Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tradenomi, kuvaile työtäsi ja luuletko että siinä tarvitsee älyä?

Vierailija
06.01.2011 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloustoimittajana ja tarvitsen kyllä älyä ja nokkeluutta työssäni.

Vierailija
2/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitan asiakkaille koneet, kytken ne ja annan käyttöopastuksen. Ei siinä älyä tarvitse, mutta muskeleita ja autonajotaitoa kylläkin.

Koulutukseltani olen tradenomi, tietotekniikan koulutusohjelmasta, suuntautumisvaihtoehtona tietoliikenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jonkun verran älyä tarvitaan siinä, että keksii keinot saada rahtifirman Argentiinaan lennättämä tavara "kotiin" mahdollisimman pian ja selvittää tehtaalle, kuinka selvitään siihen saakka ilman tuota tavaraa.

Ja sitten vielä jos onkin joku vastaava juttu oma moka, niin selvittää asia niin päin esimiehille, ettei se näytä just mun omalta mokalta. Jee.

Vierailija
4/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyä tarvitaan, kielitaitoa, uusien asioiden nopeaa omaksumista ja kiinnostusta uusien tiedonlähteiden löytämiseen.

Hoidan kaukopalvelua ja vastaan laajempiin tiedonhakupyyntöihin. Asiakkaan tiedontarpeeseen oikeanlainen vastaaminen on yllättävän haastavaa ja joskus monivaiheistakin. Mielenkiintoista kyllä!

Monia aloja pitäisi hallita että osaa hankkia oikeanlaista aineistoa. Nykyään myös markkinointitaitoa vaaditaan mielestäni melkein joka alalla.

Ylipäänsä on hassua kysyä tarvitseeko työssä älyä, eiköhän kaikki työt suju helpommin ja paremmin kun käyttää päätään.

Jollakin taitaa olla pelko ettei omaa työtä arvosteta. Kieltämättä epämiellyttävä ajatus, mutta mielestäni tärkeintä on se, että pitää työstään, osaa tehdä sen hyvin ja pyrkii kehittymään siinä. Ainahan työstään ei voi pitää, mutta silloinhan voi etsiä uusia haasteita tai pyrkiä muuttamaan työtään mieluisammaksi.

Vierailija
5/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarvitaanko siinä hommassa hirveesti älyä, mutta tuskin sinne ihan täysin tampiotakaan huolittais.

Vierailija
6/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloustoimittajana ja tarvitsen kyllä älyä ja nokkeluutta työssäni.

kyllä lähes poikkeuksetta toimittajan tutkinto tai ylempi korkeakoulututkinto, tradenomitoimittajista en ole koskaan kuullut.

Vierailija
7/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen palkanlaskija enkä tiedä miten paljon tähän älyä tarvii mutta kovasti tunkua tälle alalle on nykypäivänä (jopa yliopsitosta valmistuneet hakevat) ehkä me tavistampiot sit sovitaan tälle alalle riippumatta siitä ollaanko tradenomeja tai muita korkeakoulututkinnon suorittaneita...

Vierailija
8/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että maailmassa on paljon asioita joista sä et ole koskaan kuullut :)

Vierailija
9/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulen tekemään samaa työtä kuin mitä nyt eli IT-alalla asiantuntijana / konsulttina. Toteutan työkseni raportointiratkaisuja asiakkaille.

En nyt tiedä tarvitseeko sen suunnattomampaa älyä mutta ainakin loogista ajattelukykyä jotta osaa hakea tietokannasta / tietovarastosta oikeaa tietoa oikeassa muodossa.

Vierailija
10/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hirveesti tarvi älyä, tosin ala itsessään on erittäin mielenkiintoinen, logistiikka.

SAPin tulon jälkeen riittää että osaa saksalaisille selittää miksi layout on jälleen kerran päin viddua.

Olen nyt ä-lomalla ja toivoa on että saan enemmän älyä vaativaa hommaa kun meen takas töihin (laskemaan rahtitaulukoita)

t: logistiikan trade

Vierailija
11/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoitelen määrittelyitä. Aika paljon joutuu älyä käyttämään, kun uusiin asioihin tutustuu ja ne sitten muuntaa sekä erilaisiksi dokumenteiksi ja kaavioiksi.

Vierailija
12/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjanpitäjä ja älliä tarvitaan. Koulutus on taloushallinnon tradenomi.

Työssäni viihtyy, jos tykkää numeroista. Tärkeää on myös viestintätaidot.

Vierailija
13/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin. Lisäksi teen palkanlaskentaa. Vaativa työ, mutta aliarvostettu.

Vierailija
14/14 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monenlaista ajattelua töissä vaaditaan, mutta mikä nyt sitten on älyä, en osaa sanoa.

Tykkään hommistani. Isommat kokonaisuudet kiinnostaa ja selkeät vastuut. Esimieshommatkin on enimmäkseen ihan ok. Töitä on välillä liikaa, mutta toisaalta en turhaudu tässä hommassa. Palkka ok.