin tutun luona joka oli joskus erittäin hyvä ystäväni, elämä heitteli emmekä enää ole niin läheisiä. Saimme kerrankin aikataulut sopimaan ja pääsin käymään kylässä. Hänellä on jo useampi lapsi, minulla vain yksi. Kuopuksensa on vielä kotona kun muut ovat koulussa ja eskarissa. Kuopus kun nukkuu hänen pitää siivota, laittaa tiskit ja hoitaa pyykit. Ja niiltä jos jää aikaa niin aina löytyy vanhassa okt:ssa jotain muutakin tekemistä. Ja kovin rankkaa ja väsyttävää on jne. jne. Kuuntelin piiiiiitkä luennon, miksi hänen elämänsä on aivan hillittömän rankkaa...

Erehdyin ihmettelemään ääneen miksi ei hellitä silloin kun nuorimmainen on nukkumassa. Mutta eihän se sovi vain makoilla keskellä päivää. Eikä kotihommia sovi hoitaa silloin kun lapset pyörivät jaloissa, silloin kun lapset ovat kotona pitää kuulemma aika pyhittää täysin heille?..

Minulla taas oli aivan päinvastainen näkemys. Tiskailen, hoidan pyykkejä ja siivoilen taaperoni, vähän reilun vuoden ikäinen, kanssa. Ja lapsi on koko ajan mukana kun aamupäivästä hoitelen kotihommia. Lapseni ystävällisesti tyhjentää pyykit koneesta lattialle :), tutkii keittiön laatikoita ja kaappeja kun laitan tiskejä ja heiluttelee pölyhuiskulla lattioita(hänen oma huisku, minulla on toinenkin) kun imuroin, noin esimerkiksi. Illalla on sitten leikkihetki ennen iltapuuroa ja pesuja.

Lapseni menee tuttavani mukaan piloille kun en keskity häneen kunnolla. Kun taas mielestäni on hyvä pitää häntä mukana arkihommissa, oppiipahan ettei mikään tapahdu itsestään.

Mites teillä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienin on (1v) päikkäreillä ja vanhemmat touhuaa tuossa omiaan (10 ja 6v) ruoka uunissa ja olen nyt sattumoisin koneella.....

Vierailija
2/5 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkena kun isommat ovat eskarissa/koulussa niin silloin teen mitä milloinkin...joskus teen kotihommia kun 1v nukkuu joskus vaan oon koneella--> ihan riippuu fiiliksestä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpäs muutakaan tekemistä sitä olisi.

Vierailija
4/5 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toiminut aina kuten sinä. Lepäsin, katselin telkkaria tai istuin koneella silloin kun lapset nukkuivat ja tein kotitöitä lasten ollessa hereillä. Mulla on viisi lasta, isoimmat jo aikuisia, nuorin 8-vuotias. Kukaan ei ole mennyt piloille, ja yhteistäkin aikaa on jäänyt ihan riittävästi. Hoitolastenkin nukkuessa päiväunia istun koneella. Mulla on niin pitkät työpäivät, etten totisesti käytä päivätaukoa työntekoon. Nukkua en tietenkään voi työaikana, kun pitää olla tarkkaavaisena, että lapsilla on kaikki ok.

Vierailija
5/5 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toiminut aina kuten sinä. Lepäsin, katselin telkkaria tai istuin koneella silloin kun lapset nukkuivat ja tein kotitöitä lasten ollessa hereillä. Mulla on viisi lasta, isoimmat jo aikuisia, nuorin 8-vuotias. Kukaan ei ole mennyt piloille, ja yhteistäkin aikaa on jäänyt ihan riittävästi. Hoitolastenkin nukkuessa päiväunia istun koneella. Mulla on niin pitkät työpäivät, etten totisesti käytä päivätaukoa työntekoon. Nukkua en tietenkään voi työaikana, kun pitää olla tarkkaavaisena, että lapsilla on kaikki ok.

En minäkään ajatellut lastani pilaavani vaikka kotihommia teenkin. Jotensakin vaan säälitti tuttuni näkemys asiasta. Ja vähän hymyilyttikin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä