Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietoa kellään milloin vauvani syntyy?

Vierailija
20.10.2010 |

Elikkäs tietoa lähinnä siitä millä viikoilla suunniteltu sektio tavallisimmin tehdään kun vauva ei saa syntyä alateitse?

Vauvamme on viides ja kaikki 4 edellistä ovat syntyneet alateitse viimeistään 38 tasan.

Asia miksi tätä mietiskele niin on se, että laskettu aikani on 2.1.2011, joten tuo 38 viikkoa ajoittuu kokolailla kai joulun lähelle, joten saanko viettää joulua lasten kanssa kotona vai onko edessä ensimmäinen joulu sairaalassa?

Otetaanko siis kuinka suunnitellussa sektiossa huomioon se millä viikoilla edelliset lapset ovat syntyneet?

Ja tuleeko kyseeseen sitten jonkin sortin hätäsektio jos vauva meinaa alkaa etukäteen syntymään itsekseen? Viimeisin kun syntyi alle tunnissa supistusten alkamisesta.

Toki kyselen vielä lääkäriltä, mutta olisi kiva kuulla miten muilla on toimittu. =)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=0

Vierailija
2/4 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaan silti... mutta olettaisi edellisen synnytyshistorian perusteella että sektiopäivämäärä lyötäisiin lukkoon ihan ajoissa, ja kai se viimeistään 37+ viikolla tehtäisiin. Mikä sinulla on sektion peruste? Nuo tutut joita minulla on sektioon päätyneet, niin etisen istukan vuoksi sektio on tehty suunnilleen heti kun 37 viikkoa on tullut täyteen, ja muista syistä suunniteltu sektio on tehty n. viikkoa ennen la:a.

Ja jos synnytys lähteekin käyntiin ennen sovittua sektiopäivää, tehdään yleensä kiireellinen sektio, ei hätäsektiota. Hätäsektio tehdään kun vauva on saatava ulos 1-2 minuutissa. Ero on siinä, että äiti nukutetaan hätäsektiossa (paitsi jos on jo puudutettu ja yllättäin joudutaan sektioon kesken esim avautumisvaiheen). Kiireellisessä sektiossa toimitaan nopeasti, mutta ehditään kuitenkin puuduttamaan, koska vauvalla ei ole hengen hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva saada vastaus. Eli minulle sektio tehdään, koska reumani vuoksi lantio ei anna periksi enään, jalat eivät aukea tarpeeksi, joten alateitse olisi mahdotonta. Viimeksi jo meinattiin päätyä sektioon, mutta päätin vielä kerran yrittää silloin, vaikka en loppuraskaudessa päässyt enään edes kävelemään ilman tukea ja lonkkakin lonksui pois paikaltaan, nyt en enään uskalla ja onneksi lääkäri oli samaa mieltä! =)

Tämä vauva oli yllätys, mutta tilanteestani huolimatta päädyttiin vauva pitämään ja luottaa lääketieteeseen.

Eniten pelottaa ajatus siitä, että sektio sovitaan viikolle 40 ja sitten saa panikoida sen asian kanssa, että synnytys todennäköisesti käynnistyisi ennen sitä itsekseen ja kun ne on edennyt mulla aikaisemminkin niin nopeasti. Tuo vastauksesi hieman helpotti sen asian suhteen. :)

Vierailija
4/4 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla noi kolme on leikattu viikolla 39,jollen ny ihan väärin muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän