Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko tämä sinusta huonoa vai hyväksyttävää käytöstä?

Vierailija
01.11.2010 |

Olet jonottamassa ruuhkaisessa Sokoksen ravintolassa ja huomaat, että toiset ihmiset käyvät varaamassa paikat vieden pöytään takkinsa ja vasta sen jälkeen tulevat pitkän jonon päähän. Itse pidän tätä moukkamaisena käytöksenä enkä ikinä kehtaisi "etuilla" pöytiin tällä tavalla...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin on moukkamaista

Vierailija
2/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan vanhempien että nuorempien ihmisten keskuudessa eli ikä ei merkkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin me ollaan aina tehty. Jos ei ole paikkaa mihin tarjottimen kanssa voi mennä, en edes mene sinne kahvilaan. Olisi tosi tyhmää jäädä tarjottimen kanssa siihen seisoskelemaan odottelemaan vapautuvaa paikkaa.

Vierailija
4/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mene mihinkään sellaiseen paikkaan, missä joutuisin jonottamaan. Ja varsinkin talvella takki päällä jonottaminen ja tarjottimen kanssa venkoilu saisi pinnan kyllä katkeamaan totaalisesti.

Eli vastauksena tuohon kysymykseen: minusta on käytännöllistä toimia noin, vaikka itsekästä ja sitä kautta tökeröhköä tuollainen käytös onkin.

Vierailija
5/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua on joskus henkilökunnan puolesta pyydetty varmistamaan pöytä ennen tilausta. Kai siitä on heillekin harmia, jos tilauksia perutaan kun kahvi on jo kupissa, mutta viimeinen paikka menee juuri nenän edestä.

Vierailija
6/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin me ollaan aina tehty. Jos ei ole paikkaa mihin tarjottimen kanssa voi mennä, en edes mene sinne kahvilaan. Olisi tosi tyhmää jäädä tarjottimen kanssa siihen seisoskelemaan odottelemaan vapautuvaa paikkaa.

Aiheutat muille juuri ne tilanteet, että joutuvat seisomaan niiden tarjottimien kanssa odottamassa vapautuvaa pöytää.

Valitettavan yleistä tuo on, mutta mun mielestä myös väärin. Joihinkin paikkoihin on onneksi tullut kylttejä, ettei pöytiä saa varata ennen maksua.

Vierailija
7/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheutat muille juuri ne tilanteet, että joutuvat seisomaan niiden tarjottimien kanssa odottamassa vapautuvaa pöytää.

Valitettavan yleistä tuo on, mutta mun mielestä myös väärin. Joihinkin paikkoihin on onneksi tullut kylttejä, ettei pöytiä saa varata ennen maksua.

jos kerran kaikki muut niin tekevät.

Parempi se on kassit ja takit johonkin laskea kuin että menee niiden kanssa tunkemaan kassajonoon.

Aion todella tehdä niin vastakin ja suosittelen, että sinäkin teet samoin.

Vierailija
8/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niillä mua ennen olevilla olis oikeus saada vapautuva pöytä ennen mua...moukkamaista.

Vierailija
9/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä ei ole kasvatettu ottamaan muita huomioon!

Vierailija
10/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tyhmä kysymys, mutta millainen tuo Sokoksen ravintola sitten on? Joku kahvila, pikaruokala, seisova pöytä..?

Vierailija
11/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilausta ruuhkaravintolassa! Sitä tekevät vain harvat huonotapaiset ihmiset ja toiseksi en minä ainakaan koskaan veisi kassiani pöytään jo senkään takia että joku voi sen sieltä varastaa ollessani jonossa...kuka niin tyhmä olisi? joku juntti vie takkinsa sinne mutta mun mielestäni sit voi ensin tilannut tulla ja siirtää sen pois. ei ole hyvätapaista varailla ja etuilla pöytiin. ap

Vierailija
12/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä saa lämmintä ruokaa listalta ja salaatteja yms...tilataan kassalta ja sen jälkeen tarjottimen kanssa etsitään ensiksi vapautuva pöytä jos sattuu olemaan ruuhkaa. Siis näin jos on saanut tapakasvatusta...muutoin menet ja varaat ensin sattumalta vapautuvan pöydän takkisi avulla ja sit vasta siirryt jonottamaan kilometrin pituideen jonoon muiden taakse. ap

Vierailija
13/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tyhmä kysymys, mutta millainen tuo Sokoksen ravintola sitten on? Joku kahvila, pikaruokala, seisova pöytä..?

Kulttuuriin kuuluu käydä varaamassa pöytä ja laskea sinne ostoskassit ja sitten mennä hakemaan kahvit yms. Kaikki tekevät niin, paitsi ne jotka eivät sitä tajua. = )

Kyseessä ei ole mikään korkeatasoinen ravintola josta tilataan paikka etukäteen vaan ostosten lomassa pistätymiseen tarkoitettu tavallainen kahvila.

Vierailija
14/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on vissi ero! Enkä kyllä kehtaisi täpötäydessä kahvilassakaan varailla pöytää jos mua ennen jonossa miljoona ihmistä mutta tapansa kullakin :D ap

Vierailija
15/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne mennään päällysvaatteet päällä ja ostoskassit kainalossa jonottamaan kuumaa soppaa, vaikkei ole edes varmaa, että on pöytiä vapaana? Kuulostaa aika älyvapaalta.

Vierailija
16/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä jono ihmisiä jonottamassa torukojulla viimeisiä tuokkosia marjoja. Myyjä antoi jokaiselle omalla vuorolla. Sit tulee takaa mummo joka muina mummoina käy noutamassa itselleen ne viimeiset tuokkoset toisten nenän edestä ja rauhallisena siirtyy jonottamaan nauraen partaansa...

Vierailija
17/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaita pöytiä ei ollut. Enkä muuten koskaan ole ajatellut että se takki päällä jonottaminen olis vaikeampaa kuin ilman takkia :D onko todella? mä kuljin Sokkarilla muutenkin koko ajan takki niskassa :D ap

Vierailija
18/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvomatta johonkin pöytään...enkä kyllä muutenkaan kehtaisi noin toimia jos olis täpötäyttä. Jokainen vuorollaan vapautuvaan pöytään!

Vierailija
19/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin on ihan ok, että kun on ensin maksanut ostoksensa, voi siirtää ne huolimattomasti itsekseen jätetyt takit vaikka lattialle. Alan sitten tekemään näin.

Vierailija
20/25 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä selvästi unohtelee pitkin pöytiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän