Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään yhtä lahopää miestä? OV(pitkä...)

Vierailija
20.10.2010 |

Onko tää meidän elämä nyt sitten tätä, minä joudun pitämään kaikesta huolta ja muistuttamaan herraa joka käänteessä, että hommat tulee hoidettua.

Siis mä olen niin loppu, enkä kuitenkaan todellakaan katso, että minun pitäisi kaikki asiat itse hoitaa.

Isi on nyt tehnyt ilta-vellit vauvalle, ja nyt kun ekan kerran tein ehkä viikkoon, niin jauheet on loppu! Ja monta kertaa olen jo kerennyt kysyyn mitä tuon kaupasta..

Ai niin.

Joo auttaa vauvan hoidossa, mutta saattaa sitten lukea lehteä täysin huomaamatta, että vauva itkee sylissä!?!

Vartavasten meni ylös, että hakee vaippa roskiksen, itse sanoi, että hakee sen, niin siellähän se ylhäällä odotti. Oli sentään nostanut se kylppärin ulkopuolelle ja solminut.

Ai niin.

Piti pakata mulle huomiseksi autoon painavia laatikoita, niin yheksän jälkeen kysäisin.

Ai niin.

Tänään piti yks sähköposti hänen lähettää, että saadaan rahoja takas, no se on lähettämättä, pitänee alkaa kaivaa sitä osoitetta, herra on jo nukkumassa.

Siis näitä on loputtomiin ja joka päivä. Ja usean kerran päivässä.

Monesti on silkkaa rahaa menetetty, kun hän ei lupauksistaan huolimatta ole hoitanut jotain takuu tmv. asiaa.

Joo mä voisin hoitaa, mutta sitten mulle kyllä tulee mieleen, että olen jonkun murrosikäisen äiti, kun tulee jo tuosta muistuttamisesta, ja kun ei enään nytkään ole paljon kunnioitusta jäljellä, ni yritän nyt tuota äiti aspektia välttää...

Ja ei todellakaan ole kyse mistään teini isästä, vaan ihan nelikymppisestä "äijästä".(olisikin)

Meijän elämä menee nykysin ihan kyllä kämppis pohjalla, mutta ilmeisesti se hänelle sopii.

"Terapiassakin" käytiin, ja terapeutti sano, että miehen on tehtävä asialle jotain. muuten ei hyvä seuraa. No ei vaan ilmeisesti tajua, vaikka oon sanonut melko suoraan, etten pysty tuollaista onnetonta miehenkuvatusta kunnioittamaan.

Onkohan tässä mitään tehtävissä, vai onko minustakin tulossa katkera yh av?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ovat aina henkisesti 15vuotiaita.

autot, tietokoneet ja tissit vain kiinnostaa

Vierailija
2/18 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet vaan ON tollasia. "Ai niin."

Mun mies innostui shakin pelaamisesta - ja uskokaa tai älkää - muisti parani huomattavasti! Suosittelen siis sitä :D tosin se sitten vie myös kaiken vapaa-ajan, mutta... ainakin muisti pelaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaltani en sietäisi päivääkään tuollaista.

Vierailija
4/18 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei välttämättä katkera. Minulla oli tuollainen mies, meni vaan välit huonoiksi niin että mies halusi itse lähteä.

Olihan se shokki, mutta alkujärkytyksen jälkeen minun pilvissä hiponut verenpaineeni (lääkityksestä huolimatta) on laskenut niin alas ettei ole ollut pariin vuoteen:D En ole niin kiukkuinen ja stressaantunut enää.

Nyt joutuu mies hoitamaan (tai sähläämään) raha-asiansa itse, siivoomaan koko huushollin itse (silloinkin kun lapset ovat siellä viikon kuukaudessa:D), hoitamaan lapset ihan itse. Yhdessä ollessa räyhäsi minulle kun hänen nimellään tulleet laskut olivat maksamatta ja netti katkesi tai poliisi otti autosta kilvet kun verot maksamatta (nettilasku tuli hänen sähköpostiinsa, mutta minun olisi sekin jollain telepatialla sieltä pitänyt kaivaa ja maksaa).

En olisi pistänyt miestä pihalle kuitenkaan, mutta meidän välit menivät niin huonoiksi tuosta miehelle äitinä olemisesta että mies ei jaksanut itse enää "nalkutusta". Jo parissa kuukaudessa sanoo kasvaneensa ihmisenä, kun on pakko hoitaa itse omat asiat eikä voi syyttää niiden hoitamattomuudesta muita.

Eihän teille välttämättä ero tule, jos jaksat tuollaista, mutta kuulostaa ettet jaksa. Nelikymppinen mies tuskin muuttuu, miksi muuttuisi kun ei ole pakko.

Vierailija
5/18 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 5.n

Tämän siitä saa, kun ottaa peräkammarin pojan itelleen. No joo, tosin salas sen aika hyvin aika pitkälle. Ja sitten tässä on jo pitkää tarvottu, jos tuota ihanaa vauvaa ei olisi tullut, olisin jo potkinut sen pellolle, silläkin uhalla, että epäilen hänen olevan sitä sorttia, että voisi jopa tehdä jotain itselleen, no eipä olisi eka tapaus. Ja hengissä on sekin ressukka.

