G: Onko normaalia, että melkein 2-vuotias syö vielä tuttia?
linda lampeniuksen uudessa blogimerkinnässä kuva aina mitä olen nähnyt tuttia syövästä melkein 2-vuotiaasta Oliviasta
http://blogg.mama.nu/lindalampenius/
Kommentit (5)
kaksi lasta vieroitettu tutista vähän alle 2v iässä. Se tutti voi olla hyvinkin tärkeä vielä siinä iässä. Tosin meillä tutti oli lähinnä nukkimiskäytössä ja lohduttajana. Saa nähdä mieten pitkään kolmas lapsi syö tuttia, nyt 1v.
tosin annan sen vasta illalla kun mennään nukkumaan. Niin rakastunut tyttö tuohon kapistukseen on, että en ole vielä tohtinut kokonaan sitä viedä. Työn purenta on ihan ok. Toki jotkut äidit kilpailevat mm. pottailun lisäksi siitä kuinka aikaisin tutistä päästään eroon jne., mutta itse en ole niin tarkka asiasta. Olen lapseni kanssa puhunut, että annetaan tutit lahjaksi oravavauvoille ja niin pyritään tekemään tässä joululoman aikana.
Oltaisiin muuten otettu jo alle 1,5-vuotiaana, mutta pikkusisarus oli syntymässä juuri tuolloin, ja ajateltiin, että lapsi ei ymmärrä, miksi häneltä on otettu tutti pois ja vauvalla sellainen on. Vauva ei kuitenkaan koskaan oppinut tuttia syömään, ja esikoinenkin vieroittui helposti sitten aikanaan.
Minusta tuo 2 vuotta on vielä ihan "normaali" ikä syödä tuttia, kunhan se ei ole suussa koko aikaa.
vieroitus tapahtui vähän yli 2v, ja lapset nyt 14 ja 15
ihan neuvolan ohjeilla mentiin =)