16v varakkaan perheen poika, kummipoikani.
Kommentit (19)
Kuulostaa varsin passelilta, jopa joululahjaksi suht isolta. Meillä monella on useita kummilapsia, itsellä 7. Lisäksi omat lapset ja muutaman läheisen ystäväperheen sen oman kummilapsen sisaruksestkin. Puhumattakaan aikuisten lahjoista. 30e on todellakin tarpeeksi...
Ostan lähipiirin lapsille aina kivat pyjamat ja aina ovat kovasti tykänneet. Kuulema kulkevat ne päällä joulunpyhät:) Tuolla saat jo sellaisen kivan:)
Entäs jos ostaisit jonkun lautapelin (aikuisten pelin siis eikä mitään perhepeliä).
tai jos ei ole varaa siihen 50euroon,niin osta mieluummin 30e lahjakortti johonkin... 30e on hieman nolo summa..
tai jos on niin yksi. Meillä niitä on kertynyt 5 ja jos jokaiselle laitetaan 50 euroa tulee siitä aika iso summa.
mun mielestä 30e on vähän tuon ikäselle lapselle.
Itse annan omille/miehen/yhteisille kummilapsille 50e isot lapset ja 30e pienet lapset
No musta on pikemminkin noloa jos ei-niin-varakas kummi antaa ison rahalahjan varakkaan perheen lapselle.
Olemme itse suhteellisen varakkaita ja yhden lapsen ei niin kauhean varakas kummi (asuu ulkomailla) laittoi 50 euroa lahjaa varten ja minulla on tosi nolo olo, kun se on minusta hänen varallisuustasonsa huomioon ottaen ihan liikaa. Minusta hänen lahjansa voisi hyvin olla jotain ei-aineellista tai symbolista. Rahaa ja tavaraa meillä on ihan riittämiin, eikä lapsi oikein osaa vielä arvostaa sitä, että kummi lahjoittaa vähästään.
Itse ehdottaisin vaikka jotain yhteistä tekemistä, jos lapsi vain vielä tuossa iässä suostuu. Tai sitten jotain sellaista (halpaa), mitä lapsi itse tai perhe eivät tulisi ajatelleeksikaan hankkia. Joku kirja? Jotain harrastukseen liittyvää?
Olisiko vaikka 30 e lahjakortti johonkin vaateliikkeeseen, jokainen antaa sen verran kun on varaa. Eiköhän noin nuori osaa vielä arvostaa 30 euron suuruista rahaa.
vastaavat ja kaikki muu on ekstraa. Joululahja on kuitenkin vuosittainen juttu ja lahjan saaja ei ole tehnyt mitään lahjan eteen eli eri juttu kuin vaikkapa yo-lahja.
itse ostaisin kummille jotain oikeasti mietittyä ja hänelle sopivaa, tuollaiset joulukorttiin teipatut setelit sitten niille muilla sukulaislapsille joita ei niin tunne.
Kummipoika? OK, jos sinun 3v lapsesi joululahja kummeilta voi maksaa 2 e
AP ei tajunnut.
Mikä sitten olisi sopiva summa?
tai jos ei ole varaa siihen 50euroon,niin osta mieluummin 30e lahjakortti johonkin... 30e on hieman nolo summa..
Kyllä minäkin annan nuoremmille jotain pienempää, kun pienille saa helposti jotain kivaa jo 10-15 eurollakin.
30 eur ihan hyvä, minusta jopa antelias.
Itse olen antanut n 25 euron lahjoja.
Itse ostin kummitytölle dvd-elokuvan. Kolmasti kyselin lahjatoiveita mutta mitään kunnon vastausta en saanut. Ehdottamani lehtitilaus ei kelvannut ja kun lapsi on jo rippikouluiässä niin aika vaikea keksiä mitään kun näemmekin vain kerran vuodessa noin tunnin. Toivottavasti posti vie paketin tänäkin vuonna perille. Koskaan ei voi tietää kun mitään "palautetta" ei lahjoista ole tullut :/
Jos lapsi ei osaa kiittää lahjoista (tai ehkä uskoo vielä pukkiin ja vanhemmat eivät henno särkeä lumousta) niin jättäisin lahja ostamatta.
Viiteenkymppiin ei nyt oikein olisi varaa. En keksi mitään ostettavaakaan kun tosiaan on varakkaasta perheestä ja kaikkea on. Leffaliput olis kai ok, mutta täällä ei ole finnkinon teatteria, eikä taida olla mahdollisuutta ostaa etukäteen lippuja näihin tämän kaupungin teattereihin.
Meidän kaikki joululahjat taisivat maksaa yhteensä n 50 euroa. Onko se iso summa vai ei, on mielestäni kiinni antajan rahatilanteesta - ei saajan?!?!?! Meillä ei tänä jouluna tosiaa ollut varaa mihinkään "hienoihin" lahjoihin omillekaan lapsille kun on jo luistimet ja sukset ostettu ennen joulua...
Itse olemme ns. varakas perhe ja meillä 11 vuotias poika. Just itse annoin lahjavihjeen kummeille 23€, kummitkin varakas perhe. En tosiaankaan oleta lahjojen olevan älyttömän kalliita siksi, että itse olemme varakkaita tai antaja on varakas. Kohtuus kaikessa, ostamme itse ne kalliimmat jutut:)
Pelaako jotakin nettipeliä, johon voisit antaa "peliaikaa".
Lukeeko kirjoja?
Onko joku muu harrastus, johon löytyisi varustetta?