Vierailija

Synnyin ja kasvoin uskonnolliseen perheeseen. Perheeni kuuluu erääseen suureen herätysliikkeeseen. Sisaruksia on useita. Lapsena ei pahoinpidelty, kiusattu tai syrjitty. Kasvoin maalla "terveessä" ympäristössä. Leikin, nauroin, itkin, ikävöin jne. Kukaan ei ole käyttänyt hyväkseen. Ensimmäisen kerran kuulin homoseksuaalisuudesta ehkä noin 10-12 vuotiaana koulussa. Kävimme seuroissa ja elämämme oli uskovaista.

Ja minusta tuli Siitä huolimatta jossain vaiheessa, jo hyvin nuorena, noin 10 vuotiaasta eteenpäin, tunsin kiinnostusta poikiin. Myöhemmin voimistuen. Täysin luonnollisesti. Nyt olen jo nuori aikuinen, mutta asia on tullut vaikeammaksi, koska haluaisin elää normaalia elämää jonkun mukavan miehen kanssa. Elää tavallista arkea, tehdä samaa kuin kaikki muutkin. Rakastaa jotain, tulla rakastetuksi. Mietin asiaa päivittäin, koska se aiheuttaa suurta ristiriitaa kotona opitun kasvatuksen ja itseni välillä. Olen kai perusonnellinen, mutta jotain puuttuu.

Mikä siis meni vikaan? Miksi minusta tuli tällainen, enkä osaa/voi tykätä naisista?

Asiat nousi taas enemmän itselle ajankohtaiseksi Homoillan tiimoilta. Mielenkiinnolla seurasin keskustelua, seuraan erilaisia nettikeskusteluja, mitä ihmiset ovat mieltä. Olen kai kovettanut itseni niin, että en loukkaannu MISTÄÄN kommenteista missä haukuttaisiin vaikka kuinka homoja=itseäni. Ainoastaan joskus kun kerron vanhemmillinen ja perheelleni itsestäni, niin se jännittää ja paljon. Ja se voi myös tuntua pahalta, jos eivät hyväksy.

Parhain ratkaisu olisi, että kirkko erotettaisiin valtiosta. Koska olen sitä mieltä, jos on uskovainen, niin ei voi hyväksyä homoliittoja tai heitä yleensäkään. Niin sanotaan raamatussa, tosin sanotaan siellä paljon muutakin. Eli käytännössä kukaan ei ole "uskovainen", koska ei noudata kaikkia sen ohjeita. Mutta tämä on vain minun mielipide. Lisättäköön, että en usko homoliitto-lain menevän eduskunnassa läpi tai päätyvän edes hallitusohjelmaan (tästä pitää huolen Perussuomalaiset, kun luulen heidän pääsevän hallitukseen).

Anteeksi, tämä "homo"-avautuminen kaikille, mutta tulipahan tehtyä.

Sivut

Kommentit (38)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voisitko elää rekisteröidyssä parisuhteessa ja saada lapsesi hyvän lesboystäväsi kanssa muumimukitekniikalla? En suosittele avioliittoa enkä adoptiota. Lapseton elämäkin olisi ok.

Kaksi isoveljeä on. Ja olen kyllä itsekin lukenut tuosta teoriasta. Kiitos hyvästä kysymyksestä kuitenkin. Muille en edes jaksa vastailla, jos eivät kerta usko, niin siinäpän eivät usko "tarinaani".

Muuten sanoisin aloitusviestistäni, että oli enemmänkin kommentti henkilöille, jotka ajattelevat homouden olevan oma valinta tai pitävät sitä syntinä tms. Kaikki hyvän elämän perusedellytykset täyttyvät vielä uskonnolla lisättynä, mutta näin kävi :)

vaan, kyllä mä sinut hyväksyn sellaisena kuin olet ja monet muutkin... jokaiseta tulee jotakin...joko hetero tai homo...ei mikään mennyt pieleen!

Jumala on luonut toiset heteroiksi, toiset homoiksi ja jotkut siltä väliltä.

Nuo kaksi vanhempaa veljeä tuo ainakin yhden näkökulman homoutesi mahdollisiin biologisiin syihin.

Lainaus:

Jumala on luonut toiset heteroiksi, toiset homoiksi ja jotkut siltä väliltä. Nuo kaksi vanhempaa veljeä tuo ainakin yhden näkökulman homoutesi mahdollisiin biologisiin syihin.

