Neulontataitoiset: jeesatkaa sukkia neulovaa
voisiko joku suomentaa mulle tuon kantalapun ohjeen... ymmärrän siihen asti kun nostetaan ensimmäinen silmukka neulomatta ja neulotaan muut nurin. sitten taas ensimmäinen silmukka neulomatta ja ensimmäinen oikein, mitä sitten... menee hepreaksi... ja ekaa kertaa kahteenkymmeneen vuoteen neulon sukkia... :-)
Aloita kantatilkku
neulomalla I puikon
silmukat IV puikolle
(=20-24-28). Jätä muut
s:t odottamaan.
Käännä työ,
nosta ensimmäinen
silmukka neulomatta ja neulo muut silmukat
nurin. Käännä työ, *nosta
ensimmäinen silmukka
neulomatta, neulo 1 silmukka oikein*, toista *-* vielä 9(11)13 kertaa. Toista näitä kahta kerrosta
yhteensä 10(12)14 kertaa (=20-24-28 krs).
Kommentit (12)
Mutta mun mielestä olet ymmärtänyt asian. Neulot vaan niin monta kerrosta kuin tarvitsee...
mitä jos vaan googlaat sukan ohjeen netistä ja teet tavallisen kantapään?
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/asusteita_vaatteita/sukkaohje.html
Tuon linkin takaa löytyy niin hyvä ohjeistus sukan neulomiseen, että mä onnistuin siinä loistavasti, vaikka kyse oli ekasta villasukasta ikinä! Skrollaa alaspäin kantapääkohtaan ja noudata seuvoja :)
tuo ohje tekee vahvistetun kantapään eli "oikealla" kerroksella joka toinen silmukka nostetaan neulomatta ja joka toinen neulotaan.
tuo ohje tekee vahvistetun kantapään eli "oikealla" kerroksella joka toinen silmukka nostetaan neulomatta ja joka toinen neulotaan.
eli nurjalla puolella kaikki silmukat ekaa lukuunottamatta nurin, oikealla puolella aina nostetaan, neulotaan, nostetaan, neulotaan...
ja noita edestakaisia kerroksia teet niin monta kuin ohjeessa oli sanottu eli sen ekan kerroksen jälkeen 9(11)13 kerrosta (riippuen siis minkä kokoista neulot)
Käännä työ,
nosta ensimmäinen
silmukka neulomatta ja neulo muut silmukat
nurin. Käännä työ, *nosta
ensimmäinen silmukka
neulomatta, neulo 1 silmukka oikein*, toista *-* vielä 9(11)13 kertaa. Toista näitä kahta kerrosta
yhteensä 10(12)14 kertaa (=20-24-28 krs).
Eli kantalapun ensimmäinen kerros: nosta eka silmukka, neulo 19 silmukkaa nurin.
Kantalapun toinen kerros: *nosta silmukka neulomatta, neulo seuraava silmukka oikein*, toista tähtien väliä 9 kertaa (=kerroksen loppuun).
Toista näitä kahta kerrosta yhteensä 10 kertaa, eli joka toinen kerros nurin, joka toinen kerros joka toinen neulomatta, joka toinen neuloen.
Olisko sulla jotain vanhaa villasukkaa, josta voisit katsoa, miltä valmiin sukan pitää näyttää?
joka toinen oikein ja nurjalla kierroksella siis aina ensimmäinen neulomatta ja muut neulotaan nurin?
Minä aloin kanssa kesällä neuloa hulluna sukkia ja ihmettelin ihan tuota samaa. Kyllä se ihan oikein menee niin kuin ymmärsit. Aika jännä kokemus, kun ei yhtään tajua miten tästä mitään tulee, mutta kun vaan ohjeen mukaan tekee, niin sukka siitä syntyy.
Koko syksyn kävi sukkapuikot kuumina. Nyt aloi tehdä vauvalle villatakkia _todella_ ohuesta langasta. Käsialani vaan on niin suurta, että se taitaa olla enemmän minun kokoani. Onpahan kasvunvara :D
(Ne ensimmäiset sukatkin tein muka kahdeksanvuotiaalleni, mutta anoppi ne loppujenlopuksi sai)
Minä aloin kanssa kesällä neuloa hulluna sukkia ja ihmettelin ihan tuota samaa. Kyllä se ihan oikein menee niin kuin ymmärsit. Aika jännä kokemus, kun ei yhtään tajua miten tästä mitään tulee, mutta kun vaan ohjeen mukaan tekee, niin sukka siitä syntyy. Koko syksyn kävi sukkapuikot kuumina. Nyt aloi tehdä vauvalle villatakkia _todella_ ohuesta langasta. Käsialani vaan on niin suurta, että se taitaa olla enemmän minun kokoani. Onpahan kasvunvara :D (Ne ensimmäiset sukatkin tein muka kahdeksanvuotiaalleni, mutta anoppi ne loppujenlopuksi sai)
Ap
kyselen varmaan taas jahka pääsen seuraavaan aiheeseen, missä ohjeet menee yli hilseen :-)
Ap
kyselen varmaan taas jahka pääsen seuraavaan aiheeseen, missä ohjeet menee yli hilseen :-)
Ap
sitä pitää joka kerta miettiä itsellänikin.