Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen töissä neuvonnassa ja joka kerta kun luokseni tulee asiakas joka puhuu ruotsia

Vierailija
29.12.2010 |

niin vastaan hänelle suomeksi. Kiusa se on pienikin sellainen. Aina ne on ymmärtäneet vaikka koittavat jotain mussuttaa!

5v olen työtä tehnyt niin ei kannata vihjailla, että kohta saan potkut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskaksi ne ranskalaisetkin vastaavat vaikka he englantia ymmärtäisivät ja puhuisivatkin.

Tiettyä tervettä omanarvontuntoa kai, mutta kiusaksi asti tuolla et voi käytöstäsi siunata. Jos joku puhuu sinulle ruotsia ja vastaat suomeksi, ja molemmat tulevat ymmärretyiksi ei tilanteessa ole mitään ihmeellistä. Viestinnän perusedellytykset on täytetty. Eri asia, jos toinen ei ymmärrä suomea.

Vierailija
2/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan kuolla nauruun, jos joskus näkee töölön tärkeilijöitä sönkkäämässä ruotsia. Monesti henkilökunta esim. liikkeissä kävelee vaan tyynesti pois. hahaha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vastaan hänelle suomeksi. Kiusa se on pienikin sellainen. Aina ne on ymmärtäneet vaikka koittavat jotain mussuttaa!

5v olen työtä tehnyt niin ei kannata vihjailla, että kohta saan potkut.

Susta tulee paljon valituksia ja sut on palkattu ruotsinkielentaitoisena. Jos ei käytös muutu, niin huonosti käy.

Vierailija
4/23 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan kuolla nauruun, jos joskus näkee töölön tärkeilijöitä sönkkäämässä ruotsia. Monesti henkilökunta esim. liikkeissä kävelee vaan tyynesti pois. hahaha

Noinko haluaisit itseasi palveltavan ulkomailla kun sonkotat tankeroenglantiasi? heheee!

Vierailija
5/23 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinko haluaisit itseasi palveltavan ulkomailla kun sonkotat tankeroenglantiasi? heheee!

Vierailija
6/23 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskaksi ne ranskalaisetkin vastaavat vaikka he englantia ymmärtäisivät ja puhuisivatkin.

Tiettyä tervettä omanarvontuntoa kai, mutta kiusaksi asti tuolla et voi käytöstäsi siunata. Jos joku puhuu sinulle ruotsia ja vastaat suomeksi, ja molemmat tulevat ymmärretyiksi ei tilanteessa ole mitään ihmeellistä. Viestinnän perusedellytykset on täytetty. Eri asia, jos toinen ei ymmärrä suomea.

Vierailija
7/23 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että MIKSI sitten olet tuollaisessas työssä jos et osaa olla vittuilematta ihmisille ??

Vierailija
9/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydyt varmaan muutenkin tosi lapsellisesti!

Vierailija
10/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muuten vain työhösi sopimaton.

Vierailija
11/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tietystä lomakkeesta ja vastasit ystävällisesti, että wc on käytävän päässä.

Vierailija
12/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kuitenkin Suomessa ja on naurettavaa ettei oi puhua suomea kun sitä kerran sujuvasti osaa. Sitten naureskelin mielessäni kun muutamat mummot oli ihan tuohtuneita. Ikinä en suostunut sanaakaan svedua vääntämään.

Ja on mulla muutama suomenruotsalainen kaveri. Etten sillä tavalla oo rasisti. Mut ne älyävät puhua mun kanssa suomea.

Vierailija
13/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapailua on, kun ei sanoja meinaa löytyä aina.

Vierailija
14/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain juntti tekee noin.

Vierailija
15/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät osaa suomea. Tai ainakin on ollut, toivottavasti ei enää.

Paikallisessa terveyskeskuksessa on töissä lääkäreitä, joiden vastaanotolla pitää olla sairaanhoitaja tulkkina, koska lääkärit eivät osaa suomea.

Tämä on ihan arkipäivää.

Vierailija
16/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhun varsinkin Ahvenanmaalla englantia. Useimmille se on yksi ja sama mutta pientä osaa se ärsyttää ihan suunnattomasti!

Hienoa!

Vierailija
17/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida mikään merkittävä duuni olla..

Vierailija
18/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun et osaa edes kaverisi kanssa ruotsia puhua, vaikka sitä vuosikaudet koulussa luetaan. Ai joo - onko niin, ettet ole juuri kouluja käynyt ;)

Me ollaan kuitenkin Suomessa ja on naurettavaa ettei oi puhua suomea kun sitä kerran sujuvasti osaa. Sitten naureskelin mielessäni kun muutamat mummot oli ihan tuohtuneita. Ikinä en suostunut sanaakaan svedua vääntämään. Ja on mulla muutama suomenruotsalainen kaveri. Etten sillä tavalla oo rasisti. Mut ne älyävät puhua mun kanssa suomea.

Vierailija
19/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta jo olet tehnyt samaa neuvonnan duunia? Varsinaisessa uraputkessa! Kyllä noin korkealta pallilta varmaan tuntuu hyvältä ojentaa alamaisia!

Vierailija
20/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on mulla muutama suomenruotsalainen kaveri. Etten sillä tavalla oo rasisti. Mut ne älyävät puhua mun kanssa suomea.

Ja nyt sinun pitäisi enää katsoa sivistyssanakirjasta mitä sana rasisti tarkoittaa :D

Ääliö :D