Miten mä näitä onnettomia kerään?

Joo, pakkohan se on jotain minunkin tehdä, hänen puolestaan, muuten tosiaan vois käydä niinkuin teillä, että joku tosi tärkeä asia unohtuisi.

Olen jopa yrittänyt hänen äitinsä kanssa jotain asiasta puhua, mutta tavallaan vaan arvostelen hänen kasvatustaan, jonka ilmeisesti tietää itsekkin menneen pieleen, kun jos on jotain tärkeetä, jonka mieheni pitäis muistaa, niin äitinsä soittaa minulle...

Olen luovuttanut paljossa. En minäkään jaksa, kun ei toiselle ole tärkeää..

Ja tiedän todellakin, ettei kaikki miehet ole tälläisiä, sille joka niin kirjoitti.

Ap

Vierailija
6/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-anoppi sen myönsikin jossain vaiheessa että kasvatus mennyt pieleen.

Ei todellakaan kaikki miehet ole tuollaisia, minun vanhin poikani on 16v ja hoitanut asiansa jo pari vuotta itse, kesätyöpaikat, verokortit, omat pyykkinsä, kauppojen etukortit itselleen:D ja kaikki omasta aloitteestaan. Siitä kasvaa ihan tyystin toisenlainen mies:)

Älkää paapoko poikianne pilalle äidit.

t. 5

Kiitos 5.n

Tämän siitä saa, kun ottaa peräkammarin pojan itelleen. No joo, tosin salas sen aika hyvin aika pitkälle. Ja sitten tässä on jo pitkää tarvottu, jos tuota ihanaa vauvaa ei olisi tullut, olisin jo potkinut sen pellolle, silläkin uhalla, että epäilen hänen olevan sitä sorttia, että voisi jopa tehdä jotain itselleen, no eipä olisi eka tapaus. Ja hengissä on sekin ressukka.

Miten mä näitä onnettomia kerään?

Joo, pakkohan se on jotain minunkin tehdä, hänen puolestaan, muuten tosiaan vois käydä niinkuin teillä, että joku tosi tärkeä asia unohtuisi.

Olen jopa yrittänyt hänen äitinsä kanssa jotain asiasta puhua, mutta tavallaan vaan arvostelen hänen kasvatustaan, jonka ilmeisesti tietää itsekkin menneen pieleen, kun jos on jotain tärkeetä, jonka mieheni pitäis muistaa, niin äitinsä soittaa minulle...

Olen luovuttanut paljossa. En minäkään jaksa, kun ei toiselle ole tärkeää..

Ja tiedän todellakin, ettei kaikki miehet ole tälläisiä, sille joka niin kirjoitti.

Ap

Vierailija
7/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko sun ukko olla masentunut tai jotain?

Siihen hommaan ainakin olisi olemassa apua :)

Vierailija
8/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen nainen. En ole tainnut kasvaa aikuiseksi. Kyllä mä jostain joskus suoriudun.

Vierailija
9/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveyshuollossa. Ei kuulemma ole masentunut...

Väsynyt vaan. Kuka nyt ei olisi?

Ehkä se, että on kuitenkin joutunut persettään penkistä nostamaan, on väsyttänyt sitten herraa liikaa...

Äitinsäkkin valitti, että oli yhden sohvan löhönyt piloille :o

Ap

Vierailija
10/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuule.. kaikki miehet ovat tuollaisia. miehet ovat aina henkisesti 15vuotiaita.

Kannattaisiko tutustua vähän naisellisempiin miehiin? Mahtavan seksin lisäksi meiltä saa myös juttuseuraa.

t: 11cm mies

Vierailija
11/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos jättäisit pesueen ja luomakunnan kruunun keskenään selviämään vähäksi aikaa.

Löytyisikö työmatkaa tai muuta pätevää syytä lähteä useaksi päiväksi.

Jospa siinä käytännön pyörityksessä sitten silmät aukeaisi. Mutta lujassa se saattaa olla.

Vai onko miehesi masentunut. Se muuten vie aloitekyvyn ja muistin veks.

Vierailija
12/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimivamman arjen järjestämiseen.

Meillä asuu kaksi lahopäätä, minä ja mieheni ;)

Käytetään menestyksekkäästi muistilistoja. Esim. ostostarpeet on pakko kirjoittaa heti niiden ilmettyä lapulle ylös. Muuten käy niin että mennään ostamaan kaupasta maitoa, mutta tuodaan sieltä kotiin kaikkea muuta paitsi maitoa :/

Ongelman ydin (sen lahopäisyyden lisäksi) taitaa olla se, että miehesi luottaa sinun muistavan kaikki asiat eikä ymmärrä sen olevan sinulle raskasta.

Sokkihoito saattaisi tehota. Semmoinen että vaikka aluksi viikon ajan miehen pitäisi huolehtia kaikista perheen asioista ja ongelmien ilmetessä myös ratkaista ne. Esim. jos vaipat loppuu, niin sitten niitä on lähdettävä ostamaan vaikka keskellä yötä ja ennen lähtemistä kääriä vaikka vanha pyyhe vaipaksi (ja siis olisi miehen tehtävä, ei sinun).

Tuommoisesta miesten sokkihoidosta on jokunen vuosi sitten ilmestynyt kirja, jossa asiasta puhutaan enemmän. Ainakin yksi kaverini on käyttänyt keinoja mieheensä :)

Miehen täytyy ihan tosissaan tsempata tuossa lastenhoitoasiassa. Kyllähän se vauvan itku on huomattava vaikka olisi kuinka mielenkiintoinen artikkeli lehdessä =o Jättää vaikka ne lehdet lukematta silloin kun hoitaa vauvaa.

Vierailija
13/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuule.. kaikki miehet ovat tuollaisia. miehet ovat aina henkisesti 15vuotiaita.

Mieheni ja hänen veljensä eivät ole, eikä suurin osa ystävieni miehistä eikä poikaystävistä.

Yhden tuommoisen tapauksen kuitenkin tunnen, nimittäin veljeni. Hänen kohdallaan tiedän mistä vastuuton käytös johtuu.

Äitini on aina ollut hvyin tiukasti sitä mieltä, että kotona naisen kuuluu huolehtia kaikista asioista, aivan kaikista ja lisäksi myös tienata rahat perheen elatukseen ..ja niin lapsuudenkodissani elettiin.

Vielä nykyäänkin hän saattaa moittia minua siitä että mieheni 'joutuu' huolehtimaan asioista, kun näkee tämän esim. omatoimisesti tyhjentävän tiskikonetta tmv. Siitä että en palvele miestäni äitini on ollut ihan vihainen =o

Lapsuudessani muistan ihmetelleeni äitini asennetta enkä ymmärrä sitä vieläkään.

Vierailija
14/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. omani. Joko sen hyväksyy tai sitten ei. Noi on kuitenkin aika pieniä juttuja koko elämän isossa mittakaavassa, jos rakastat miestäsi.

Vierailija
15/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tulisi älyttömän ikävä myös noita kaikkia ärsyttäviä juttuja.

Vierailija
16/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan miehes on myötämielinen, niin kokeilkaa, että teette ns listaa, jossa lukee selkeästi, mitä milloinkin pitää tehdä, vetää sitten viivan yli, kun homma hoidettu.

Itselläni on muistamisen kanssa ongelmia, ei johdu laiskuudesta tai vastuuttomuudesta, mutta kaikki pitää olla kirjoitettuna muistiin, kun oma muisti ei vaan riitä.

Yh, vaan ei katkera :)

Vierailija
17/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen nainen. En ole tainnut kasvaa aikuiseksi. Kyllä mä jostain joskus suoriudun.

Saattaa olla 100 asiaa vireillä yhtäaikaa, koska unohdan aina edellisen. Pystyn myös olemaan "kuulematta" sylissä mekkaloivaa lasta.

Mutta mulla onkin tarkkaavaisuudessa pulmia, eli jonkun sortin ADD tai ADHD olen lääkäreiden mukaan.

Ei ole mulla ainakaan mitään tekemistä masennuksen kanssa.

Vierailija
18/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten täytyy ruveta miettimään, että rakastanko enään...

Ja väsymys on sitten jatkunut about 8 vuotta!

Antoi toki alussa kuvan miehestä, joka hoitaa asiat heti ja just.

Joopa joo, miten aikuinen nainen voi olla näin naiivi?

Joo ja joku "mies" laittoi, että naiselliset miehet tai jotain, tämä on juuri sellainenkin. Pukeutumiseen menee aikaa, peilin edessä menee aikaa, pieni pipi, niin arsenaali kipulääkkeitä peliin...

Tässä näyttää olevan nyt paljon enempikin...

Hyvä näin, kun voi kirjoittaa ja tajuta että, asiassa on paljon muutakin ja saa jopa jonkin verran fiksuja vastauksiakin.

Eli taidan kaivata miestä, en tuollaista, no en nyt edes kehtaa laittaa, niin rumasti taidan ajatella lapseni isästä.

Voi kiesus :(

Pitää vielä yrittää tuota sokkihoitoa :) Ja katsoa, jos sitten jotain tapahtuu ja riittääkö se minulle, mutta muuten en tiedä.

Olenkin lähdössä muutaman päivän matkalle, yksin ja ensin aattelin, että hyvinhän hän pärjää, nyt en tiedä. Joku kysyikin minulta, että onko äitinsä tulossa tuoksi ajaksi hoitamaan "lasta" (kumpaa?) Ja kun sanoin, että kyllähän tuo nyt pärjää, niin oli silleen, että ai jaa...

Pikkaisen epätoivoinen Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi