Ompas kivaa lähteä 2vko:n päästä Sharmiin, Naama Bayhin
Siellä hai hyökännyt neljän turistin kimppuun rannan tuntumassa, juurikin tuolla Naama Bayn alueella. No onneksi on hotellillamme 5 uima-allasta, joten taidetaampa päivät viettää lasten kanssa siellä.
Kommentit (10)
Ehkäpä samassa hotelissa. Ei meistä kukaanmuu käynyt meressä uimassa kuin minä vähän kastauduin. Enemmän viihdyttiin altaalla.
Siellä on oikeasti tosi upeat koralliriutat. Vesi on kirkasta ja kalat tosi hienoja. Kannattaa kuitenkin vähän skarpata (kun sinne asti lähtee) ja käydä snorklaamassa.
mutta nyt en edes ajattele moista. Rakastan kuitenkin raajojani enemmän kuin kauniita koralleja. Ja nyt joulukuussa rannalla voi olla tuulistakin joten allasalue käy hyvin! -ap
Kyseinen hai on toki yksi niistä, joka on ihmiselle vaarallinen, ne silti oleilevat mielummin kauempana rannasta. Toisaalla joku siellä ollut kertoi, että joillain (turisteilla) on tapana mennä kauemmaksi ja syöttää kaloja. Tämä saa hait takuulla lähettyville.
Ehkäpä samassa hotelissa. Ei meistä kukaanmuu käynyt meressä uimassa kuin minä vähän kastauduin. Enemmän viihdyttiin altaalla.
Siellä on oikeasti tosi upeat koralliriutat. Vesi on kirkasta ja kalat tosi hienoja. Kannattaa kuitenkin vähän skarpata (kun sinne asti lähtee) ja käydä snorklaamassa.
Puhuin yleisesti. Nämä neljä saavat toki lähinnä syyttää itseään, sillä ovat ilmeisesti syöttäneet kaloja ja houkutellut hain paikalle.
Viittaamani kommentti: "Matkaopas SharmistaTänään 08:344
Asun Sharm el Sheikhissä ja täällä uutinen on ihan toinen. Tietojemme mukaan uimarit eivät olleet rannan tuntumassa vaan he olivat lähteneet kauemmaksi uimaan. Lisäksi kerrotaan, että he olivat ruokkineet kaloja, joka puolestaan houkutteli hain lähestymään kalaparvia. On muistettava myös, että on kyse poikkeustapauksesta. Yleensä hait viihtyvät syvemmillä vesillä eivätkä rannan tuntumassa. Lomailijoilla ei ole syytä paniikkiin."
Lähde: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Hai%20raateli%20turisteja%20Sharm-el…
En tajua. Eikö uima-altaassa voi uida ihan tarpeeksi kotonakin?
Etelän hotellikompleksien uima-altaat on muutenkin ällöttäviä kusilammikoita ainakin, jos keskellä on pool-baari. Olen itse seurannut, kuinka porukka istuu tuntitolkulla kaljaa litkien poistumatta sieltä vedestä kertaakaan vessaan. Arvata saattaa, minne se kusi lasketaan.
Olimme lasten kanssa juuri kolmisen viikkoa sitten Naama Bayssa. Aivan mahtava reissu! Lämpöä riitti ja ruoka oli hyvää. Lapset kävivät vain kerran kastautumassa meressa mutta muuten halusivat uida uima-altaissa. Varmaankin jo lasten mieleisten vesiliukumäkienkin vuoksi. Menemme varmasti joskus toistamiseenkin Egyptiin. Ainahan se haivaara jokapaikassa merissä on mutta eihän sinne mereen ole pakko mennä uimaan ja siltikin voi tulla aivan mahtava reissu. Mukavaa lomamatkaa!
Minä ainakin tykkään uida enemmän uima-altaassa kuin suolaisessa merivedessä.
En tajua. Eikö uima-altaassa voi uida ihan tarpeeksi kotonakin?
Etelän hotellikompleksien uima-altaat on muutenkin ällöttäviä kusilammikoita ainakin, jos keskellä on pool-baari. Olen itse seurannut, kuinka porukka istuu tuntitolkulla kaljaa litkien poistumatta sieltä vedestä kertaakaan vessaan. Arvata saattaa, minne se kusi lasketaan.