Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brion junarata vai FP:n Little peoplea??

Vierailija
13.11.2010 |

Ääh, haluaisin taaperolle jotakin kivaa llusarjaa ostaa joululahjaksi, jota voisi sitten kätevästi kasvattaa...mutta en osaa valita noiden kahden väliltä :))? Kertokaa kokemuksia. Eilen täällä ainakin jossakin ketjussa kerrottiin Little peolplen olevan hyvä, mutta olisiko kokemusta tuosta junaradasta? Jaksaako siitä olla innostunut vai kyllästyykö nopeasti?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä leikityin lelu.

Uskoisin että kiinnostaa myös vanhempaa muksua toisin kuin Little People, mutta lapset on tietysti erilaisia.

Vierailija
2/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo Little People sarja ollut käytössä noin ½-vuotiaasta 5-vuotiaaksi, Brion junarataa alettiin hankkimaan vuodenikäisenä, mutta vasta yli 3-vuotiaana alkoi sillä leikit sujua omatoimisesti, pienempänä ei radan rakentaminen vielä lapsilta itseltään kunnolla onnistunut. Junaradalla leikkivät edelleen esikoisen ollessa liki 7-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös lelu, jolla leikitään usein kavereiden kanssa. Sai ensimmäiset osat muistaakseni 1,5-vuotiaana, mutta 2-vuotiaana alkoi enemmän leikkimään sillä.

Little People kiinnostaa edelleen, jos niillä pääsee jossakin leikkimään (meillä ei ole), mutta uskoisin junaradan olevan "pitkäikäisempi".

Vierailija
4/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo Little People sarja ollut käytössä noin ½-vuotiaasta 5-vuotiaaksi, Brion junarataa alettiin hankkimaan vuodenikäisenä, mutta vasta yli 3-vuotiaana alkoi sillä leikit sujua omatoimisesti, pienempänä ei radan rakentaminen vielä lapsilta itseltään kunnolla onnistunut. Junaradalla leikkivät edelleen esikoisen ollessa liki 7-vuotias.

Taapero on 2v ja itseasiassa pohdinkin tuota, että junarata olisi ehkä vuoden päästä hyvä joululahja, kun on hiukan ikää enemmän. Tuo likka vaan sattuu rakastamaan kaikki junia =)...chuggington, Dinojuna ja Tuomas Veturi ovat niiiiin ihania ja sillä jo nyt mietin tuota hankkimista :).

Vierailija
5/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tytön 2,5 v. suosikki. Pystyy jo jonkin verran rakentamaan itsekin rataa, toki isommat sisarukset auttavat. Alkuperäinen rata meillä 10 vuotta vanha, siihen sitten osteltu lisäosia. Ja aina on uudenlainen rata leikeissä :)

Toki Little Peoplekin on kiva.

Vierailija
6/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen on ainakin saanut Tuomas Veturi juniakin. Rakennatte nyt aluksi yhdessä radan valmiiksi, ja lapsi voi sitten leikkiä junilla.

Taapero on 2v ja itseasiassa pohdinkin tuota, että junarata olisi ehkä vuoden päästä hyvä joululahja, kun on hiukan ikää enemmän. Tuo likka vaan sattuu rakastamaan kaikki junia =)...chuggington, Dinojuna ja Tuomas Veturi ovat niiiiin ihania ja sillä jo nyt mietin tuota hankkimista :).

Vierailija
7/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkii edelleen 6v poika mielellään. Siihen on saatavilla vaikka kuinka hienoja osia. Vaikka nyt ensin alkuun ostatkin yksinkertaisia perusosia, niin sitten myöhemmin, vaikka mitä siltoja ja tunneleita.

Nythän siihen lanseerattiin autotietkin.

Kannatan Brio ratoja ehdottomasti.

Vierailija
8/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös lelu, jolla leikitään usein kavereiden kanssa. Sai ensimmäiset osat muistaakseni 1,5-vuotiaana, mutta 2-vuotiaana alkoi enemmän leikkimään sillä. Little People kiinnostaa edelleen, jos niillä pääsee jossakin leikkimään (meillä ei ole), mutta uskoisin junaradan olevan "pitkäikäisempi".

