Lapsi sairas, kumpi jää töistä kotiin?
Viime vuosien aikana mä olen ollut kerran pois, mies muuten. Mies pystyy tekemään etätöitä kotona. Itselleni pitää hommata tuuraaja, ja mun hommia pystyy vain harva tekemään. Mun pitää hakea töihin todistus lapsen sairaudesta. Miehellä kuitenkin on just pahin sesonkiaika, eli töitä on enemmän kuin ehtisi tehdä. Huominen on siis aika kriittinen päivä olla töistä pois.
Lapsi on 9v., voisiko olla muutaman tunnin itsekseen? Tämäkin on siis yksi vaihtoehto, jota olemme miettineet. Onhan hän iltapäivisin yksin melkein joka päivä, mutta toki se on eri asia olla kipeänä.
Sanokaas nyt, kumpi meistä jää huomenna töistä pois.
Kommentit (5)
Meillä jäädään ihan tarpeen mukaan ja vuorotellen. Kerran vuodessa ollaan hälytetty mummokin hoitamaan, jos on ollut molemmilla hirmu akuuttia töissä. Ja tuon ikäinen on usein jätetty yksinkin kotiin, jollei ole ollut vatsataudissa tai korkeassa kuumeessa.
Miten lapsi voi? Voisiko jäädä kotiin yksin? Onko jommalla kummalla teistä mahdollisuus joustaa jommasta kummasta päästä päivää ettei olisi ihan 9 tuntia yksin kotona?
Mies voisi ehkä tunnin joustaa aamusta, itse iltapäivästä. Mä pääsen jo kahdelta joka tapauksessa, joten lapsi olisi n. 6 tuntia yksin. Eikä ole enää pahimmillaan kipeänä, koska on jo viikonlopun sairastanut. Täytyy laittaa harkintaan tuo vaihtoehto, jos en saa omaa vuoroani paikattua.
ap
voisiko miehesi mennä vaikka aamulla aikaisin töihin ja tehdä siellä ne pakolliset ja sitten tulla tekemään kotiin etätöitä ja sitten sinä menisit töihin. Tässä välissä tyttö voi varmaan olla pari tuntia yksinkin?
voisiko miehesi mennä vaikka aamulla aikaisin töihin ja tehdä siellä ne pakolliset ja sitten tulla tekemään kotiin etätöitä ja sitten sinä menisit töihin. Tässä välissä tyttö voi varmaan olla pari tuntia yksinkin?
heti aamusta, tietyt hommat on tehtävä tiettyyn kellonaikaan mennessä. Mutta joo siis varmaan teemme niin, että mä meen heti aamusta ja koitan tehdä hommat niin pian kuin mahdollista, mutta väkisinkin menee yli puolenpäivän. Mies taas voi mennä vähän myöhemmin mutta ei paljoa. Muuten jäisin kotiin, mutta en ole varma saanko tänään ketään hoidettua tuohon huomiseen aamuun tilalleni, koska pomo on lomamatkalla ja toinen joka kyseiset hommat osaa, on reissussa enkä ole varma koska tulee, ja kolmas on pidemmällä saikulla. Parhaalta vaihtoehdolta tuntuu nyt tuo, että lapsi jää yksin kotiin. Niin ja lapsemme on muuten poika ;)
ap
tai jos lapsi ei ole kovin kipeä, niin se pärjää sen muutaman tunnin yksin.