Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaus ja hiustenvärjäys

11.12.2010 |

Saako raskaana oleva värjätä hiuksia? Jotkun sanoo että saa ja toiset sanoo ei. oisi kiva tietää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse vältin sitä ekat puoli vuotta. Ja senkin jälkeen otin vain raitoja (aine ei mene hiuspohjaan asti).

Vierailija
2/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en yhtenään, kerran ehkä raskauden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan suositella, mutta ei kyllä kielletäkään.

Itse en ole värjännyt raskauksien aikana, enkä muutenkaan enää lasten jälkeen.

Ei niistä kemikaalien imeytymisistä ihan tarkasti tiedetä, että mitä ne aiheuttaa. Minulla hiusvärit muutenkin aina polttivat päätä.

Jossainhan sanottiin, että jos asia mietityttää jättää värjäämättä, tai sitten raidottaa, sehän ei osu päänahkaan.

Vierailija
4/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain maissa ei suositella edes meikkaamista.

Kuinka tärkeää värjäys sinulle on, ja kuinka paljon pelkäät kemikaalialtistusta?

Suosittelen olemaan värjäämättä, tai jos on pakko niin kampaajalla hellävaraisia mahdollisimman luomuja värjeä, tai raitoja, sillä silloin ei tarvitse laittaa ainetta päänahkaan.

Mutta en ole mitenkään hirveän vauhko, jos nyt kerran pari värjäät niin kuinka paljon vahinkoa voi tulla?

Suositus siis kuitenkin on olla värjäämättä.

Vierailija
5/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen raskaana viimeisillään ja pari kertaa olen värjännyt.

Vierailija
6/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin neuvolassa että saa ja täysin epäröimättä sanoivat. Kunhan ei kokoajan värjää.

Vierailija
7/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat neuvovat. Sinusta voi olla tärkeää huolehtia ulkonäöstäsi raskauden aikana, mutta kannattaa lykätä hiusten värjäystä siihen asti, kunnes lapsi on syntynyt. "Vaikka tutkimukset eivät olekaan osoittaneet yhteyttä hiusten väriaineiden ja syntymävikojen välillä, näiden kemikaalien vaikutuksia raskauteen ei vielä tunneta," sanoo tohtori Elaine Zwelling. Lue lisää asiantuntijoidemme neuvoja hiusten värjäyksestä ja turvallisista vaihtoehdoista.

Vierailija
8/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on vähän väliä juttuja lehdissä. Viimeisestä ei ole pitkä aika.

Vierailija
9/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on 3v ja värjäsin hiuksiani koko raskauden ajan.Kukaan ei sanonut ettei kannata.Tekisin samoin jos olisin raskaana nyt.

Vierailija
10/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusväri ei imeydy päänahan kautta verenkiertoon, muuten se olisi kielletty kaikilta. Joissain tummissa väreissä on enemmän allergisoivia aineita kuin muissa ja vaalennusaineen höyryt voivat ottaa hengitysteihin niillä joilla siihen taipumusta on. Tietenkin kosmetiikkafirmat sanovat että "kannattaa välttää" koska eivät halua joutua jonkun vauhkon oikeuteen haastamaksi kun jotain tapahtuu tai allergioista johtuen raskauden aikana. Tällä lausekkeella vältetään vastuu.

Jos vältät hiusvärejä, suosittelisisn myös välttämään hengittämistä käynnissä olevan ajoneuvon vieressä ja kulkemista bussilla=kaatumisvaara.

Vierailija
11/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,6169#Ko…

"Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella."

Vierailija
12/12 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusväri ei imeydy päänahan kautta verenkiertoon, muuten se olisi kielletty kaikilta. Joissain tummissa väreissä on enemmän allergisoivia aineita kuin muissa ja vaalennusaineen höyryt voivat ottaa hengitysteihin niillä joilla siihen taipumusta on. Tietenkin kosmetiikkafirmat sanovat että "kannattaa välttää" koska eivät halua joutua jonkun vauhkon oikeuteen haastamaksi kun jotain tapahtuu tai allergioista johtuen raskauden aikana. Tällä lausekkeella vältetään vastuu. Jos vältät hiusvärejä, suosittelisisn myös välttämään hengittämistä käynnissä olevan ajoneuvon vieressä ja kulkemista bussilla=kaatumisvaara.

Kyllä se imeytyy verenkiertoon.