Minkälaisen drinkin voi tehdä jaloviinasta?
Kommentit (27)
Jaloviinaa ja sitten kuoharia jatkeeksi. Hyvää.
Stadilainen vanha klassikkoshotti – kuulalaakeri:
Puolet jallua ja puolet punssia, päälle yksi jääpala.
Taivaallista!
Maitoa, tummaa kaakaojauhetta, jallua, kermavaahtoa ja kaakaojauhetta koristeeksi.
Täydellinen talvijuoma, nam :D
Neljän tähden Jallu elinpuolet yhden * ja puolet *** jallua, taskulämpöisenä tietenkin.
Toimii!
Ihan vaan 1 tähden pullo ja korkki auki ja pullosta suoraan alas
Lallinkumaus. Jallua 1 osa, lakkalikööriä 1 osa ja soodaa 3 osaa.
Eikös jallukola ole aika klassikko.
Jamppa eli jallu+skumppa: kuoharilasiin 2 cl Jaloviinaa, päälle proseccoa tai muuta kuohuvaa. Suosittu Turun ja Helsingin teknopiireissä.
Vierailija kirjoitti:
Noin minä tein silloin kun vielä ryyppäsin viinaa. Nyt olen ollut jo viikon ilman alkoholia, mutta pilveä hiisaan hieman viikonloppuisin. Voin hyvin.
Wanha pilveä pössyttelevä rontti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minä tein silloin kun vielä ryyppäsin viinaa. Nyt olen ollut jo viikon ilman alkoholia, mutta pilveä hiisaan hieman viikonloppuisin. Voin hyvin.
Lipsahti kirjoitusvirhe tuohon, eli reilun VUODEN olen ollut ilman alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Lipsahti kirjoitusvirhe tuohon, eli reilun VUODEN olen ollut ilman alkoholia.
Polttaisit vähemmän niin ei tarvii satuilla juttuja joiden kärryillä et itsekkään pysy
Irish coffeen voi tehdä mainiosti jallusta. 4cl jallua, 1-2dl kahvia, 1tl fariinisokeria, kermavaahtoa päälle.
Opiskeluaikaan maistui jäiden ja pommacin tai ginger alen kanssa. Usein myös taskulämpimänä kavereiden kanssa.
Jallu pommacilla, on samaa kuin brandylonkero, joka lanseerattiin yhtä aikaa ginilonkeron kanssa olympialaisiin 1952. On hyvää.
Lyhyt drinkki: jallua ja matelilikööriä.
Yksinkertainen ja toimiva jalluresepti tulee tässä. Normaalisuodatettua kahvia josta tekee jääkuutioita. Lasiin kaksi sellaista ja perään jaloviinaa niin että peittyvät osittain. Sitten jääkylmää coca colaa niin että peittyy kokonaan ja vähän yli. Maun mukaan. Joku kaataa coca colaa reilusti, joku vähemmän.