Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisit tämän joululahjarahan?

Vierailija
23.12.2010 |

Minulla on aikaisemmasta avioliitostani lapsi, jonka isoisä eli isän isä laittoi nyt meille lahjakortin. Lahjakortti tuli kirjekuoressa, jossa luki minun (ei siis tämän lapsenlapsen) nimi + perhe.

Kysymys siis kuuluu, että miten mielestäsi olisi oikein käyttää 100 euron lahjakortti, kun uusperheessämme on nyt 2 aikuista ja 2 lasta.

Entä mitä tämmöisessä tilanteessa hankkisitte?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saahan,kuuluhan hänen entisen liiton kakaralleen enemmän kuin miehen lapselle. ja mikä vielä parempaa,eihän miehen lapselle kuulu antaa yhtään mitään,eihän.

voi helvetti noita uusperhe-ääliöitä,minä,minä,minä,mulle,mulle,mulle!!!!!!!!!!!!

normaalille ihmiselle ei olisi tuollainen ongelma.nyt vaan pitää päästä hyödyntämään enemmän toiselle kuin toiselle.

HÄPEÄ,AP.

edes jouluna voisit käyttäytyä....

Vierailija
2/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sieltähän saa vaikka mitä.

Niin ja jos yhtään lapsen vaaria tunnen, niin lapsi saa isänsä luokse vielä kunnon lahjan vaariltaan eli yleensä vaari lähettää rahaa pojalleen ja käskee ostaa sillä jotain lapsen todella toivomaa, usein noin 100 euron arvosta.

Samanlainen 100 euron lahja on tullut joskus nykyisen mieheni vanhemmilta ja se on jaettu tasan 25 euroa jokaiselle, mutta se on ollut helppo, koska siinä on mainittu selkeästi että se on ollut meille kaikille, koska eivät osaa valita meille lahjoja.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi meidän avioliitossa ja perheessä kaikki on yhteistä, eikä rahoja tarvitse korvamerkitä tms. yhteistä hyvää elämäähän tässä elellään.

Vierailija
4/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuoressa lukee sinä+perhe, tarkoittaa se KOKO perhettä. Sinua, miestä ja molempia lapsia.

Vierailija
5/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennetään nyt vielä.

Ex-appiukkoni lähetti rahan.

Minulla on kaksi lasta - molemmat lapset ovat siis minun. Toinen minun ja exän ja toinen minun ja nykyisen mieheni. Tämä vaari on siis oikeasti vain vanhemman lapseni isoisä. Posti tuli kuitenkin minun, ei lapsenlapsen nimellä.

Vierailija
6/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun äiti voi hyvin, koko perhe voi hyvin"

Vierailija
7/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin köyhä en ole, että en kykenisi isoisän lahjaa antamaan lapsenlapselleen.

Vierailija
8/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos unohtaisit oman ahneutesi,ja antaisitte sen lahjakortin pelkästään lasten käyttöön,tasapuolisesti molemmille 50e?

vai onko ylitsepääsemätön ongelma sinulle,kun et saisi omaa rupuista 25euroa??????? se on niin pieni raha,että sillä voi pyyhkiä persettä,oikeasti.ja sinä jaksat vaatia osuuttasi.huhhuh!

Vierailija
9/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran lakia tunnen, että jos lapsi saa lahjarahaa, niin se on hänen eikä minun.

Juridisesti tässä ei varmaan mitään epäselvää oikeasti. Raha on oikeastaan minun, koska minun nimellä tuli. Lisäksi kun siinä luki tuo + perhe, niin varmaan tarkoitaa, että on tarkoitettu koko meidän perheen käyttöön.

Nyt kun sitten vaan toimitaan aina molempien sukujen puolelta tulevien lahjarahojen suhteen samalla tavalla (jos siis ei ole mainittu erikseen, että kelle on), niin eihän tässä pitäisi mitään epäreilua ollakaan. Toki joskus tulevaisuudessa lapseni tulevat olemaan hyvin eriarvoisessa asemassa siinä mielessä, kun tulevat perimään eri isänsä jne., mutta eipä ne nallekarkit aina muutenkaan mene elämässä tasan.

Kysytään nyt vielä, että jakaisitteko rahat siis tyyliin 25 euroa kullekin vai ostaisitteko 100 eurolla koko perheelle jotain yhteistä? Onko peräti ehdotuksia, mitä tuollaisella summalla ostaisitte?

Vierailija
10/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran lakia tunnen, että jos lapsi saa lahjarahaa, niin se on hänen eikä minun. Juridisesti tässä ei varmaan mitään epäselvää oikeasti. Raha on oikeastaan minun, koska minun nimellä tuli. Lisäksi kun siinä luki tuo + perhe, niin varmaan tarkoitaa, että on tarkoitettu koko meidän perheen käyttöön. Nyt kun sitten vaan toimitaan aina molempien sukujen puolelta tulevien lahjarahojen suhteen samalla tavalla (jos siis ei ole mainittu erikseen, että kelle on), niin eihän tässä pitäisi mitään epäreilua ollakaan. Toki joskus tulevaisuudessa lapseni tulevat olemaan hyvin eriarvoisessa asemassa siinä mielessä, kun tulevat perimään eri isänsä jne., mutta eipä ne nallekarkit aina muutenkaan mene elämässä tasan. Kysytään nyt vielä, että jakaisitteko rahat siis tyyliin 25 euroa kullekin vai ostaisitteko 100 eurolla koko perheelle jotain yhteistä? Onko peräti ehdotuksia, mitä tuollaisella summalla ostaisitte?

