Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan kohta 6kk täyttävän syömään

Vierailija
05.12.2010 |

kiinteitä? kertakaikkiaan iskee suun suppuun kun syönti alkaa. Olen koittanut harhauttaa, laulaa, leikittää, vain syöttää, antaa oman lusikan jne. Makuja on testattu ihan hirveästi. Tykkää voimakkaista mauista tavallaan ja puuroista kieltäytyy oikein raivon vallassa pois. Jotakin hedelmää on suostunut syömään oikeen hyvinkin ennen kuin on huomannut että oikeastihan tässä syödään ja pistänyt suun säppiin.

Oppiiko se joskus syömään eli odottelenko vain maidon varassa että se kiinnostuu vai mitä teen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sormiruokaa? Meillä tuon ikäiset ovat syöneet parhaiten silloin, kun ovat "salaa" saaneet maistella äidin lautaselta sylissä istuessaan. Omalle lautaselle voi kerätä tuon ikäiselle sopivaa ruokaa ja antaa hänen siitä napata suuhunsa.

Eikä 6 kk ikäisellä ole mitään kiirettä syödä kiinteitä isoja määriä. Meillä yksi lapsista oli reilusti yli 1-vuotias ennen kuin kiinteitä meni oikeastaan ollenkaan, ja ihan terve on.

Vierailija
2/4 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla kesti tuo syömään opetteluvaihe parisen kuukautta. Ajattelin jo ettei se ikinä opi syömään kiinteitä, mutta niinpä vaan oppi. Pikkuhiljaa. Älä painosta.

Ja mielenkiinnosta kysyn: mitä sormiruokaa noin pienelle voi antaa? Maissinaksuja? Mitä muuta? Mä kyllä pelkään niin sitä tukehtumista, etten oo uskaltanut antaa oikeen mitään sormiruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi 7 kk iässä vasta soseita mennä edes jonkin verran, eikä niitä silloinkaan vielä paljon mennyt. Rintamaito maistui kyllä, ja sillä täytti vatsansa.

Vierailija
4/4 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin sormiruokina aluksi mm. maissinaksuja, kurkun pehmeää keskiosaa, keitettyä kukkakaalia ja persikkaa. Ei ne kaikki palat aluksi kovin hyvin käsissä pysyneet, mutta kiinnostuneena vauva niitä maisteli ja hieroi pöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä