Te, joilla koko perheen tulot käteen alle 2000e/kk
Millaisessa asunnossa asutte? Mitä ruokia syötte? Mistä joudutte tinkiä tahtomattanne?
Kommentit (11)
siihen kuuluu mieheni palkka ja minun tukeni. kaksi lasta kolmas tulossa. asutaan ihan omakotitalossa, pohjanmaalla. Meillä rahat ovat piisanneet hyvin, ei rahojen kanssa suurempia ongelmia. Tosin osaamme hyvin pudjetoida kaiken ja mietimme suht tarkkaan mitä ostetaan ja milloin siis ylimääräisistä menoista.ja meille ylimääräisiä menoja ovat mm vaatteet, vapaa-ajan menot ym.
siihen kuuluu mieheni palkka ja minun tukeni. kaksi lasta kolmas tulossa. asutaan ihan omakotitalossa, pohjanmaalla. Meillä rahat ovat piisanneet hyvin, ei rahojen kanssa suurempia ongelmia. Tosin osaamme hyvin pudjetoida kaiken ja mietimme suht tarkkaan mitä ostetaan ja milloin siis ylimääräisistä menoista.ja meille ylimääräisiä menoja ovat mm vaatteet, vapaa-ajan menot ym.
lisätäkseni tähän vielä että on kaksi autoa, huomasin että sen oli monet laittaneet. Lapsemme ovat 2v.9kk ja 1v.1kk vanhoja ja nyt kolmatta odotetaan.
Asumme kaksiossa Hgin keskustassa. Olemme vegaaneja.
Kämppä on AHDAS. Siitä syystä ei voi shoppailla; shopppailuun kyllä olisi kohtuuden rajoissa varaa mutta kun ei ole enää yhtään tilaa mihin ne tavarat laittaisi. Matkustella ei voi niin paljon eikä niin pitkälle kuin haluaisi. Autoon ei ole varaa. En pääse kauneusleikkauksiin.
Asutaan omassa (tai no pankin se vielä hetken on) kerrostalokolmiossa meren rannalla. Eletään ihan normaalia arkea ja mielestämme syödään hyvin. Käytämme hyväksi aletuotteita ja tarjouksia. Kalat kalastamme pääsääntöisesti itse. Lasten vaatteet ostamme pääsääntöisesti kirpparilta (lapset alle kouluikäisiä joten löytyy hyväkuntoisia vaatteita).
Lomat(tai nyt kummallakaan ei ole lomaa, kun minä kotihoidontuella ja mies lomautettuna) yleensä ollaan mökillä ja veneilemässä (mökki miehen perintö ja vene ostettu ennen kuin ollaan menty yhteen). Kerran kesässä käydään Särkänniemessä.
Ihan tyytyväisiä ollaan vaikka toki olisi kiva että rahaa olisi hieman enemmän käytettävissä, mutta tilanne paranee kunhan mies joskus pääsee töihin takaisin (minulla ei sitä työpaikkaa olekaan).
Niin ja tulot 2100e/kk
Minä opiskelen ja olen samalla kotihoidontuella 10kk pojan kanssa kotona. Mies tekee osa-aikatöitä ja on muina päivinä työmarkkinatuella. Asumme vuokralla kaupungin kolmiossa joka on ihana. Pikkuauto omistetaan mutta muuta ihmeellistä meillä ei ole, nuoriakin vielä olemme.
En osaa sanoa joutuuko mistään tinkimään, tai no, ruokakaupassa yritetään käydä mahd. halvalla, mutta kyllä me joskus herkutellaankin. Tehdään paljon ruokia itse ja pakastin on täynnä mehuja ja marjoja, itse tehty ja kerätty. Tykkään käyttää paljon halpoja kasviksia ja olen yrittänyt saada meidän lihan kulutusta alas kun se on niin kallista eikä hyväksi terveydellekään.
Kampaajalla ja hierojalla ja kyllä kosmetologillakin tekisi mieli käydä mutta siihenkin on vaikea löytää lähinnä aikaa, kun muutenkin meidän aikataulut on aika tiukilla.
Kyllä sitä odottelee että tilanne paranisi niin voisi miettiä omaa asuntoa. Ja olisi aikaa ja rahaa tehdä kaikkea mukavaa perheenä.
Ai niin! Kyllä me ollaan kerta vuoteen päästy ulkomaanlomallakin käymään. Tosin kyllä halvalla äkkilähdöllä.
Koska harrastukseen menee n. 250 euroa kuukaudessa, tingitään kaikesta muusta huveista, paitsi kerran tai kaksi vuodessa reissataan jossain (jos ulkomailla niin aina itse räätälöiden)
olen yh. asun 140m2 omakotitalossa. matkustelemme monta kertaa vuodessa ulkomaille.
mutta joka penni pitää laskea tarkkaan. juuri matkustelun takia.
meillä syödään ihan normi kotiruokaa; enimmäkseen kanaa. herkkuja ei juurikaan ole, mutta eipä niitä tarvita. Yritän ostaa tarkasti, enkä liikaa. Ei ole kiva heittää jääkaapista ruokaa roskiin.
Syödään paljon halpoja perusruokia (makaronilaatikkoa, perunalaatikkoruokia, keittoja, soijarouhetta, papuja, kananmunaruokia, kaikkea itsetehtyä ja edullista). Ruuat yritetään ostaa isoina pakkauksina, tarjouksista, Lidlistä jne.
Meillä ei ole autoa, ei merkkivaatteita, ei kalliita harrastuksia, ei juuri matkustella, kaikessa yritetään säästää ja etsiä tavarat ja vaatteet käytettynä.
Itse olen sos. alan töissä, mies opiskelee uutta alaa, kun aiempi ala kärsii työttömyydestä.
asutaan kunnan asunnossa 2h ja tupakeittiö, kotiruokaa syödään, tingin kampaamosta, meikeistä, vaatteistani, autoa en ole hommannu,eli omista menoista tingin kaiken pois...
Ollaan pariskunta, vuokralla, ei autoa. Tingin kampaamosta, kosmetiikasta, vaatteista, vakuutuksista.
Minä hoidan tytärtä (1v 7kk) kotona ja mies työskentelee kokkina. Työ vuorot on illoissa ja viikonlopuissa, silti alle 10e tuntipalkalla kk palkka on 1000-2000e välissä. Kk meillä on rahaa noin 2000e. Vuokraan menee vesien ja autopaikan kanssa vähän alle 600e Miehen opintolainaan 170e kännykkä ja nettilaskuihin n.50e Nyt joudumme maksamaan kelalle vielä vuoden ajan 100e/kk rahoja takaisin. Meillä on siis auto ja syömme kotiruokaa. Ostamme tarjoustuotteita ym. Itselleni en osta oikein mitään tytär on etusijalla :) Käymme paljon kirppareilla ym. On se masentavaa kun kuu ei ole puolessa ja rahat loppuu, onneksi pakastin on täynnä ruokaa.