Vierailija
11/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka luistimet kaikille tai muuta kivaa yhteistä puuhaa. Se varmaan oli vaarinkin tarkoitus eikä se että äiti saa paidan ja isä kalsarit, Pekka pleikkapelin ja Maija nuken.

Vierailija
12/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoinen 100 euroa on aina jaettu tasan kaikkien kesken, kun se on tullut toiselta puolelta sukua eli niiltä ihmisiltä, jotka eivät ole hänelle mitään sukua. Niinpä nyt kun juttelin hänen kanssaan, niin se oli hänen ensimmäinen ajatuksensa. Sittemmin jäi miettimään myös muita vaihtoehtoja, kuten vaikka sitä, että ostettaisiin jotain kaikille yhteistä ja kivaa tai jopa sellaista vaihtoehtoa, että laitettaisiin tuo 100 euroa jonnekin talteen pohjakassaksi säästöön ja ostettaisiin joskus myöhemmin jotain kivaa ja vielä isompaa. Silloin ehdotti, että tuon Stockan kortin sisältö käytettäisiin nyt tavalliseen elämiseen ettei kortin sisältö vanhene ja korvamerkittäisiin tilille sitten nyt se 100 euroa esimerkiksi Nintendo DS:n alkusäästöpääomaksi.

Tämmöisiä jutteli siis biologinen lapsenlapsi.

ap

Vierailija
13/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheessä laittaisin siltä "oikealta" isovanhemmalta tulevat rahat kaikki sen lapsen hyväksi. Isoisä on vaan kohtelias ja fiksu, kun laittaa kaikille.

Tuo 25 Euroa/naama tuntuu uskomattomalta... Laskeeko joku rahoja noin tarkkaan? Jos mä saan vanhemmilta 300 Euroa joulurahaa tilille, niin ei sieltä mitään aleta laskemaan per nuppi. Ne on siellä ja olen vastuullinen aikuinen, joten käytän ne miten haluan. Eiköhän jokaisessa perheessä lapset mene aina edelle..? Mutta jos ostaisin summalla uuden talvitakin, niin ei hävettäisi pätkääkään.

Vierailija
14/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäisin sen sitten, kun tulee Stokkalle asiaa. Lapsen rahat menisi säästötilille, jos ei ole nyt tarvetta millekään.

Vierailija
15/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin lapselta lahjakortin ja käyttäisin sen sitten, kun tulee Stokkalle asiaa. Lapsen rahat menisi säästötilille, jos ei ole nyt tarvetta millekään.

vaan koko perheelle.

Vierailija
16/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoinen 100 euroa on aina jaettu tasan kaikkien kesken, kun se on tullut toiselta puolelta sukua eli niiltä ihmisiltä, jotka eivät ole hänelle mitään sukua. Niinpä nyt kun juttelin hänen kanssaan, niin se oli hänen ensimmäinen ajatuksensa. Sittemmin jäi miettimään myös muita vaihtoehtoja, kuten vaikka sitä, että ostettaisiin jotain kaikille yhteistä ja kivaa tai jopa sellaista vaihtoehtoa, että laitettaisiin tuo 100 euroa jonnekin talteen pohjakassaksi säästöön ja ostettaisiin joskus myöhemmin jotain kivaa ja vielä isompaa. Silloin ehdotti, että tuon Stockan kortin sisältö käytettäisiin nyt tavalliseen elämiseen ettei kortin sisältö vanhene ja korvamerkittäisiin tilille sitten nyt se 100 euroa esimerkiksi Nintendo DS:n alkusäästöpääomaksi.

Tämmöisiä jutteli siis biologinen lapsenlapsi.

ap

Siis minkä ikäinen sun lapsesi on, jos pohdit hänen kanssaa raha-asioita???

Jos se on niin vaikeeta, niin hanki jotain, mistä kaikki hyötyy. DVD-soitin tms.

Vierailija
17/19 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteily, pelejä, kylpyläreissu, jonkun isomman hankinnan kuten trampoliinin osamaksu... Jos oli osoitettu perheelle, on tarkoitettu perheelle, mutta jotenkin tyhmää alkaa jakamaan perheenjäsenittäin koska kaikilla jäsenillä ei ole mitään tekemistä lahjan antajan kanssa.

Vierailija
18/19 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän isoisä ole tarkoittanut rahan nimenomaan koko perheen käyttöön. Ihan vaikka Herkkuun ruokaostoksille tai vaikka kaikille jotain pientä mihin tarvetta tai kotiin jotain uutta tai "osamaksuksi" johonkin isompaan hankintaan esim. pelikone. Isoisä varmaan ostaisi sen pojalle, jos hän sitä toivoisi esim. synttärinä?

Stockan lahjakortit eivät kai vanhene? Tai ovat voimassa vuosia.

Vierailija
19/19 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mäkään tienny että toi voi olla noin vaikeeta! Ite ostaisin lapselle jonku ns. hyödykkeen, vaikka vaatteen ja yhteiseksi perhepeli 2010:n. Niin, voi myös liittyä viking clubiin niin tuolla rahalla pääsee jo tukholmaan risteilylle.

Kyllä ne lahjakortit vanhenee stockallekin, mutta saa vuoden lisää kun käyttää välissä, vaikka ostaisi lakun:)