Saan elatustukea lapsesta 133 euroa, paljonko kuuluisi saada?
ja miten saan sen korotuksen, jotta on sama kuin muillakin?
Kommentit (14)
elatustuki on maksimissaan vähän alle 150 e
tuo on väärin, vaikkakin eikovin suuremmista summista ole kysymys kun minimi kelan maksamanakin on 139,jotain...
elatustuki on maksimissaan vähän alle 150 e
osta aivot
freeloader
Mene töihin.
Eli 375e/ lapsi/ kk.
Älkää nyt hyvät ihmiset tyytykö vähempään. Isilläkin on elatusvelvollisuus.
130e/ kk ei riitä yhtään mihinkään. Jo pelkästään asuminen maksaa niin paljon, ettei tuolla summalla pääse kynnysmattoa pidemmälle.
Läheisvanhemmalla on yleensä pyrkimys asua niin, että lapset saavat vähintään omat pienet soppensa tai peräti omat huoneet.
Etävanhemmille riittää pienemmät neliöt. Kun lapset eivät asu siellä vakituisesti.
Näin lähtökohtaisesti.
työstäsi ja mitkä on menosi ja mitkä on isän tulot ja menot.
Edellinen ei taida olla itse töissä ja yhteiskunnan elätti muutenkin. Ja hänen eksänsä on hyvätuloinen.
Eli 375e/ lapsi/ kk. Älkää nyt hyvät ihmiset tyytykö vähempään. Isilläkin on elatusvelvollisuus. 130e/ kk ei riitä yhtään mihinkään. Jo pelkästään asuminen maksaa niin paljon, ettei tuolla summalla pääse kynnysmattoa pidemmälle. Läheisvanhemmalla on yleensä pyrkimys asua niin, että lapset saavat vähintään omat pienet soppensa tai peräti omat huoneet. Etävanhemmille riittää pienemmät neliöt. Kun lapset eivät asu siellä vakituisesti. Näin lähtökohtaisesti.
Itse olen pienituloinen ja aivan toimeentulotuen rajoilla, mutta tyhjästä on paha vaatia, kun lapsen isä saa vain työttömyyskorvausta nykyisin. Päätti alkaa juomaan, kun otin eron väkivaltaisuuden takia.
ap.
Eli sinulle jonain vuonna määritelty tuo määrä ja sitten tulee korotus, jota et saa. Seuraavalla korotuskierroksella Kelan maksamana tulee automaattisesti, mikäli maksaja on etä, pitää hänelle ilmoittaa ja tarvittaessa sopia se lastenvalvojan luona, jos ei vapaaehtoisesti maksa korotusta.
Elatustuki tulee kelan kautta koska isä ei maksa koskaan itse, se on pakko ottaa ulosoton kautta tai jotain. Tällähetkellä summa on 128€ ja sentit päälle... eli kun korotuksia tulee aina x% on jääny jälkeen vuosien saatossa jo yli kympin, mun mielestä todella epäreilu se sääntö että ensimmäinen korotus ei tule, mun lapsen aikana oli välillä muistaakseni jopa 8 vuotta että ei tullu korotusta ollenkaan, nyt 2000 luvulla on tullu pari, se oli alunperin muistaakseni 116€.
Todella perseestä koko systeemi, enkä laistakaan löytänyt kohtaa mistä se johtuu että ei saa ekaa korotusta.
onnistui olemaan soskussa niin vakuuttava siitä ettei hänellä ole rahaa enempään... kela maksaa sitten loput niin että saan yht. 139.53/lapsi. niin ja lapsia neljä. Muuten ok, jos isi olisi oikeasti vähävarainen mutta kun ostelee itselleen koko ajan jotain uutta kallista ja tulotkin on puolet isommat kuin mulla. Omiin lapsiin kyllä ei ole varaa.
Mulle on tullut kaikki korotukset aina automaattisesti.
Mene töihin.