Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia imetyksen lopettamisesta lääkkein?

Vierailija
08.12.2010 |

Olen imettänyt kaksosia yli vuoden. Lapset ovat täysin kiinni rinnassa (totuttu tapa). Tuttipulloa ei ole käytetty koskaan, koska tissimaitoa on riittänyt. Ruoan kanssa saavat tavallista maitoa nokkamukista.

Imettämisessä ei olisi mitään ongelmaa muuten, mutta yöt ovat helvetillisiä. Molemmat "vauvat" heräävät jopa 4krt yössä rinnalle. Yhteensä imetän siis 8krt yössä, joskus enemmän, harvoin vähemmän. Olen ihan poikki-rättiväsy-loppu, koska en saa nukkua yhtään pidempää pätkää öisin. Lisäksi kärsin synnytyksen jälkeisestä masiksesta (lääkitys ok). Öisin lapset eivät huoli tuttipulloa tai nokkamukia. Toisen saa tassutettua sänkyynsä useimmiten, toinen huutaa.

Neuvolaterkka ja perhetyöntekijä ovat sitä mieltä, että imetys pitäisi lopettaa kokonaan, jotta yöt saadaan rauhoittumaan. Maidontulo vaan on niin suurta kaksosten imetyksen jälkeen, että se ei lopu noin vain. Vuoden aikana minulla on ollut 7 rajua rintatulehdusta, imetyksestä huolimatta. Saisin nyt sitten lääkkeet maidontulon tyrehdyttämiseksi. Onko jollain kokemusta näistä lääkkeistä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se lopettaminen ei ole ihan niin helppo homma, kun maitoa TULEE PALJON. Kaksosten täysimetys puolivuotiaaksi ja sen jälkeen kiinteiden lisänä...

Vierailija
2/4 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tämän varmaankin tiesitkin. Maidonhan voi pumpatakin pois! Ei sitä ole pakko imettää. Tolla tahdilla et pääse ikinä imetyksestä eroon. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(laakkeen nimea en nyt muista mutta samaa kaytetaan kuulemma Parkinsonin taudin hoitoon) eli mulle tuli niista todella paha rytmihairio, sydanfilmi oli kuulemma kuin 100-vuotiaalla ja pulssi n. 50. Jouduin lopettamaan laakkeen siihen, tosin se oli ehtinyt jo hiukan vahentaa ylitsepursuavaa maidontuotantoa eli sikali auttoi jo tuokin. Yleisempia sivuvaikutuksia ovat kuulemma mm. heittelyt verenpaineessa. Eli ainakin kannattaa tarkasti seurailla omaa olotilaa sivuvaikutuksien osalta.

Vierailija
4/4 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset isän hoitoon pariksi yöksi ja se on siinä. on ihanaa nukkua edes 6 h putkeen joskus.