Irtisanoutuminen vai mitä?
Minulla on nyt ollut kohta vuoden niin kaamea angsti tätä nykyistä työpaikkaani kohtaan etten enää kohta tiedä, mitä tehdä. En sopeudu, en viihdy. Ihmiset ärsyttävät ja toimenkuva tuntuu niin turhauttavalta. Hakeudunko terapiaan asennemuutoksen, vai mitä? Illat pohdin seuraavaa työpäivää ja odotan vain viikonloppuja. Arkinen elämä ja harrastaminen jäänyt tyystin, kun tuntuu että työ vie kaiken energian. Auttakaa jos olette olleet samassa tilassa.
Kommentit (19)
Juttelin asiasta pomoni kanssa ja kerroin aivan kaiken mikä rasitti. Lopputuloksena se, että sain vähentään tuntimäärää omasta halustani. Minä se siis tuota ehdotin alkujaan.
Pomo hyväksyi asian ja nyt on helpompaa, kun työtaakka pieneni tuolta osin.
Juttelin asiasta pomoni kanssa ja kerroin aivan kaiken mikä rasitti. Lopputuloksena se, että sain vähentään tuntimäärää omasta halustani. Minä se siis tuota ehdotin alkujaan. Pomo hyväksyi asian ja nyt on helpompaa, kun työtaakka pieneni tuolta osin.
vaan ylipäänsä tämä tunnelma ja ilmapirii töissä. Tapa tehdä töitä (vertaan entiseen paikkaan..). Jostain syystä kaikki tökkii.
niin johan helpottaa. Näin minä tein.
Olen käynyt työpsykologilla, vähän apua hetkellisesti, mutta sama ketutus palasi pian, ehkä vaatisi säännölliset käynnit, jos sittenkään olisi todellista apua.
Kokeilin myös lyhentää työaikaa (onnistui osittaisena hoitovapaana), mutta projektitöissä työt seuraavat vapaallekin, eikä lyhyemmästä työviikostakaan ollut sanottavasti hyötyä.
Työ vie multakin kaiken energian, irtisanoutuminen ei oikein ole mahdollista pitkän karenssin takia. Haaveilen irtisanomispaketista, joita tiedän täälle joille kuille jaetun.
Kamala noidan kehä :(
Juttelin asiasta pomoni kanssa ja kerroin aivan kaiken mikä rasitti. Lopputuloksena se, että sain vähentään tuntimäärää omasta halustani. Minä se siis tuota ehdotin alkujaan. Pomo hyväksyi asian ja nyt on helpompaa, kun työtaakka pieneni tuolta osin.
vaan ylipäänsä tämä tunnelma ja ilmapirii töissä. Tapa tehdä töitä (vertaan entiseen paikkaan..). Jostain syystä kaikki tökkii.
Jouduin vaihtamaan toisen työpisteeseen. Työ samaa, mutta uusi paikka, uudet työkamut ja paljon uusia juttuja. En kokenut sopeutuvani ja työstä muodostui painajainen. En tunne kuuluvani joukkoon ja ilmapiiri on välillä mitä on.
Tällä keinolla nyt kokeillaan tätä miten tilanne jatkuu.
Poistaa ehkä jotain koko työstä johtuvaa ongelmaa, mutta ei toki kokonaan. Jatkossa näemme mihin tämä kantaa.
Se edellinen kirjoittaja
Olen täysin kyllästynyt nykyiseen työhöni, täysin turhaa ja väsyttävää, ei mitään haasteita, joka päivä yhtä ja samaa. Lisäksi pomoni on aivan järkyttävän törkeä, aina kun hän soittaa, sydän lyö tuhatta ja sataa kun hermot menee, mitähän haukkuja pomo on nyt KEKSINYT! :( Joka päivä mielessä, että "huomenna irtisanoudun", mutta pelkään jäädä työttömäksi kun en ole ikinä ollut, rahat ei riitä sellaiseen tilanteeseen! Uutta työpaikkaa olen etsinyt viime viikot aktiivisesti. Tuntuu vain,että kohta pää hajoaa, en meinaa aamuisin päästä sängystä ylös, en saa unta iltaisin, olen koko ajan masentava tapaus. :(
vain kärsiä? Kun päällisin puolin työpaikkani varmaan ihan OK. Minä vain en viihdy. Jos tämä on tätä loputtomiin niin olen hermolomalla kohta. En kehtaa mennä asiasta työterveyteenkään puhumaan.
ap
Mä sanoin itseni irti vaikka ei ollut edes uutta paikkaa tiedossa. Tosin mä olen hoitoalalla niin ei tarvinnut olla päivääkään työttömänä. Vuoden verran minäkin kärvistelin ja sitten riitti.
ja yritä kärvistellä siihen asti, mikäli et jaksa, irtisanot itsesi ja etisit sitten sitä uutta duunia vimmatusti.
työnantajat palkkaavat nyt helpommin niitä, jotka ovat töissä kuin niitä jotka ovat syystä tai toisesta työttöminä.
