Suuttuiko anoppi asiasta?
Asumme samalla paikkakunnalla kuin anoppi ja minun vanhempini asuvat muutaman sadan km:n päässä. Anoppi on käynyt katsomassa tytärtämme, ekaa lastenlastaan, useamman kerran viikossa. Vanhempani ovat nähneet vauvan kahdesti.
Nyt olemme lähdössä joulunviettoon vanhempieni luokse torstaina. Minä jään sinne vauvan kanssa vielä pariksi viikoksi joulun jälkeen, kun mieheni tekee lopputyötään täällä kotona. Mulla on seuraa vanhemmista ja mieheni saa työrauhan.
Anoppi suuttui tästä, kun riistämme hänen lapsenlapsensa häneltä! Kuulemma hänelle on suurempi oikeus olla lapsenlapsensa kanssa, koska hänen miehensä on kuollut kun taas minun vanhempani ovat kumpikin hengissä.
Nyt anoppi on verisesti suuttunut enkä tiedä, koska leppyy.
Kommentit (17)
Eikö anoppi edes tajua poikansa etua? Joka syyttä suuttuu, lahjatta leppyy.
et kai ole tosissasi, että anoppi ihan oikeasti sanoi näin?
Aika nolos häneltä. Vai että riistää lapsi häneltä.
Jos oli tosissaan, niin mua kyllä alkais varmaan pelottamaan. Aikamoisen riippuvuussuhteen hän on kerinnyt jo kehittämään, jos 2 viikon poissaolo on jo riistoa.
Ottaisin kyllä etäisyyttä muutoinkin kun joulun ajaksi.
Te olette suunnitelleet fiksusti joulun ja uudenvuoden tienoon. Eiköhän anoppi ole leppynyt siihen mennessä kun tulet vauvan kanssa takaisin. Ja jos on vielä silloinkin suuttunut, niin se on hänen ongelmansa. Hyvää joulua teille!
miullakin on tällanen hullu anoppi, joka omien sanojensa mukaan itkee joka päivä kun ei nää lapsenlastaan.. välimatkaa on 160km.. Jos olemme siellä kylässä anoppi omii vauvan eikä anna sitä minulle syliin vaikka lapseni itkisi kurkku suorana.
Viime viikolla kävivät meillä kylässä (ensimmäinen kerta, koska anopin mielestä meidän tulisi aina mennä sinne) ja anoppi taas itki melkein koko ajan ja sanoi että ikävä on niin tappava...
Mua vähän pelottaa tollanen käytös... O.o
Jokaisella on oikeus elää elämäänsä niin kuin parhaaksi näkee. Ja anopillasi ei ole syytä napista siitä, että olette välillä sinunkin sukulaisissasi kun hän kerran näkee lasta muuten niin usein.
Me vietämme joulut kotona, sillä en halua lähteä raahaamaan perhettä kenenkään luo jouluiksi ja kuunnella sitten kateutta muilta isovanhemmilta. En suostu tuntemaan huonoa omaatuntoa siitä, ettemme juuri muutenkaan kyläile isovanhemmilla, kenenkään muunkaan luona tai että kutsumme sukulaisia harvoin kylään. Oma perhe on meille tärkein ja arjessa jaksaminen.
Tsemppiä sinulle anopin kanssa, että hän oppisi näkemään asiaa myös muiden kuin itsensä kannalta.
siellä vanhempiensa nurkissa luuhaat? Eikö se isä halua olla isä?
että ajelee vanhemmilesi, jos noin kova ikävä on..Hyvät joulut anyway, meillä anoppi ei ole yhtään kiinnostunut meidän lapsista.
justhan ap kertoi kuinka mies tekee rauhassa lopputyötä.
Onhan se ymmärrettävää, että anoppi olisi halunnut viettää joulun rakkaimpansa kanssa (eli ap:n tyttären). Anoppikin on ihminen, jolla on tunteet, ja on oikeus loukkaantua ja tuntea.
Älä ota itseesi. Ihanaa, että sun anoppi kuitenkin niin haluaa olla mukana teidän ja tytön elämässä :) kaikilla ei oo asiat yhtä hyvin
Hän voisi laskea jonkinlaisen keskivertotuloksen siitä, kumpi osapuoli todellisuudesa näkee lapsenlasta enemmän; hän vai sinun vanhempasi. Jos sinä olet kaksi viikkoa vanhempiesi luona lapsen kanssa ja hän käy muuna aikana (ympäri vuoden) teillä kotona lähes päivittäin katsomassa lasta, niin onhan siinä vissi ero.
Omituisinta minusta on kuitenkin hänen asenteensa, että muka riistät(te) häneltä oikeuden olla lapsenlapsen kanssa: ihan kuin kyseessä olisi joku luontaisetuna saatu tavaralahja, jonka hän omistaa...
Anna anopin murjottaa, jos hän kerran niin lapsellinen tahtoo omaehtoisesti olla. Se on hänen valintansa.
voihan hän aina ajella miniän kotiin, kuten tuolla joku ehdotti..
Taisi järkyttyä siitä ettei voikaan entiseen malliin käydä useasti viikossa katsomassa tuoretta lapsenlasta, eikä osannut järkytykseltään ajatella ketään muuta kuin itseään ja omaa tilannettaan.
Anna ajan kulua ja anopin olla. Kyllä hän soittaa ennemmin tai myöhemmin.