Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoitko lastesi nähden?

Vierailija
14.12.2010 |

Miksi? Tupakoitko odottaessasi tai imettäessäsi? Mitä ajattelet tupakoivista odottajista tai imettäjistä?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessani lopetin kokonaan, toisessa vähensin.

Raskaana polttajista en ajattele sen kummemmin mitään.

Äiti, 31, lapset 4kk ja 2v

Vierailija
2/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoinut odotusaikoina enkä lasten imetysaikoina. Olin jopa 6 vuotta polttamatta lasten ollessa pieniä.

Sitten taas sorruin ikävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan halua lasten näkevän, että poltan. Enkä tosiaankaan polta kun olen raskaana tai imetän! Kyllä lapset menevät tässä asiassa oman mukavuudenhaluni edelle.

Mitäkö ajattelen äideistä, jotka eivät toimi näin? Halveksin. Alinta pohjasakkia, valitettavasti. En mä ääneen silti sitä sano... mutta näin anonyymisti :) ja turha urputtaa, mielipidettä tässä kysyttiin ja sen kerroin :)

Vierailija
4/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska en tahdo antaa esimerkkiä enkä mielikuvaa siitä, että tupakointi olisi ihan jees.

En tupakoinut odottaessa enkä imettäessä.

Tupakoivat odottajat saa minut raivon partaalle, kuvottavaa. Tupakoivat imettäjät siedän astetta paremmin, vaikka sekin todella yök on.

Vierailija
5/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en enää. Ja nyt olenkin raskaana ja lopettanut koko ällön touhun :) toivottavasti lopullisesti.

Ja siksi en polttanut lasten nähden, että se hävetti minua. En polttanut monen muunkaan nähden. Tupakointi on etova tapa.

Vierailija
6/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja altistat heidätkin savulle tupakoidessasi heidän lähellään.

Todella vastuutonta riskeerata omien lasten terveys silkkaa typeryyttään.

Hienoa on kuitenkin se, että olit 6 vuotta polttamatta toisin kuin se yksi vastannut älypää. Ei pitäisi tupakoitsijoiden edes lapsia saada, kun on niin itsekkäät arvot.

Vierailija
7/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten valitettavasti kyllä. Tupakoimiseni on ollut kausittaista ja nyt on tällainen kausi meneillään. Raskaus- ja imetysajat olen ollut polttamatta (imetysaikona tosin saattanut joitain yksittäisiä polttaa, mutta pitänyt huolen, etten ole tupakan jälkeen imettänyt 3 tuntiin).

Ymmärrän tupakan koukuttavuuden ja lopettamisen vaikeuden, mutta en kyllä sympatiseeraa yhtään raskaana ja imettävinä tupakoivia. Kyllä lapsen terveyden vuoksi tulisi voida olla polttamatta, vaikka vaikeaa olisikin.

Voi kun tästä vitsauksesta pääsisinkin joskus lopullisesti eroon...

Vierailija
8/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi tupakoitsijoiden edes lapsia saada, kun on niin itsekkäät arvot.

Ai minun lapseni olisi pitänyt jäädä syntymättä, koska sorruin tupakoimaan raskaana? Olin niin stressaantunut, etten olisi muuten kestänyt. Lapsi on terve toisin kuin monilla tupakoimattomilla! Ärsyttää nämä terveysfanaatikot, jotka kuvittelevat olevansa oikeutettuja haukkumaan muita "pohjasakaksi" tietämättä heidän asioistaan yhtään mitään!!

Vierailija
9/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tupakoi lasteni vieressä vaan sivummalla, jos yhtäaikaa pihalla ollaan.

Kyllä mun lapset ymmärtää, ettei tupakka ole hyväksi. Yksikään lapsistani ei halua tupakoida vaan pitää sitä huonona tapana. Ovat ajatelleet näin jo pienestä. Nyt ovat jo isoja kaikki, osa aikuisia.

Lapsia voi valistaa asiasta vaikka itse polttaisikin, ei mun lapset kaikkea muutakaan tyhmää tee vaikka näkevät jonkun tekevän. Vaikeasta riippuvuudesta ei ikävä kyllä niin vaan irti pääse.

Vierailija
10/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suurin yksittäinen riski kätkytkuolemaan! (+ oppimisongelmat koulussa, allergia, astma, jne jne)Joten tupakointi raskausaikana on todellakin paheksuttavaa, kuten myös imetysajan tupakointi.

En myöskään suosittele polttamaan lasten nähden!

Vierailija
11/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi on asiat suomessa liian hyvin, kun vainotaan jotain yksittäistä ryhmää. Paljonko pahempaa alkoholi tekee vauvalle? Miksette keskity haukkumaan dokaavia äitejä?! Ihme jeesustelijoita. Itse ette varmaan koskaan ole tehneet mitään vastoin suositusten.

Vierailija
12/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en polta. Ihme tekopyhyyttä olla polttamatta lasten nähden, jos on niin tyhmä että polttaa niin mitä väliä?