Kaverini otti eropaketin sai 2 v palkan, ajatteli että sinä aikana kyllä löytää töitä, mutta ei löytynyt ja kohta on sen jälkeiset 500 pv täynnä että mitäs sitten suu pannaan.
minullekin moni todennut, että saan palkkaa siitä kun istuskelen 8h tekemättä oikeestaan mitään eli olen onnekas! Öö...juu, tosi onnekas, tuntuu,että tulen joka päivä yhä tyhmemmäksi kun en tee mitään haastavaa.
Oletko ap haluamallasi alalla töissä? Itse haluan vaihtaa alaa kokonaan ja sekin tavoitteena tänä vuonna, mutta toistaseksi kituutan tässä työssä ellen onnistu saamaan toista työpaikkaa. Kauhean vaikeaa kyllä on! :(
t.7
Edellinen paikka samaa työtä mutta viihdyin tosi hyvin. Työilmapiiri oli kannustava ja idoita sai sanoa kuinka lystäsi. En myöskään kokenut tekeväni "turhaa" työtä. Täällä pyörittelen papereita ja mielekkyys hukassa.
ap
no sä et ole ap sanonut yhtään syytä, joka kannustaisi jatkamaan. Nyt vaan haet uutta paikkaa.
Kyllä työstä pitää pystyä nauttimaan.
no sä et ole ap sanonut yhtään syytä, joka kannustaisi jatkamaan. Nyt vaan haet uutta paikkaa. Kyllä työstä pitää pystyä nauttimaan.
paikka on vielä pahempi estää hakemasta :-( Ja häpeä siitä, että jättäisin houkuttelevana työpaikkana pidetyn firman.
työnantajat palkkaavat nyt helpommin niitä, jotka ovat töissä kuin niitä jotka ovat syystä tai toisesta työttöminä.
Kaverini otti eropaketin sai 2 v palkan, ajatteli että sinä aikana kyllä löytää töitä, mutta ei löytynyt ja kohta on sen jälkeiset 500 pv täynnä että mitäs sitten suu pannaan.
Outoa ettei kaverisi saanut tuossa ajassa saanut töitä, onko IT alalla?
no sä et ole ap sanonut yhtään syytä, joka kannustaisi jatkamaan. Nyt vaan haet uutta paikkaa. Kyllä työstä pitää pystyä nauttimaan.
paikka on vielä pahempi estää hakemasta :-( Ja häpeä siitä, että jättäisin houkuttelevana työpaikkana pidetyn firman.
Onkohan sulla oikeasti muuta mahdollisuutta kuin hakea uutta työtä? Ja tuo häpeä osio on täysin turha kommentti.
Ja puhun siis nyt näistä "paketin" ottaneista. En tunne itse yhtäkään, joka olisi jäänyt pidemmän päälle työttömäksi, ja näitä tuttuja paketin otaneita tyyppejä on varmaan parikymmentä.
Mutta toki riippuu omasta alasta ja osaamisesta, meidän firmassa kun on monenlaista porukkaa eri aloilta.
t. nokialainen
Outoa ettei kaverisi saanut tuossa ajassa saanut töitä, onko IT alalla?
Onkohan sulla oikeasti muuta mahdollisuutta kuin hakea uutta työtä? Ja tuo häpeä osio on täysin turha kommentti.
hakea uusia hommia. Ap tässä taas. Ja kiitos vastauksista.
jos vaikka löytyisi hengenheimolaisia tähän ongelmaani. Tai ei kai työtä saisi nykypäivänä ongelmaksi sanoa, kun pitäisi iloita että jossain saa käydä. Taidan olla kyllä ainut ihminen maailmassa joka odottaa että firmassa alkaisi YT-neuvottelut :-/