Kuinka moni on tehnyt päihdelinkin alkoholitestin rehellisesti?
Kun käytin omasta mielestäni alkoholia normaalisti, menin rajan yli ihan heittämällä. Nyt vasta olen tajunnut että olihan se liikakulutusta silloin.
Onneksi en alkoholisoitunut.
Kommentit (9)
Se pitäisi alkaa tajuta Suomessakin.
eli 'riskit vähäisiä' vaikka juonkin yli neljä kertaa viikossa!
Mutta loukkaantuminen kännissä ei ole normaalia alkoholinkäyttöä. Se pitäisi alkaa tajuta Suomessakin.
ajatelleeksi, että muulloinkin kuin kännissä voi loukkaantua?
Kamaan. Tuo on hieman kärjistettyä. Esim. mä kaaduin kerran baarireissulla, kun oli tosi liukasta, ja tuli haava polveen. Mitä jos olisinkin kaatunut selvin päin?
jos on tullut pikkunaarmu joskus kun olet teininä tai kakskymppisenä kännäilyt, niin se on normaalia Suomessa. Oletettavasti testi tarkoittaa loukkaantumisilla koko asteikoilla eikä vain sairaalareissuja.
Jos vastaan rehellisesti, että olen joskus nuorena loukannut itseni humalassa ja minulle on myös huomautettu alkoholin käytöstä, menen jo sillä punaisen puolelle, vaikka olen jo iät ja ajat käyttänyt alkoholia hyvin kohtuudella. Tuo testi tehtiin neuvolassakin, onneksi tajusin silloin kaunistella :)
eli 'riskit vähäisiä' vaikka juonkin yli neljä kertaa viikossa!
Pullo viiniä kerran viikossa = suuri riski.
Jos vastaan rehellisesti, että olen joskus nuorena loukannut itseni humalassa ja minulle on myös huomautettu alkoholin käytöstä, menen jo sillä punaisen puolelle, vaikka olen jo iät ja ajat käyttänyt alkoholia hyvin kohtuudella. Tuo testi tehtiin neuvolassakin, onneksi tajusin silloin kaunistella :)
en neuvolassa kaunistellu ja voi kamala mikä älymölö siitä synty!vielki tulee pahamieli sitä aatellessa.eikä auttanu vaikka kuinka vakuuttelin etten odottaessa juo tipantippaa.eikä ne mun juomat määrät mitää niin kamalia olleet.
koska olem mies mutta työpaikan terveystarkastuksessa kyllä. Ja tuli saarnaa juuri siksi että näytti vaaleanpunaista noista nuoruuden toilailuista.
Mielestäni jokaisen joka joutuu jollekin viranomaiselle vastaamaan noita testikysymyksiä kannattaa vastata noihin kohtiin EN OLE, niin ei tule ongelmia.
Vaikka olisit kohtuukäyttäjä niin testi antaa aina "kohonneen" tuloksen jos sulle josokus nuoruudessa on sattunut jokin lieväkin loukkaantumine kun olet ollut päihtynyt, ja vastaat rehellisesti siihen kysymykseen.