Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla on reilusti ylipainoa, oletteko täysin terveitä?

Vierailija
14.10.2010 |

onko sairautenne lihavuuden syy vain seuraus?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olla terveitä ei. Päässä viiraa, nivelet ei kestä, sydän- ja verisuonitaudit jyllää, kolesteroli katossa, hyppykuppa vaivaa jne. jne.

Vierailija
2/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI hiukan yli 40, joten sairaudeksi kai sitten lasketaan lihavuus! Muuten ei mitään sairautta, joskin tiedostan, että diabetes vaanii nurkan takana ja moni muukin sairaus.

Enkä voi syyttää lihavuuttani mistään sairaudestakaan, jos ei itsekurin puutetta, liikkumisen laiskuutta ja ruoasta nauttimista lasketa sairaudeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että mulla on sen 7-10kg ylimääräistä painoa. Tikkulaihaa musta ei koskaan tule koska ruumiinrakennekkin on rintava ja tälläinen "pyöreän" mallinen.

Mulla siis on kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt pari vuotta ollut lääkitys kohdallaan ja paino lähtenyt liikunnalla hitaasti laskuun. Pudottaminen kuintekin paljon hitaanpaa ja vaikeampaa kun ois ilman tuota sairautta. Nestettäkin ainakin mulla keho kerää ihan eri tavalla...

Ja siis ainakin sen 15kg ihan vaan tämän sairauden takia paino aikanaan nousi lyhyessä ajassa. Ennen sitä olin ns. naisellisen pyöreä, isot rinnat ja pyöreä peppu.

Vierailija
4/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä ei tietääkseni ole kukaan voinut osoittaa lihavuuden seuraukseksi. Vielä.

Muuten olen terve, työterveyshuolto ei ole lukuisista yrityksistä huolimatta pystynyt toteamaan minulla korkeata verenpainetta, korkeata kolestrolia, diabetesta, tuki-ja liikuntaelinten sairauksia, masennusta tai mt-häiriötä. Lihaskuntotesteistäkin sain erinomaiset arvosanat, enkä ole ollut 10 vuoden aikana kuin kahdesti sairaslomalla, vatsatauti 1vrk ja virusinfluenssa 3vrk. Mutta se, että painan yli 100kg on suuri ruksi ruudussa, joka kuittaa nämä kaikki muut seikat.

Vierailija
5/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

31,ja verenpainesairaus.

Vierailija
6/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ikää on vasta reilu 30, on taakkana jo diabetes ja verenpainetauti. Kumpikin oli jo aiemmin raskausajoilta tuttu kumppani ja pari vuotta sitten jäivät pysyviksi seuralaisiksi. :(

Kumpaankin voisin melko varmasti vaikuttaa laihduttamalla n. 15 kg,jo kymmenelläkin kilolla voisin parantua kummastakin.

En kuitenkaan ole mikään massiivinen möhkäle, 164/78. En siis voi olla täysin varma onko kokoni syynä noihin tauteihin, sukuvikanakin kumpaakin löytyy.

Vierailija
7/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

astma ja 2-tyypin diabetes. Molemmat perinnöllisiä, mutta toki diabetekseen vaikuttaa ylipaino.

Vierailija
8/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen allerginen joillekin aineille. Muuten olen terve.

Vierailija
9/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kokonaiskolesterolikin on vain 3,3 ja siitä hyvää kolesterolia 2/3.

Vierailija
10/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on heikon itsekurin seuraus. En vain saa laihdutettua! Yritetty on - ja vaikka mitä kuuria. En pääse alkua pidemmälle. Huoh! Ehkä tuo onkin minun sairauteni. Se, että en pysty laihtumaan.

Vierailija
11/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on sairauden syy JA seuraus, koska laihtuminen on vaikeampaa pco-potilailla.

Muuten olen tietääkseni terve (ei sokeriaineenvaihdunnan häiriöitä, ei verenpainetta).

Olen silti aloittanut laihdutuksen.

Vierailija
12/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen aloittanut laihdutuksen, samalla menee koko elämä remonttiin!

Vierailija
13/13 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole terve. Päässä viiraa ja kilpirauhanen ei toimi kunnolla.