Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein tähtitorttuja eilen Myllynparas torttutaikina levyistä,

Vierailija
07.12.2010 |

V aikka kuinka laitoin kiinni ,niin levähtivät ihan auki ja olivat ruman näköisiä. Oliko tekijässä vika vai luuutmutäytteessä. Liha pasteijatkaan ei tullu sellaisia ,kun olisin halunnut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa huomattavasti, jos kostutat taikinaa vedellä... liimautuu paremmin. Itse kuitenkin laitan hillon taikinan liitoskohdan päälle, tulee helposti nättejä=)

Vierailija
2/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina pysynyt kiinni, taitan ensin ja voitelen ja laitan hillon päälle.

Lihapasteijoihin kannattaa käyttää voitaikinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hillo kuuluu sakaroiden väliin, ei päälle - mutta silloin tulee tuo aukeamispulma. Itse painelen sakarat takaisin hillon päälle heti uunista ottaessa. Kuumina painuvat ihan nätisti alas. Varo vaan ettei sormet pala!

Vierailija
4/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina sakarat yhdellä coctailtikulla kiinni paistamisen ajaksi. Muista ottaa tikku pois paistamisen jälkeen ettei mene tarjoiltaviin =).

Vierailija
5/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kostutan kulmat vedellä ja kun torttu on valmiiksi taiteltu, painan pienen coctailtikun siihen keskelle niin että tikku pitää kerrokset kasassa, tikun pitää siis lävistää kaikki kulmat. Aina en edes kostuta vedellä ja koskaan ei ole yksikään torttu auennut uunissa, kannattaa kokeilla! Tikkuja voi käyttää moneen kertaan jos haluaa. Ja hillon laitan siis tortun väliin.

Vierailija
6/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt samaa taikinamerkkiä eikä ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
7/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin torttuni levahti...

Vierailija
8/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tehnyt monet tortut tuosta taikinasta ( levyistä) ja hyvin onnistuu. Kohoaa kauniisti ja pysyy muodossaan. Kiinnitän keskikohdan vedellä ja hillo tulee sinne väliin.

Vierailija
9/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysymään kiinni. Mä kaulin ne niin, että siitä mistä valmistajan mukaan saisi kaksi torttua, saakin kolme - neljä. Eli teen vähän ohuemmasta. TUlee pienempiä, mutta kauniimpia. Ja pysyvät hyvin kiinni.

Vierailija
10/10 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita tullu kymmeniä vuosia väännettyjä, Hillon laitoin ensin ja kostutin sakarat ja nipistin yhteen voitelin viellä munalla.