Niin se pitkäikäisyys kieltämättä houkuttelee taas tuon junaradan puoleen. Tosin LP:kin jaksaa ainakin joitakin lapsia kiinnostaa pitkäänkin (ainakin täältä luin jossain vaiheessa niin). Noh, tuolta tulee toinen neito perässä, että kyllähän sitä leikki-ikää noille leluille tulee kuitenkin aika paljon yhteensä :).

Vierailija
9/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hankitaan ekoja osia vaikka poika vasta 3kk. Tyttö 5 v leikkiköön sitä ennen sillä. :)

Vierailija
10/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jaksaa aina rakentaa uudelleen. Little Peoplet on hyvälaatuisia mutta mun lapsista (3 kpl) ei ole kukaan ollut niistä erityisen kiinnostunut. Samaa olen kuullut monista tuttavaperheistä, vaikka toki varmaan jotkut lapset niistäkin tykkää.

Vierailija
11/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin myös tuon junaradan kestävän aikaa paremmin.

Vierailija
12/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taidanpa tehdä näppärästi niin että vinkkasen isovanhemmille tuosta junaradasta ja itse ostan Little Peoplea :D ...en minä osaa päättää :))). Sitäpaitsi, oli puhetta lasten ukin kanssa, että he haluaisivat ostaa jonkin isomman lahjan tytöille yhteiseksi lahjaksi ja tuo junaratahan olisi siihen oikein hyvä (tosin pikkusisko nyt ei iohan vielä sen päälle ymmärrä, mutta tulevaisuutta ajatellen). Tytöillä on vähän ikäeroa ja tuo voisi olla sellainen heidän yhteinen projekti ja leikki :). Vai onko tämmöinen yhteislahja ihan typerä idea?

Vierailija
13/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brion Rail&Road Travel Set-pakkauksen ja leikkii sillä kyllä ihan innoissaan. Muutaman palasen osaa itse laittaa ja mielellään "ajelee" junilla ja kokoaa niistä pitkiä jonoja. Ukkeleiden laittaminen uusiin juniin/ajoneuvoihin on vielä vähän vaikeaa... Tämän setin lisäksi meillä on isommilla sängynaluslaatikollinen puujunarataa (brio, biltema ja Thomas wooden railway) ja kaksi laatikollista erilaisia vetureita - lähinnä Tuomas-sarjaa. Kovasti junaradalla on vuosien varrella leikitty; eniten ne ovat kiinnostaneet 3v ylöspäin. Meillä on myös paljon Little Peole sarjaa; sillä ovat lapset myös tykänneet leikkiä mutta ne isommat "häkkyrät" vievät liikaa tilaa. Joten meillä on lähinnä ukkeleita, ajoneuvoja ja eläimiä. Riippuu lapsesta kumpi sarja olisi parempi; ehkä voitte kokeilla molempia (ostatte itse toista sarjaa ja pyydettä muilta toista). Näiden lisäksi meillä ovat duplot olleet todella suosittuja taaperoiden leikeissä. Näiden kaikkien mainittujen sarjojen jälleenmyyntiarvo on aika hyvä eli pahasti ei jää tappiolle jos tarpeettomat laittaa myöhemmin kiertoon.

Vierailija
14/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taidanpa tehdä näppärästi niin että vinkkasen isovanhemmille tuosta junaradasta ja itse ostan Little Peoplea :D ...en minä osaa päättää :))). Sitäpaitsi, oli puhetta lasten ukin kanssa, että he haluaisivat ostaa jonkin isomman lahjan tytöille yhteiseksi lahjaksi ja tuo junaratahan olisi siihen oikein hyvä (tosin pikkusisko nyt ei iohan vielä sen päälle ymmärrä, mutta tulevaisuutta ajatellen). Tytöillä on vähän ikäeroa ja tuo voisi olla sellainen heidän yhteinen projekti ja leikki :). Vai onko tämmöinen yhteislahja ihan typerä idea?

Kiitos ihan tosi paljon vastauksista!! Ainakin olen varma nyt, että tuo junarata on hyvä hankinta, jos ei nyt niin ainakin myöhemmin :)!

Olisikohan halvinta tilata netistä.. :O?