Ja väite en pysty lopettamaan on paskanjauhantaa. Itse tyhmänä poltin 10 vuotta, aski tai enemmän päivässä. Lopetin kun tulin raskaaksi, tietenkin. Oksettaa ne ketkä ei lopeta. Olis parempi jättää lapset tekemättä jos ei pysty jättämään röökiä/viinaa/huumeita. Kaikki ne vahingoittaa lasta. Kannattaa miettiä sitä että kuinka fiksu se lapsi olisikaan jos et olisi polttanut odotusaikana. Aivojen hapensaantiinhan se vaikuttaa...

Vierailija
13/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi on asiat suomessa liian hyvin, kun vainotaan jotain yksittäistä ryhmää. Paljonko pahempaa alkoholi tekee vauvalle? Miksette keskity haukkumaan dokaavia äitejä?! Ihme jeesustelijoita. Itse ette varmaan koskaan ole tehneet mitään vastoin suositusten.

Ja alkoholi on myös vaarallista, se on totta. Mutta tässä ketjussa puhutaan tupakasta.

Itse en kuvittele olevani täydellinen, mutta en ole polttanut raskausaikana/imetysaikana enkä juonut. Enkä polta lasten nähden, en polta lainkaan tupakkaa. Mielestäni se ei ole paljon vaadittu, olemaan siis polttamatta ja juomatta raskaus ja imetysajan, lapsen terveyshän pitäisi olla tärkeintä joka äidille.

Vierailija
14/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi olla polttamatta lasten nähden, jos polttaa. Ihan naurettava tuo tekopyhyyskommentti! Tupakointi on pahe - ja on todellakin hyvä juttu, jos tupakoitsija tämän tiedostaa, eikä tupakoinnin mallia anna lapsilleen.

Paheensa meillä kullakin.

Vierailija
15/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseehan se ihmisestä ja vaatteista. Valehtelisitko myös jos lapsi sulta kysyisi asiasta? Kyllä mun mielestä totuus on kuitenkin parempi kertoa, ei ne lapset tyhmiä ole.

parempi olla polttamatta lasten nähden, jos polttaa. Ihan naurettava tuo tekopyhyyskommentti! Tupakointi on pahe - ja on todellakin hyvä juttu, jos tupakoitsija tämän tiedostaa, eikä tupakoinnin mallia anna lapsilleen.

Paheensa meillä kullakin.

Vierailija
16/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni nähden satunnaisesti. Raskausaikana en polttanut, koska muutenkaan en polta säännöllisesti, max. aski/kk. Mitenkään hyväksyttävänä asiana en sitä esitä, sanon pahaksi tavaksi ja aikuisten jutuksi, vähän niin kuin kahvikin, en sitä lapselle anna ja sanon, että on vain aikuisille.

Toiset tehkööt omat valintansa, ei ole minun asiani, eikä pitäisi olla kenenkään muunkaan kuin asianomaisten itsensä.

Vierailija
17/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten ei myöskään läskeille lapsia! Ennemmin lihavuuden aiheuttamant sairaudet tappavat kuin tupakoinnin. (Itse en polta, mutta en voi sietää kaiken maailman jeesustelijoita!)

Vierailija
18/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei meidän nähden. Harvakseen poltteli, ei mitään aski per päivä, ei ollut vaikea salailla.

Vierailija
19/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten ei myöskään läskeille lapsia! Ennemmin lihavuuden aiheuttamant sairaudet tappavat kuin tupakoinnin. (Itse en polta, mutta en voi sietää kaiken maailman jeesustelijoita!)

moninkertaisesti pahemmat, mitä lihavan äidin aiheuttamat riskit!!!!!

Äidin lihavuus aiheuttaa mm. korkeaa verenpainetta ja korkeita sokereita, mutta lapsi voi hyvin, kun syntyy.

SEN SIJAAN TUPAKOITSIJAN VAUVA ON VAARASSA KUOLLA KÄTKYTKUOLEMAN, SAADA ASTMAN, ADHD-RISKI LISÄÄNTYY, ALLERGIAT, KOULUONGELMAT JA POIKALAPSEN SIITTIÖONGELMAT!

ETTÄ NÄIN!

Kätilöopiskelija, jolla normaali bmi ja joka ei tupakoi eikä polta!

Vierailija
20/47 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseehan se ihmisestä ja vaatteista. Valehtelisitko myös jos lapsi sulta kysyisi asiasta? Kyllä mun mielestä totuus on kuitenkin parempi kertoa, ei ne lapset tyhmiä ole.

parempi olla polttamatta lasten nähden, jos polttaa. Ihan naurettava tuo tekopyhyyskommentti! Tupakointi on pahe - ja on todellakin hyvä juttu, jos tupakoitsija tämän tiedostaa, eikä tupakoinnin mallia anna lapsilleen. Paheensa meillä kullakin.

Jos poltan työpäivän aikana muutaman röökin pihalla työtakki päällä, ei mussa ole hajunhäivää kun kotiin lasten luokse palaan.