Lainaus:

mutta koska olet kristitystä perheestä tietänet kenen puoleen voit ongelmassasi kääntyä ja mistä löydät avun.

Tuota mitenkäs esimerkiksi hyvä ystäväpariskuntani jotka ovat homoja (menivät vähän aikaa sitten naimisiin Islannissa, ovat olleet yhdessä jotain 15-vuotta) ja ovat myös uskossa jumalaan?

Miksi heitä ei ole "parannettu"?

No mutta, ehkäpä pointti on se, että jumalankaan mielestä heitä ei tarvitse parantaa.

No, mutta kuitenkin. Itse olen bi ja olen nyt suhteessa naisen kanssa. Tässä vuosi sitten tuli entinen kaveri avautumaan asiasta. Sanoi tosissaan vihaisena että "Eikö sulle riitä kaikki ne miehet jotka sun perään itkee?".. Olin hiukkasen äimänä kun noita miehiä on tässä seurustelu-uralla ollut tasan kaksi, enkä yhdenillanjuttuja ole ikinä kokeillut. Niin, eikä tietääkseni kumpikaan noista ole perääni itkenyt.

Noh, kait olen vain ahne p*ska. ;)

Mitä useamman useampi isoveli sinulla on (samasta äidistä siis), sitä suurempi on todennäköisyys, että syntyy homoksi. Sidoksissa esim raskauden aikaisiin hormoneihin ym, joihin ei äiti eikä lapsi voi vaikuttaa.

Lainaus:

Lainaus:

Jumala on luonut toiset heteroiksi, toiset homoiksi ja jotkut siltä väliltä. Nuo kaksi vanhempaa veljeä tuo ainakin yhden näkökulman homoutesi mahdollisiin biologisiin syihin.

hänellä on kaksi veljeä, isä on sotalaivalla, oikein "miehikäs" perhe, mutta nuorin vaan on mikä on. vanhemmat olivat shokissa, veljet käänsivät selän... Ystävät pysyivät :)

M inua ei haittaa hänen homous

No ei mikään!!! Miten voit edes ajatella jotain tuollaista? Käytät itsekin termiä "täysin luonnollisesti". Se on juuri sitä, täysin luonnollista. Eläinmaailma, ei pelkästään ihmisten osalta, on väärällään esimerkkejä homoseksuaalisuudesta. Uskovaiset, etenkin kristityt, ovat aina yrittäneet monopolisoida luontoa ja siten mikä on luonnollista. Harmi vaan että nämä opit perustuvat tuhansia vuosia vanhoille satukirjoille joilla ei ole enää mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

http://www.youtube.com/watch?v=CHVEUyvuD_4

Poikien ja tyttöjen sukupuoli-identiteetti kehittyy ja vakiintuu 12-17-iässä, noin karkeasti määritellen. Edellämainitussa ikäkaudessa esiintyy "identiteetin hakeutumista", joka ilmenee monesti samaan sukupuoleen kiintymyksenä. Edellämainittu EI OLE välttämättä homoutta tai lesboutta. Mikäli kiintymys samaan sukupuoleen jatkuu noin 18-25-ikäiseksi, on ehkä syytä harkita henkilökohtaisia ratkaisuja asian suhteen.

Mikäli aiot pysyttäytyä uskonnollisessa yhteisössäsi, suosittelen poikkeavan elämän lopettamista, koska et homona/lesbona pääse taivaaseen

kun ihminen kasvaa ja kehittyy oman laisekseen? Ehkä pieleen meni vaan se, ettet kykene miellyttämään kaikkia, toivottavasti edes itseäsi. Tai toivon että opit arvostamaan itseäsi, olemaan tyytyväinen tai jopa ylpeä itsestäsi. Jollakin on ruskea iho, siitäkään eivät kaikki pidä - kysytäänkö silloinkin mikä meni vikaan?

Sanoisin ettei mikään mennyt vikaan kohdallasi, muu kuin ajatukset. Ihmiset ovat mitä ovat, perimälleen ei voi mitään. Se on biologiaa, sanoi kirjat ja ihmiset mitä haluaa.

Lainaus:

Jumala on luonut toiset heteroiksi, toiset homoiksi ja jotkut siltä väliltä.

Nuo kaksi vanhempaa veljeä tuo ainakin yhden näkökulman homoutesi mahdollisiin biologisiin syihin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat