Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette kun vauva nukkuu?

Vierailija
09.11.2010 |

Lapseni nukkuu lähes koko ajan, mutta lyhyitä aikoja. Hän onneksi nukkuu yöt melko rauhallisesti ja antaa näin minun nukkua. Päivisin minulla on usein lyhyitä pausseja ja en saa niillä mitään aikaan. Olen jo saanut neuvoja ystäviltäni ja useimmat heistä ratkovat ristikoita tai katsovat telkkaria. Minua kiinnostaa jos jollain on parempia ehdotuksia aikani käyttämiseen ja miten ylipäänsä tuoreet äidit kuluttavat omat hetkensä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai teen kotitöitä, pyykkään, silitän, valmistelen ruokaa tms.

Vierailija
2/16 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupäivisin siistin kodin ja laitan itseni ihmisen näköiseksi, päivällä lenkkeillään kun vauva nukkuu vaunuissa, muuten teen käsitöitä, roikun netissä ja iltapäivisin nukun päiväunet vauvan kanssa. Juuri pari tuntia nukuin ja taas jaksaa..

Vauvalla ikää 3vk, nukkuu parin-kolmen tunnin pätkiä ja syö, valvoo ehkä tunnin ja taas nukkuu.

Helppoa ku mikä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän aina rentoutua, vaikka aikaa ei aina ole paljoa. Tulee katsottua aika paljon turhaa hömppää telkkarista. Viime aikoina kuitenkin Bubble Shooter on vienyt täysin pikkurillin myötä koko käden. Sen saa vielä lopetettua ja aloitettua nopeasti.

Vierailija
5/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suursiivousta ei jaksaisi aloittaa, mutta esim puolessa tunnissa ehtii hyvin täyttää pyykki- tai tiskikoneen, silittää, laittaa ruokaa, katsoa tv-ohjelmia, olla netissä, soittaa puheluita. Mun vauva nukkuu yleensä ulkona, joten voin tehdä vain tämmöisiä pikkuhommia päivisin. Tärkeitä nekin! Ja sitten toki vain lepäilen.

T äiti ja vauva 4 kk

Vierailija
6/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laitan rakkaalle vaimolleni päivällistä+ mokkapaloja.

T: 11cm mies

Vierailija
7/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin yleensä ensimmäisen aikana suihkussa, keitin kahvin, söin leivän ja luin lehden (vauvan kanssa olin tehnyt vain pikaiset aamutoimet itselleni).

Seuraavilla tauoilla vaihtelevasti laitoin ruokaa, pyykkiä, siistin paikkoja, luin kirjoja, kävin sähköpostilla, kävin AV:lla, katsoin puolen tunnin life style -sarjoja LIV:ltä tai neloselta (vauvanhoito, sisustus yms.).

Onko sulla 'ongelmana' että omaa aikaa on liikaa vai liian vähän?

Vierailija
8/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://pelikone.fi/pelit/aivopahkinat/Bubble-Shooter-2/100" alt="http://pelikone.fi/pelit/aivopahkinat/Bubble-Shooter-2/100">http://pelikone.fi/pelit/aivopahkinat/Bubble-Shooter-2/100</a&gt;

Monet yöt tuli tuota pelattua kun en saanut unta.

Esikoisen vauva-aikana luin kirjaa, katselin ainakin yhden elokuvan päivässä, katselin tv-sarjoja tai ostin dvd-bokseja mm. Oz (kylmä rinki) tuli katseltua läpi, surffailin netissä, kävin kirjastossa, vaunulenkeillä... Voi kun tulee ikävä tuota aikaa.

Vierailija
9/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja esikoinen lähtivät veneilemään joten tämä on kyllä harvinaista herkkua. Kyllä nuo kotityöt ehtii myöhemminkin tekemään =D

Vierailija
10/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et enää voi tehdä noita asioita? Tarkoitan että tuliko lisää lapsia ja monen kanssa ei aika riitä, vai alkoiko arki taas?

Vierailija
11/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää lapsia.

Vierailija
12/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä ei oikein pysty vauvan hereillä ollessa tekemään. Aiemmin romaaneja, nyt aloitin etäopiskelun, joten siihen liittyviä juttuja sitten.

Sinänsä ei ole ongelmia kuluttaa aikaa, koska vauva nukkuu kahdet 20 min unet päivässä. Hyvänä päivänä voi olla puolikin tuntia.

Jos vauva nukkuisi tunnin pätkissä, yrittäisin varmaan nukkua itsekin, koska yöunetkin ovat nykyään aika vähissä.

Vierailija
13/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkui 20 min. pätkissä. Kahvin kerkesin juoda ja lukea vähän lehteä.

Nyt vuoden ikäisenä nukkuu 3h aamupäivällä ja 2h illemmalla.

Olen alkanut ompelemaan, sisustamaan, kunnostan huonekaluja, remontoin ja siivoilen kaappeja :D

Nyt askartelen joulujuttuja, kalentereita, kortteja ja koristeita.

Olen luovassa ammatissa ja meinas jo hetken tulla ahdistusta kun ei ollut mahdollista kekittyä käsillä tekemiseen.Nyt on ihanaa kun saa laittaa joula rauhassa ja ajan kanssa.

Vierailija
14/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette edes urheile? Istutte vain päivät pitkät. Miten puolisonne jaksaa katsoa teitä?

Minulla omatunto kolkuttaisi ja pahasti.

Siivoaisitte edes tai tekisitte edes yhden lämpimän aterian päivässä. Siivottavaa on aina.

T:11cm mies

Vierailija
16/16 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään 7-8 välillä, 9-11 vauva nukkuu ekat päikkärit. Kun saan vauvan partsille, ensi töikseni laitan tietokoneen kiinni (mies yleensä avaa sen aamulla ennen töihin lähtöä). Muuten en saa mitään aikaiseksi, vaan roikun täällä koko sen 2h ja sitten on paska olo.

Luen aamun lehden, jos en oo siihen mennessä lukenut, keitän lisää kahvia. Saatan syödä "kakkosaamiaisen" (puuroa syön heti herättyäni mutta se ei mulla pidä kauan nälkää). Istun ja olen. Petaan sängyt, tyhjennän ja täytän tiskikoneen, pyyhin pöydät, laitan pyykkiä pyörimään. Käyn suihkussa. Soitan pianoa. Luen, luen, luen, kun kerrankin on tilaisuus.

Myönnetään, tuo 2h omaa aikaa on ihan mieletöntä luksusta. Osaan siitä nyt nauttia, kun esikoinen oli mainitsemasi kaltainen pätkänukkuja. Silloin meillä oli paljon häävalmisteluja, joita vein eteenpäin aina sen puoli tuntia kerrallaan: siinä ehti askarrella taas pari kutsukorttia, vielä pari pistoa morsiuspussukkaan, suunnitella vähän hääohjelmaa...

Vauvan iltapäiväunien (14-16) aikaan esikoinen on kotona (on osapäivähoidossa), ja tuo on meidän yhteistä laatuaikaa: luetaan, leikitään, siivotaan yhdessä. Useimmiten aloittelen silloin myös päivällisvalmistelut.