Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen tyttö tulossa - tuntuu oudolta!

Vierailija
12.12.2010 |

Olen onnellisesti raskaana ja 2-vuotias esikoistyttäreni saa pikkusiskon. Etukäteen ei ollut toiveita sukupuolesta, mutta nyt kun tyttölupaus tuli, siihen onkin yllättävän vaikea suhtautua! Siis ei mitään varsinaista pettymystä tietenkään, vaan tuntuu vaan oudolta ajatus kahden tyttären perheestä. Johtuu ilmeisesti siitä, että itselläni on vain veli, miehelläni on vain sisko, ja kaikissa sukulaisperheissä ja kavereideni perustamissa perheissä on joko kaksi poikaa tai sitten tyttö ja poika. Kertokaa nyt joku muukin, että teillä on pelkkiä tyttöjä! :D Tuntuu, että lähipiirissäkin oltiin odotettu enemmän poikaa, kun onnittelut tyttöuutisesta on ollut niin vaisuja, ne harvat mitä siitä on saatu... Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta toivoin tyttöä. Saatiin poika. Poika on niin totaalisesti sulattanut tämän äidin sydämen, että toivoin toisestakin poikaa. Olen jo pojan äiti ja tuntui luontevammalta toinen poika. Ultrat ovat toista poikaa povanneet, kuukauden päästä nähdään, saadaanko toinen poitsu.

Lapsilla vajaa kolme vuotta ikäeroa, joten leikit menevät varmasti paremmin yksiin, kuin jos olisivat eri sukupuolta.

Itselläni on sisko pienellä ikäerolla. Miehelläni veljiä.

Vierailija
2/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päätettiin kuudennen tytön jälkeen lopettaa pojan yrittäminen! Tähän on jo tottunut ja hyvin mennyt, tyttäret ovat läheisiä keskenään.

Kaksi vanhinta ovat jo muuttaneet pois kotoa, neljä tyttöä vielä kotona asuu,heistä nuorin 8vuotias.

Ainoastaan joskus aamuisin kun tytöt ovat kaikki kotona ja meillä kun ei ole kuin kaksi vessaa, niin tuntuu et oiskohan ehkä helpompi jos noi kaikki olis vaikka poikia ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on vain ultrassa todettu, voi käydä kuten eräälle tutulle. Nauroivat katketakseen lapsen synnyttyä kätilön ihmetykseksi, kun luvattu tyttö olikin poika.

Sinänsä minusta on hassua, että ulkopuoliset ihmiset ajattelevat, että perheet haluavat kumpaakin sukupuolta. Itse olisin ollut erittäin tyytyväinen kahteen tyttöön, mutta sain ekaksi pojan, johon syttyi pian rakkaus ja opin, että voi olla onni saada lapsi sitä sukupuolta, jota vähemmän toivoi.

Vierailija
4/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo oli hiukan pettynyt, kun kuulin et toinen tyttö tulee. Pettymystä ei kuitenkaan kestänyt kauan, kun jo iloitsin aidosti, että onneksi saadaan toinen tyttö. Tytöillä on yhteiset kiinnostuksen kohteet ja leikit, vaatteet voi kierrättää jne. Ei välttämättä tehdä enempää lapsia, tämä tuntuu hyvältä.

Vierailija
5/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen poika tulossa ja vähän piti alussa miettiä, sillä olen aina, koko ikäni toivonut voivani olla myös tytön äiti. Mut oma mieleni toimii niin, että se sopeutuu siihen miten asiat on ja aivan varmasti alan jossain vaiheessa ajatella, että juuri näin sen kuului mennäkin, että meillä on kaksi poikaa.

Meillä myös suku onnitteli tosi vaisusti, ja ennen kuin kerroin sukupuolen yksi jos toinekin oli intoillut, että ehkä se tällä kertaa sitten on tyttö.

Vierailija
6/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta on ihanaa kun on kaksi tyttöä, saa heille yhteisen huoneen sistustaa tyttöjen jutuilla asekä vaatteet menevät sitten nuoremmalle suoraan... Sekä lelut...

Haluaisin vielä yhden lapsen ja toivoisin senkin olevan tyttö

Vierailija
7/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei suoranaisesti harmittanut tuon tyttölupauksen jälkeen, mutta sitten kun mietin, kuinka paljon luontevammin ja innokkaamminkin suhtautuisin nyt, jos ultrassa olisikin näkynyt poika, vähän harmittaa. Mutta kiva kuulla että muillakin asia on herättäny ajatuksia. Varmasti syntymän hetkellä unohtuu tällaset epäröinnit! Kiva tietty koolla kokemuksia perheistä joissa on pelkkiä tyttöjä tai miksei myös poikia.

Vierailija
8/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja odotan toista tyttöä. Itse olin taas todella onnellinen siitä, että tulee toinen tyttö. Minulla itsellä on yksi sisko ja jotenkin koen tytöt omalla kohdalla ns. helpommiksi.

Vierailija
9/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tismalleen samalta, kun saimme kuulla toisenkin lapsemme olevan tyttö. Olin kanssa niin tottunut ajatukseen, että kahden lapsen perheessä toinen on tyttö ja toinen poika :D Minullakin on pikkuveli.

Nyt, kun minulla on KOLME tytärtä, asia ei tunnu enää ollenkaan oudolta :D

Vierailija
10/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton takia ei ehkä kannattaisi ottaa selville kumpi sieltä tulee

Voi olla, ekasta ei kysytty ja se oli kyllä kiva niin, mutta haluttiin tällä kertaa kokeilla näin. Olen kyllä ihan tyytyväinen että kysyttiin, koska nyt voin tosiaan laittaa esikoisen tavarat tulokkalle valmiiksi, ja hankkia niitä vaatteita muutenkin paremmin etukäteen kuin viimeksi. Ja ehkä tämä asia olisi mietityttänyt sitten syntymän jälkeenkin, ken tietää.

Vierailija
11/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton takia ei ehkä kannattaisi ottaa selville kumpi sieltä tulee

Voi olla, ekasta ei kysytty ja se oli kyllä kiva niin, mutta haluttiin tällä kertaa kokeilla näin. Olen kyllä ihan tyytyväinen että kysyttiin, koska nyt voin tosiaan laittaa esikoisen tavarat tulokkalle valmiiksi, ja hankkia niitä vaatteita muutenkin paremmin etukäteen kuin viimeksi. Ja ehkä tämä asia olisi mietityttänyt sitten syntymän jälkeenkin, ken tietää.

Vierailija
12/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta lapsesta mulle oli aivan sama kumpi tulee. Toisaalta tyttö olisi kiva, koska siskoksilla olisi varmasti paljon yhteisiä juttuja. Ajatus pojasta oli vieraampi, mutta toki tervetullut hänkin. Toinenkin oli sitten tyttö. Heillä on ikäeroa 1v3kk eli paljon yhteisiä leikkejä ja kavereita. Nyt heillä on ikää jo yli 10v ja edelleen ovat läheisiä.

Saimme sitten vielä kolmannen lapsenkin ja hänenkin sukupuolensa oli mulle aivan sama. Mieskin sanoi, että kolmaskin tyttö olisi kiva. Pojan sitten saimme ja hän on todella rakas. Mutta varmasti kolmas tyttö olisi ollut yhtä rakas.

Meillä ei pettymystä toisen tytön sukupuolesta osoittanut kukaan. Anoppi sanoi jopa, että kiva, että tulee tyttöjä, kun suvussa oli monessa perheessä kaksi poikaa.