-Ap

Vierailija
15/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihan tosi paljon vastauksista!! Ainakin olen varma nyt, että tuo junarata on hyvä hankinta, jos ei nyt niin ainakin myöhemmin :)!

Olisikohan halvinta tilata netistä.. :O?

-Ap

Netissä yleensä tilauksiin tulee ainakin toimituskulut, joten hintaa saattaa tulla enemmän kuin kaupasta ostettuna. Lisäksi ennen joulua on kaupoissa yleensä paljon hyviä lelutarjouksia ja tälläkin hetkellä esim. Anttilasta saa kupongilla 50e ostoksesta 10e alennusta (ja 100e ostoksista 20e). Tuossa ylempänä mainittu Rail&Road-setti maksoi Anttilassa 49,95 (norm. n. 55e) ja muitakin settejä näytti olevan tarjouksessa. Ja jos ei kotoa tarjouskuponkia löydy, niin Anttilassa jaettavissa mainoslehdissä pitäisi olla...

t. 14

Vierailija
16/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihan tosi paljon vastauksista!! Ainakin olen varma nyt, että tuo junarata on hyvä hankinta, jos ei nyt niin ainakin myöhemmin :)! Olisikohan halvinta tilata netistä.. :O? -Ap

Netissä yleensä tilauksiin tulee ainakin toimituskulut, joten hintaa saattaa tulla enemmän kuin kaupasta ostettuna. Lisäksi ennen joulua on kaupoissa yleensä paljon hyviä lelutarjouksia ja tälläkin hetkellä esim. Anttilasta saa kupongilla 50e ostoksesta 10e alennusta (ja 100e ostoksista 20e). Tuossa ylempänä mainittu Rail&Road-setti maksoi Anttilassa 49,95 (norm. n. 55e) ja muitakin settejä näytti olevan tarjouksessa. Ja jos ei kotoa tarjouskuponkia löydy, niin Anttilassa jaettavissa mainoslehdissä pitäisi olla... t. 14

Kyllä nuo kupongit pitäisi löytyä, jos ovat tulleet ilmaispostin mukana :). Tuo Rail&Road olisi hirmu kiva...vaan taitaa sisältää kovin pieniä osia :/ . Tuo 2v on vielä kovakourainen..taitaa saada nuo osat (puomit yms. joita ei saa irti) rikki :). Ikäsuosituskin oli kyllä yli 3v. Mutta ehkä äidin tiukassa valvonnassa onnistuisi tai sitten ensiksi joku simppelimpi rata.

-Ap

Vierailija
17/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ostettiin tuo Rail&Road se takia, että perusjunarataa on jo niin paljon ja 2v on niillä paljon jo leikkinyt. Tuossa R&R setissä puomit voi joka tapauksessa irrottaa ja muovisesta junasta lähtee katot yllättävän helposti irti pienen käsissä. Eli ne voi vaikka ottaa irti ja laittaa myöhemmin takaisin, kun leikkijät ovat isompia. Puujunat ovat toki kestävämpiä; meillä yhtään veturia ei ole vielä mennyt rikki vaikka käsittely on ollut välillä melko kovakouraista... Yksi hyvä aloitussetti on myös maatila-kahdeksikko.

t. 14

Vierailija
18/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ja poika leikkii sillä usein yhdessä. Kiinnostaa isää melkein yhtä paljon kuin poikaa.

Vierailija
19/19 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ostettiin tuo Rail&Road se takia, että perusjunarataa on jo niin paljon ja 2v on niillä paljon jo leikkinyt. Tuossa R&R setissä puomit voi joka tapauksessa irrottaa ja muovisesta junasta lähtee katot yllättävän helposti irti pienen käsissä. Eli ne voi vaikka ottaa irti ja laittaa myöhemmin takaisin, kun leikkijät ovat isompia. Puujunat ovat toki kestävämpiä; meillä yhtään veturia ei ole vielä mennyt rikki vaikka käsittely on ollut välillä melko kovakouraista... Yksi hyvä aloitussetti on myös maatila-kahdeksikko. t. 14

2v:aan käsiin sopivaksi irroittamalla ne puomit yms "herkät" osat, niin sittenhän se on ihan ok :)! Itse jotenkin tykästyin tuohon R&R:n settiin, enkä pääse siitä yli...

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi