Caroline/-a -> Carkki??!
Voihan elämä, kuinka suunnattoman typerä lempinimi..!!
Minä lausuisin kiusallani Sarkki, koska Karkkihan tuo ei voi olla, koska alkaa suhisevalla Ceellä... :o/
Kommentit (14)
C ei ole "suhiseva c", sen kolme yleisintä lausumistapaa ovat s, k sekä soinnillinen ts-affrikaatta. Nimen Caroline tai Carolina kohdalla varmaan teidänkin logiikka sanoo, että c lausutaan k:na. Jos tästä nimestä väännetään lempinimi Carkki, niin edelleen se c lausutaan k:na. On aika typerää ja mautonta irvailla toisten ihmisten nimillä. Tulee ensimmäisenä mieleen, että ap:lla on jotain hampaankolossa jotakuta tämännimistä henkilöä kohtaan, ja se pitää sitten jotenkin purkaa, vaikka nimeä haukkumalla.
Ihan vaan sillä perusteella, että ketjun avasi ja kävi puolustuskannalle... :D
-Ei ap
[iKolmonen taitaa itse olla Sarkki... :D :D ]Ihan vaan sillä perusteella, että ketjun avasi ja kävi puolustuskannalle... :D
-Ei ap
[/quote]
eikä mulla ole mitään kiinnostusta irvailla toisten nimillä tai olla muuten pahansuopa.
Lausuuko joku sitten nimen Caroline ässällä alkavana? Enpä ole ikinä kuullutkaan! Missä kielessä näin on?
Lausuuko joku sitten nimen Caroline ässällä alkavana? Enpä ole ikinä kuullutkaan! Missä kielessä näin on?
ja kakkonen eivät osaa suomen lisäksi muita kieliä, joissa c:tä käytetään merkitsemään muitakin äänteitä kuin s:ää. Joten ehkä he lausuvat?
oli se sitten kirjoitettuna vaikka Carkki.
Mulla on tuttavapiirissä yksi Karoliina ja yksi toinen ihminen, jonka nimi alkaa myös K:lla (tosi harvinainen nimi Suomessa). Ja molempien lempinimi on Karkki.
Lempinimi on ihan persoonallinen, ei tule jatkuvasti vastaan samanlaisia.
Mikä tarve ap:llä on haukkua muiden nimiä?
Niin saamme aloittaa siitä ketjun ja irvailla sinulle. Sopiiko? ;)
Suomenruotsalaisittain esim. Catharina-nimisen henkilön lempinimi voi ihan yleisesti olla Carkki. Tuttavapiirissäni on ollut ainakin kaksi Carkkia, enkä mitenkään keksi mitä siinä olisi ihmeellistä (olen itse suomenkielinen).
Voihan elämä, kuinka suunnattoman typerä lempinimi..!!
Minä lausuisin kiusallani Sarkki, koska Karkkihan tuo ei voi olla, koska alkaa suhisevalla Ceellä... :o/
Kerropas ap miten lausut nimen Caroline?
Ehkä johtuu siitä, että tunne Karonliinan, jota sanotaan Karkiksi. Olen niin tottunut siihen, ettei tuossa ole mitään kummallista. Itse pidän tuosta lempinimestä :).
Joten minustakaan tuossa ei ole mitään kummaa.
Ja lempinimi ihan tajuton - en ymmärrä!