Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

masentunut vauva

Vierailija
12.12.2010 |

Meidän vauva saattaa vaan makoilla hiljaa yksikseen pitkiäkin aikoja sängyssä valvoen. Vauvalla on ikää kohta 2 kk. Ei siis itke eikä ähise, vaan makaa vaan paikoillaan. Monesti olen luullut, että vauva nukkuu, mutta kun menen sitä katsomaan, niin se vaan makaa siellä hiljaa silmät auki. Onko se jotenkin tylsistynyt tai jopa masentunut?

Vai olenko itse ihan tylsistynyt kun tällästä pohdin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen viesteihinsä ei vastata. Eli jos vauva on aikaisemmin saanut itkeä pitkään ilman, että olet reagoinut siihen, on hän saattanut masentua. Jos ei näin ole, niin miettinee vain syntyjä syviä.

Vierailija
2/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväiseltä vauvalta, jonka tarpeet on tyydytetty! :) eli ei suinkaan ole masentunut. nauti, jos vauvasi viihtyy yksinkin. välillä voit antaa vauvan olla rauhassa yksinäänkin, jos hän viihtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vauva ihmeessä huomenna päivystävälle sairaanhoitajalle terveysasemallesi. Hän konsultoi tarvittaessa lääkäriä. Ei ole normaalia että vauva viihtyy yksin pitkiä aikoja noin hiljaa selällään maaten. Kauanko on jatkunut? Pahoin pelkään ettei hänellä kaikki hyvin.

Vierailija
4/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva itkisi ja kitisisi vähän väliä. eli suotta huolestut siellä.

Vierailija
5/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pidettiin ihan kummallisena, kun mulla oli kuopuksesta samanlaisia ajatuksia... nyt vauva on 9kk, ja oikea ilopilleri eikä ollenkaan enää sellainen vaisu ja masentunut :)

Vierailija
6/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsella herätessään.

Vierailija
7/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja älä nyt kaikkea täällä usko ap!

Tietysti lapsi voi olla tyytyväisenä itsekseen. Mutta kyllä lapsesi tarvitsee virikkeitä päivisin ja juttelua. Siltikin kun lapsesi on tyytyväinen yksin ei hätää. Menet sitten kun alkaa sinua paikalle huutelemaan tai jutskailet siinä hänelle. Vastaako mitenkään sinun juttelullesi?

Vie vauva ihmeessä huomenna päivystävälle sairaanhoitajalle terveysasemallesi. Hän konsultoi tarvittaessa lääkäriä. Ei ole normaalia että vauva viihtyy yksin pitkiä aikoja noin hiljaa selällään maaten. Kauanko on jatkunut? Pahoin pelkään ettei hänellä kaikki hyvin.

Vierailija
8/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauva vastaa jutteluihin hymyllä, ja juttelee jo vähän itsekin takaisin. Jotenkin tuo hiljaa makoileminen vain mietityttää. Onkohan vauvalla sittenkään tarpeeksi virikkeitä päivässään?

Kyläillään lähes päivittäin, jumppaillaan mahajumppaa, vaunuillaan, lauletaan ja makoillaan yhdessä sängyllä tai leikkimatolla. Vaippaa vaihdettaessa puhelen vauvalle niitä näitä.

Joskus tuntuu, että vauva jopa välttelee katsekontaktia. Syödessäkään ei yleensä katso silmiin, vaan katse harhailee jossain ihan muualla. :(

Vierailija
9/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vauvalla sittenkään tarpeeksi virikkeitä päivässään?

Kyläillään lähes päivittäin, jumppaillaan mahajumppaa, vaunuillaan, lauletaan ja makoillaan yhdessä sängyllä tai leikkimatolla. Vaippaa vaihdettaessa puhelen vauvalle niitä näitä. (

Läheisyys, lämpö, riittävä ravinto ja kuivat vaatteet; niillä vauva kasvaa varmasti "oikein". Ihan pieni (eikä vielä paljon isompikaan) tarvitse sirkustemppuja ja kymmeniä uusia kasvoja/viikko!

Vierailija
10/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo katsekontakstin välttäminen varsinkin.en haluu mitenkään pelästyttää mutta se ei kuullosta hyvältä..mutta odota rauhassa siihen neuvolakäyntiin,siellä ne osaavat neuvoa ja ohjata eteenpäin jos tarvetta.ei se vauva masentunut ole ainakaan.

Vierailija
11/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani teki ihan samaa, välillä se jopa suuttui kun yritin seurustella sen kanssa. Halusi olla yksistään. Nyt on erittäin reipas ja hyvin sosiaalinen 2-vuotias :)

Vierailija
12/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 2kk! Ei silloin jatkuvasti olla katsekontaktissa. Toiset aloittaa vasta sen 3kk iässä.

Vierailija
13/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri 2kk täyttänyt vauva on vasta pari viikkoa sitten vastaamaan hymyyn, ja seurustelemaan. Tämän ikäinen vauva ei jaksa vielä kauaa seurustella ja vauvalla ei ole muuta keinoa "poistua paikalta" kuin välttää katsekontaktia. Se on vauvan tapa sanoa ettei halua/jaksa nyt seurustella. Meilläkin vauva köllöttelee välillä ihan hiljaa sängyssä ja on ihan tyytyväinen. 2kk ikäinen ei todellakaan tarvitse mitään VIRIKKEITÄ tarpeisiin vastaamisen lisäksi. Ei mobilesta tai jumppamatolla köllimisestä mitään haittaa tietenkään mitään haittaa ole, mutta vauva ei tarvitse niitä vielä tässä vaiheessa mihinkään.

Vierailija
14/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikko makaili pitkiä aikoja silmät auki ja seurasi välillä jotain minulle näkymätöntä liikettä. Kaksi lasta myöhemmin olen tajunnut että unessahan tuo oli, silmät avoinna. Silloin kyllä ihmettelin asiaa kovasti.

Vierailija
15/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikko makaili pitkiä aikoja silmät auki ja seurasi välillä jotain minulle näkymätöntä liikettä. Kaksi lasta myöhemmin olen tajunnut että unessahan tuo oli, silmät avoinna. Silloin kyllä ihmettelin asiaa kovasti.

Siis on vauvasta asti välillä nukkunut noin, ja nyt on 1v ja edelleen välillä silmät on nukkuessa raollaan tai joskus kokonaan auki.

Vierailija
16/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut juurikin tuollainen vauvana. Tyytyväinen ja viihtyi omissa oloissaankin. Unirytmikin oli hänellä selvä alusta asti.

Nyt hän on 5 v ja sosiaalisesti hyvin toimeentuleva ja hyvä kuuntelemaan toisia. Oppii paljon seuraamalla ja muistaa hyvin kuulemansa. Jos toisetkin lapsemme kuuntelisivat enemmän, niin heilläkin olisi helpompaa tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Yleensä hän osaa tehdä uudet asiat, kun kerran on vierestä ensiksi tarkkavaisena katsonut. Mielestäni hyvä ominaisuus!

Kuunteleekohan vauvasi?

Vierailija
17/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukkui noin. Ekan 45 minsaa silmät kiinni, sitten silmät auki. Silloin heräsi erittäin herkästi. Opin vähitellen, että ei kannata mennä häiritsemään.

Jos vauva kääntää katseen pois kesken seurustelun, niin vauva on väsynyt.

Vierailija
18/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon joskus katsonut omaa vauvaa (myös 2kk) kun se 'tuijottaa tyhjyyteen', ja ihmetellyt kun se on just sen näkönen ku sanotaan että 'valot on päällä mutta ei ketään kotona' :D

Hänkin on varmaan ollut vaan unessa oikeesti :D

Vierailija
19/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina innoissaan mentiin hänen kanssaan seurustelemaan ja aktivoimaan. Tuloksena se, että lapselle tuli kauheita uniongelmia. Oli siis nukkunut silmät auki ja me tyhmät ei sitä tajuttu vaan tosiaan luultiin, että se siinä tylsistyneen köllöttää.

Lapsi nyt 2v. ja kaikki hyvin, mutta vauvavuosi oli rankkaa...

Vierailija
20/24 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lepertele vauvalle- leikit sylissä

autismi on yksi vaihtiehto- jos ole virikkeitä antanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi