Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko voisin saada asuntolainaa?

Vierailija
19.12.2010 |

avioeron takia kyselen. tarvitsisin itselleni ja lapselle asunnon pääkaupunkiseudulta ja ostan, jos pystyn. mutta millaisen lainan voin saada?

lainaa voisin maksella n. 15-20 v.

- bruttotulot 2700 e/kk

- ei muita lainoja maksettavana

- maltillset kk-menot, ei esim. autoa

- omaa rahaa laittaa 22t

- vakuuksien arvo n. 20t (saan tarvittaessa järjestymään lisää n. 50 t, äitini suostuu pikkupaikkakunnan pienasunnollaan takaajaksi)

pliis, auttakaa ja arvioikaa

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsellako asuntoja joiden mahdollinen myyntihinta on 140 t vai 115t?

(ja muupaikkakuntalaisille: kyllä, Helsingin reunamilla edulliset kaksiot on tuon hintaisia.)

Vierailija
2/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on siis nettotulot? Onko niiden päälle vielä minkä verran elareita? Lapsilisä on viissiin 146e?

Minkä kokoista asuntoa ajattelet? Sehän vaikuttaa nimittäin yhtiövastikkeen määrään ja samoin tuleviin korjauskustannuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kysyä ihan suoraan pankista ja samalla varmistaa lainalupaus? Täältä av-mammoilta et todennäköisesti saa kuin mutu-tuntumalla heitettyjä arvioita, jos ei joukossa hyvällä tuurilla sattuisi olemaan laina-asioita hoitavia.

Jos siis olet asunnon oston kanssa tosissasi, ensimmäinen paikka kysyä on pankki. Sen jälkeen budjettisi varmasti asunnonhinnan suhteen selvenee

Vierailija
4/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voihan olla, että jollain samantasoiset tulot ja lainapyyntö vetämässä

siis palkka 2700e/kk, elarit ja lapsilisä 270 e/ kk

etsin asumiskelpoista kaksiota, ei vielä vuoden sisään putkiremonttia, jos myöhemmin, ok

osaan itse tehdä peruspintaremonttia, mutta esim. en pystyttää seiniä, kaakeloida tms. vaativampaa

Vierailija
5/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yritin kysyä, että paljonko palkasta jää siis käteen? Bruttopalkalla kun ei lainaa voi maksaa.

Vierailija
6/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko autoa?

Vierailija
7/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat tuollaisen 100 neliöisen, niin putkiremppa voi olla 50- 100 000 euroa.

Vierailija
8/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain juuri palkankorotuksen, joten en ole varma ensi vuoden veroprosentista. käteen jäisi palkasta n. 1850?

käytössä siis 270 lapsilisää ja elaria

lapsen päivähoitomaksu varmaan nousee nyt

t. ap

Vierailija
9/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin otat niin pienen lainan kuin mahdollista, että rahaa riittää muuhunkin. Eli se 115 Ke asunto on mun ehdotus. Mieluummin vaikka Kerav-Järvenpää suunnalta kuin Helsingin huonoilta alueilta.

Vierailija
10/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan siis n. 47-57 neliöisen, ei täältä saa isompaa noilla hinnoilla.

niin raaalta kuin kuulostaakin, niin lähisukulaiseni on hyvin vakavasti sairas ja tiedän periväni hiukan jossain vaiheessa (en riittävästi asunnon ostamiseksi)

lisäksi v. 2012 lähtien minulla pitäisi olla tiedossa paikka (toisen sukulaisen luona) johon pääsen rempan ajaksi lapsen kanssa asumaan, jos tarvitsee.

Vierailija
11/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työpaikka Helsngissä. En voi mitenkään muuttaa Järvenpäähän!

Vierailija
12/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pinnat menee uusiksi?

Keittiön kaapitkin pystyy maalaamaan ja kun laittaa vaikka uudet vetimet saa halvalla perussiistiä. Turhaa maksaa siitä kauheesti, että joku toinen on maalannut.

Vierailija
13/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en mitään erikoisuuksia enkä hienoja materiaaleja tai keittiöratkaisuja tarvitse, kunhan on perussiistit pinnat ja keittiö/ keittokomero arjen ruuanlaittoon kelpaava.

ap

Vierailija
14/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta junalla pääsee aika nopeesti kyllä...

Vierailija
15/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että nettotulosi olisivat noin 2000 euroa. Mielestäni jos et tarvitse autoa, niin teillä voisi mennä jopa puolet tuloista asumiseen. Tähän asumiseen, täytyykin sitten sisältyä _ihan kaikki_ eli asumisen suorat ja pitkäaikaiset kustannukset. Oletetaan seuraavaa:

Kaksion yhtiövastike 200

Kaksion remonttikulut pitkässä juoksussa 200

Lainanlyhentämiseen jäisi 600 e kuussa.

Oletetaan, että otat lainan 20 vuodeksi ja korko olisi 5% (nyt toki paljon vähemmän, joten nykykoroilla laina lyhenisi nopeammin). Näin ollen saisit lainaa 90 000. (Tämä muuten kuulostaa varsin tutulta, sillä itselläni oli 1 lapsen yksinhuoltajana juuri toi sama määrä velkaa, tulot oli myös samaa luokkaa, hivenen enemmän, mutta mulla oli myös auto).

Täten, jos sinulla olisi lainaa 90000 ja omaa rahaa se 20t, niin voisit katsella 110t asuntoja. Tuo on laskettu vielä tosiaan, niin, että asumiskuluihin menee puolet tuloista, mutta kun teitä on vain kaksi, niin se voi olla mahdollista. Ja autoa ei tuohon budjettiin voi kyllä sitten ottaa.

Vierailija
16/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoa en ota, se on varmaa

110t:lla menee kyllä Helsingissä vaikeaksi, mutta jään pohtimaan

Vierailija
17/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä mulla menee vuokraan (asun vielä vanhassa asunnossamme) niin paljon kaikista tuloista, että vuokran ja pvh-maksun jälkeen käteen jää vajaa 700 e/kk ja tiukkaa tekee poikkeuskuukausina kuten näin joulun alla. ei tämä mahdotonta ole, mutta älytöntä.

olisi kyllä eri asia maksaa omaa.

ap

Vierailija
18/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on vuokra siis nyt?

Itse uskoisin, että elätte noin 1000 e kuussa eli tosiaan jos asuminen + päivähoito maksaisi tuossa mun laskelmassakkin varmaan kevyesti jo 1200, niin ei paljon nykyistä enempää jäisi rahaa tuossa mun laskelmassakaan.

Vierailija
19/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaan tonnin (kauheaa, mutta olen ollut ihan sekaisin, en ole pystynyt järjestämään asioita kun ero oli nk. salamaero, ex löysi uuden)

ja nyt siis olen ollut osa-aikatöissä vastoin tahtoani mutta en tähän hätään ole pystynyt muutakaan hankkimaan, vuoden alusta kokoaikatyö

vajaa 1000 e kuussa riittää hyvin, meillä ei ole tuhlailevaa elämäntapaa

Vierailija
20/23 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten hakea aso-asuntoa. Jos sinulla on rahaa vain 110 000 e, niin joudut menemään huonolle alueelle, tai sitten ostamaan niin huonokuntoisen asunnon, että remppaan menee iso lovi.

Meidän viereisessä talossa juuri on myynnissä kaksio 53 neliötä ja sen hintapyyntö on 150 000 euroa. Itä-Helsingissä, Puotilassa. Kiva talo,kiva asunto, parhaalla paikalla, ei tarvi rempata. Eli näissä hinnoissa mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä