Tässä meidän ihanan rento joulumenu :)
Kalkkunarulla
Kaupan laatikot
Kaupan savulohta
Kaupan sienisalaattia
Kotitekoista feta- tms. salaattia
Limppaa
Jäätelöä
Ihanaa, kerrankin saamme keskittyä tärkeimpään eli perheen kanssa olemiseen. Joulunalusaikakin menee mukavasti, kun ei tarvitse miettiä ruokia etukäteen.
Nimim. 10 vuotta joulusta ressannut, nyt höllätä päättänyt 3 lapsen äiti
Kommentit (19)
Mutta kun ne ei ole (paitsi sienisalaatti ehkä)
kaupasta ostettuna :-/
aina ei ole pakko olla luksusta, ja silti voi olla hyvä joulu. Ellei jopa parempi, kun jää energiaa keskittyä muihin asioihin. :)
ap
Muulla ei niin väliä.
Hyvää joulua!
Suurin joulunautinto on ainakin mulle se ruoka,siksi teen itse.En kyllä tajua mikä ressi siinä muka on
aina ei ole pakko olla luksusta, ja silti voi olla hyvä joulu. Ellei jopa parempi, kun jää energiaa keskittyä muihin asioihin. :)
ap
Tärkeintä ei ole se luksus, siivoaminen, hellan edessä raataminen ja joulusta panikointi!! Parasta on ottaa rennosti ja jättää itselle raskaat ja ylimääräiset hoimmat tekemättä ja nauttia joulusta perheen kanssa!
Ihanaa ap että osaat nyt ottaa rennosti ja nautitte joulusta teidän tavalla! Mukavaa ja rentouttavaa joulua teille!!
T: äiti, joka nauttii jouluruokien tekemiesestä ja siksi tekee kaiken itse... siivoukset sitten jää vähemmälle (en nuohoa joka ikkunaa, kaappia ja pyyhi joka paikasta jokaista pölyhiukkasta jouluksi, normi viikkosiivous riittää).
mukavaa ja rentoa joulua koko perheelle!
Suurin joulunautinto on ainakin mulle se ruoka,siksi teen itse.En kyllä tajua mikä ressi siinä muka on
Uuni paistaa kinkun. Joten sen taki kalkkunarullan valitseminen kuulostaa oudolta, jos helppous on syy. Jos pitää kalkkunarullasta ennemmän kuin kinkusta, niin sittenhän sitä pitääkin olla.
Mä tein laatikot itsenäisyypäivänä. Meni tunti tehokasta työaikaa, tein siis porkkana, lanttu ja bataattilaatikot. Noiden maku on mulle niin tärkeä, että mieluummin olisin ilman kuin ostaisin kaupasta.
Rosollin ostan kaupasta, samoin italiansalaatin. Niin ja maksalaatikon. Ja kaloja en tod. lähde itse graavaamaan tai savustamaan, ne saa helposti kaupan kalatiskiltä. Samoin joululeivät kaupasta.
Jouluaatolle on ohjelmassa laatikoiden paistaminen (tai siis mä tyrkkään ne uuniin), kinkun paistaminen (tai siis mä tyrkkään sen uuniin) ja kastikkeen tekeminen. Ei paha nakki.
Ihailen sun asennettasi, sinä olet hyvä äiti!
Ennen raadoin myös minä kaiken alusta lähtien. Nyt 50/50,osa kaupasta ja ne kaikista kivoimmat teen itse. Enkä tosiaankaan enää kiillota lattialistoja :-D
ja kaupan valmismönjät eivät ole sitä. Mulla ei koskaan ole tullut tressiä jouluruuasta sitä kun voi tehdä niin paljon aikaisemmin pakkaseen.
Meillä samanalaista meinikiä.
Mukavaa ja rentouttavaa joulua kaikille =)
menen vanhempien valmiiseen pöytään. Helppoa. Kotona meillä ei ole koristeen koristetta ja ei stressaa, ei sitten mikään.
ja siksi minäkin teen itse suurimman osan. Ymmärrän kuitenkin että joillekin se tekeminen jalaittaminen voi olla iso stressi ja mielummin sitten ostaa valmiina kaupasta/pitopalvelusta yms. Kaikille ei myöskään se ruoka ole pääasia joulussa vaan vaikka juuri se perheen kanssa yhdessä veitetty aika, niinkuin ap: tapauksessa taisi olla! :) Ja toki mullekkin on tärkeää yheinen perheaika!
Hienoa ap että olet osannut hellittää monen vuoden stressaamisen jälkeen! Kyllä se joulu tulee ilman sitä ressiäkin, varmasti paremminkin! Rentouttavaa joulua teille, nauttikaa!
ja siksi EN tee itse. En ole koskaan syönyt kenenkään tekemänä yhtä hyviä laatikoita, kuin Saarioisen laatikot oikein valmistettuna.
mutta, olen vähän sitä mieltä, että nykyihmiset ei viitsi ja jaksa:) Vaikka on autot(aika monella) millä ruoka kannetaan kotiin...itse yritän tehdä minkä ehdin ja jaksan, minulle joulu ei tule jos ei vähän hössötä. Mutta pääasia kuitenkin, että kaikilla hyvä mieli. Ap -toi sun menu oli silti loistava!
Tunnelma ja hymyilevä perhe on tärkeämpi kuin päteminen itse tehdyllä. Jos tuntuu kivalta tehdä itse, niin sitten tehdään.
aina ei ole pakko olla luksusta, ja silti voi olla hyvä joulu. Ellei jopa parempi, kun jää energiaa keskittyä muihin asioihin. :) ap
Nehän on tehty melkeinpä halvimmista raaka-aineista mitä löytyy koska ovat vanhoja perinneruokia. Lanttua, perunaa, porkkanaa, possunlihaa, punajuurta.
Jouluna joutuu syömään oikeasti aika pahaa ruokaa, tai ei ainakaan voi herkutella noilla ruuilla.
laatikot ja ne on kyllä parhaat.
Ne eivät ole meillä sen takia että ovat stockmannilta vaan sen takia että ne ovat parhaita.
sitten löytyy salaatteja ja kalaa. Ja tietysti kinkkua. mmm, hyvää... plus että en joudu paistamaan kotona kinkkua, vien laatikot isovanhemmille ja siellä ollaan jouluaatto. Ne hoitaa loput ruuat :)
Suht rentoa siis ;)
Mutta kun ne ei ole (paitsi sienisalaatti ehkä)