Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NImenomaan KAILOTTAMINEN on junttia! Tajutkaa mammat, oikeesti!

Vierailija
31.12.2010 |

Se, että lapset silloin tällöin tai useamminkin huutaa, se on normaalia. Sekin on ihan ok, että korotatte ääntänne, kun komennatte lapsianne, on ok. Usein jopa toivottavaa.

Mutta se, että te mammat, ette osaa itse puhua normaalilla puheäänellä, vaan raakutte ja räkätätte kuin harakat konsanaan, se on paitsi junttia, myös vitun rasittavaa ja noloa!

Tajuutteko, että seuralaisenne häpeävät kovaa ääntänne! Meillä jää jopa sukulaisvierailuja tekemättä, kun näitä raakkuvia akkoja riittää rääkymässä :(((

Tämän olen oppinut työläismieheltäni ja hienostoystäviltäni.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ole häpeästä, vaan siitä, että sitä ei oikeesti jaksa kuunnella. Että aikuinen ihminen ei osaa puhua normaalilla äänellä, vaan huutaa aina (Esim. lapselleen, ettei saa huutaa - mutta huutaa helvetin kovaa itse.)

Vierailija
2/5 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä, kun huutaa niin että muilla korvat soi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet!? Ripitin lapset, ennen kuin menimme eilen virkistäytymään:"Siellä on sitten tasan me ja mustalaiset, jotta ootte sitten kunnolla!" "Ettei meitä luulla sellaiseksi!"

Siitä sikisikin sitten keskustelu mustalaisista ja niiden määrästä ja ja.

Kailottaminen ei auttanut, kun oli niin kova taustamelu, että lapsi piti ottaa ihan viereen :-) Lapset kailottavat. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.

Arvatkaa sainko yhden isoäidin vihaiseksi, kun kahden tunnin kailoituksen (likka istui junassa mummansa edessä ja polvillaan istuimella ja suu kävi kaiken aikaa ja desibelejä oli) huomautin:"Voisitko olla hiljaa!" Tyttö oli jo kouluikäinen, niin luulis vähän tajuavan.

Vierailija
4/5 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä olemaan hiljempaa - ei hiljaa. Lapset kailottaa joo, mutta mä näen ne vähän syyntakeettomina vielä. Innostuessa volumet nousee, johon yleensä itse reagoin alkamalla puhua entistäkin hiljempaa ja huomautan asiasta.

Mutta kun aikuisellepa niin ei voi sanoa! Toki, jos on tooosi läheinen ihminen, niin voi. Mutta veikkaanpa, että jos sanoisin aikuiselle ystävälle tai sukulaiselleni, että "voisitko puhua hiljempaa, äänesi sattuu korviini" niin moni suuttuisi.

Sitten oma lukunsa ovat nää vain julkisilla paikoilla ääntänsä korottavat, jotka kuvittelevat että juttunsa on niin hyviä, että kaikki haluavat niitä kuunnella. Joistain sen siis kuulee myös puhetyylistä, milloin keskustelua käydään ympäröivien (tuntemattomien) ihmisten takia, ja suorastaan esitetään.

Tää jälkimmäinen tapa on itse asiassa tosi hupaisa, koska se tuttu seurustelukumppani siinä tilanteessahan huomaa tämän toisen esittämisen. Se on hassua :D (ilmee myös, kun puhut puhelimessa jonkun kanssa, joka vaikka bussissa. Hän puhuu sinulle, mutta kuulet jutuista, äänestä jne. että kyseessä on joku ihme esitys...)

AP

Vierailija
5/5 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis joo. Totta horiset! Esim. julkisessa saunassa lapselle puhuminen (esittää äitiä), on toisinaan kailottamista. Mihinkäs junttiudesta pääset, jos on juntti :-)

Noh, kerrostalon käytävässä yritän kyllä olla hiljaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi