Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsi voi itse ampua ilotulitteita?

Vierailija
25.12.2010 |

Muistelen, kun itse olin lapsi, niin 10v ammuin yksikseni pikku paukkuja pihalla. Nyt poika haluaisi saada itselle pikkupaukkuja, mutta uskaltaako hänen jo antaa ampua itsekseen, eli poikani on 10 vuotias.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa myydä eikä luovuttaa alle 18 vuotiaan käyttöön

Vierailija
2/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin lonkalta, että kaikkeen paukutteluun pätee K-18.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, ei saa.

Eli siitä saa hiukan osviittaa, minkäikäinen ihminen saa niitä yleensäkään käsitellä.

Jotkut eivät tietenkään piittaa niistä rajoista, mutta se kertoo kyllä todella paljon niistä vanhemmista.

Vierailija
4/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäinen pitää olla ostoon.

Vierailija
5/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 18-vuotiaille. Jos siis jotain sattuu, voi olla, että tapaturmavakuutus ei korvaakaan?

Muuten osaat varmaan itse parhaiten arvioida onko sinun lapsesi kypsä ammuskelemaan. Mene vaikka muutaman paukun ajaksi ulos katsomaan ja opastamaan miten hän niitä käyttää ja päätä sen jälkeen jatkosta.

Vierailija
6/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiasia luonnollisesti on että jollakin pojan kaverillasi niitä paukkuja ainakin on ja he paukuttelevat kumminkin.

Eli vaikken asiaa hyväksyisikään, niin realistisesti kertaisin säännöt paukuttelemiseen. Niitä ei paukutella sisätiloissa, niitä ei saa heittää sytyttämisen jälkeen toista henkilöä tai eläintä päin tai päälle. Suojalasit ovat tärkeitä ja paloturvallisuudesta huolehtiminen.

Nimimerkillä: Itse poltin reiän meidän lapsuuden kodin kokolattiamattoon 8-vuotiaana isoveljeltä näpistetyillä papateilla.

Vierailija
7/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden pikkupaukkujen ikäraja oli 12v.

Nykyisin ikäraja on 18v.

Vierailija
8/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja turvalasit tietty päässä!!!

Asutaan maalla joten kukaan ei tiedä mitä teemme.

Vierailija
9/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka osaisivatkin varoa itseään niin muita eivät osaa ottaa huomioon. Jos on pakko antaa lapselle tulitteita niin sitten jossain hyvin kaukana muusta asutuksesta ja liikenteestä. Sokeuttavatpahan vaan edes itsensä silloin eikä muita!!

Vierailija
10/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaiselta, joten pitäkää ne lakia noudattamattomat kersanne omalla pihallaan kaukana muiden koirista, postilaatikoista, autoista ja ikkunoista, niin ei tartte lumihangessa pöllytellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme