Pitäisikö LAPSENI EROTA KIRKOSTA
Nyt kun tuo tasa-arvo on vain sanahelinää niin olen miettinyt että eroan kirkosta tueksi sateenkaariperheille. Kun vanhemmat eroavat kirkosta niin lapsikin joutuu eroamaan.
Eikös se olisi lapsellekin parempi niin, voisi itse liittyä tai olla liittymättä kun ajattelee itse asioita?
Kommentit (15)
enää automaattisesti jos/kun vanhemmat eroaa ev.lut. kirkosta.
sateenkaariperheiden tuoeksi ja lapsemme jäi silti kirkkoon kuuluvaksi.
ei kande koska sillo ei saa kirkko häit ja enään ei saa jumalan taivaaseen mennä kun kuolee
Lapsen erosta pitää erikseen ilmoittaa. Yli 12-vuotiaan pitää itse ilmoittaa halustaan erota kirkosta. Alle 12-vuotiaan kohdalla riittää, että vanhemmat ilmoittavat hänen eroavan kirkosta.
en missään vaiheessa ole lakannuty uskomasta Jumalaan joten uskon pääseväni myös taivaaseen. EN vain halua kuulua tällaiseen kirkkoon joka ei hyväksy ihmisiä tasavertaisina.
jättää kirkkoon jos se ei ole vanhempien uskonto?
Miksi lapselle ei annet amahdollisuutta päättää itse kun tajuaa asioita? Miksi lapsikaste on niin tärkeä?
mut mun mielest kirkost ei sais erota, koska kirkko avartaa ja oikeesti auttaa ihmisiä, sit ne myös tukee kaikkii perheitä ja mä ainakin haluun päästä taivaasee!! kuka ei? mun lapsi pysyy kirkossa aina ja loppuun asti kuten minäki!
mikään tae taivaaseen pääsystä. Kyllä sitä uskoa Jumalaan pitää olla!
Me olemme täysin tapakristittyjä, mutta kuitenkin ehdottomasti kristittyjä. Homoja ja sateenkaariperheitä on ystäväpiirissä useita.
tarkoita uskosta eroamista. Minusta on typerää, että kirkko on hiljaa kun sen pitäisi ottaa kantaa. Usko ja srk pysyy ilman kirkon jäsenyyttä, voi jopa vahvistua kun pitää miettiä miksi olisi kirkossa.
hänen pitäisi päristellä urkujen tahtiin alttarilla juoden ES
Minusta se yksi Mister gay Finland ajatteli harvinaisen kypsästi, kun oli liittynyt kirkkoon ja ryhtynyt kirkollisvaaliehdokkaaksi, toisin kuin suurin osa täällä.
yksi kertoi kuinka vaikeaa on muuttaa kirkkoa sisältäpäin. Asiat vaiennetaan ja ei oteta kantaa ja aloitteet jäävät toteutumatta.
Miksi tukea sadoilla euroilla kirkkoa, joka syrjii tai vaikenee kun pitäisi puolustaa jäseniä?
Samalla rahalla tukee useita ihmisä vaikka KIVA-organisaation kautta pienlainoin.
lapsi voi kuulua kirkkoon vaikka vanhemmat eivät kuuluisi.