Tietääkö joku miten op:n verkkopankissa tehdään ylimääräinen lainanlyhennys?
Verenpalautuksia tulee 2000€ ja ajattelin laittaa sen suoraan lainanlyhennykseen.
Oliko se niin, että se piti jotenkin laittaa ylimääräisenä lyhennyksenä, eikä niin että maksaa etukäteen tulevia eriä?
Kommentit (11)
ota aina yhteys pankkiin ensin ennen kuin lyhennät mitään omin päin.
mä olen muutaman kerran tehnyt sillä tavalla, että laittanut saajan tilinumeroksi lainatilin numeron. Sitten ohjelma on itse kysynyt haluanko maksaa tulevia eriä vai ihan ylimääräisen lyhennyksen. Muutama päivä meni kuitenkin siihen, että pankki sen sitten käsitteli.
mä olen muutaman kerran tehnyt sillä tavalla, että laittanut saajan tilinumeroksi lainatilin numeron. Sitten ohjelma on itse kysynyt haluanko maksaa tulevia eriä vai ihan ylimääräisen lyhennyksen. Muutama päivä meni kuitenkin siihen, että pankki sen sitten käsitteli.
Mulla on ihan auton vartea otettu laina.
tilinumero, summa jne
Ja sitten ohjelma itse kysyy tätä ylimääräistä lyhennystä??
Onko sulla op?
mutta vastaus kysymykseesi: Meillä on ainakin pankin tekemä maksupohja "asuntolaina" valmiina maksupohjissa.
Sen kun valitsee, tulee erilainen valikko kuin norm. laskun maksussa. Siitä voi valita, tekeekö maksusuunnitelma mukaisen maksun, etukäteismaksun vai (kuten nyt haluat tehdä) ylimääräisen lyhennyksen. Siitä valitaan siis se ylimääräinen lyhennys ja klikkaillaan eteenpäin.
ota aina yhteys pankkiin ensin ennen kuin lyhennät mitään omin päin.
Ja kyllä saamme tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä kuten haluamme
Laitat siis tilinumeroksi lainatilisi, muistaakseni sitten valitaan riippuvalikoista kohta "lainaan" tms. (en siksi muista täsmälleen, että olen tallentanut sen itselleni maksupohjaksi enkä siis tee tätä kaikkea joka kerta uudestaan). Kun sitten painat sitä "jatka"-painiketta, seuraavaksi ohjelma kysyy onko kysymys ylimääräisestä lyhennyksestä, normimaksun aikaistamisesta vai mistä, ja siihen klikkaat ylimääräisen lyhennyksen.
Ei näy heti lainasummassa, taitaa mennä seuraavaan pankkipäivään ennen kuin näet maksuajan lyhentyneen.
Siis onko teillä osuuspankki?
Ja kyllä saamme tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä kuten haluamme
"Ota yhteyttä omaan pankkineuvojaan, hän järjestää ylimääräisen kertalyhennyksen"
Nordeassa on!
(opintolaina, luottokorttimaksut) menee samalla viitenumerolla ainakin.
Siis joka laskussa sama nro, ja rahaa voi siirtää miten usein haluaa. En tiedä tosin ison lyhennyksen kohdalla pitääkö siitä ilmoittaa pankkiin kuitenkin että tietävät lunastaa summan.
Ja Op ottaa 50€ per tili kun muutat maksusuunnitelmaa. Joka kerrasta. Kiva maksaa ylim 60€ jos kuluihin painuu 50...
Älä siis missään tapauksessa käytä koko Op:ta. Mulla on on 5 tiliä siellä enkä tosiaan tiedä miksi.