Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasa-arvoa?

Vierailija
13.10.2010 |

Mies käy töissä, normaalisti työaikana kaksi kahvitaukoa ja ruokis. Työmatkat ei ole vapaa-aikaa.

Rouva kotona, läheskään joka aamu ei tarvitse heti lähteä jonnekin, jos ei halua, saa itse pitää omat taukonsa ja näköjään olla netissäkin.

Oletetaan että on terveitä lapsia 1-3kpl.

Kun mies tulee töistä, aletaan jakamaan kotitöitä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain rauhassa kaffitella pari kertaa päivässä ja syödä lounaankin mutta nyt kotona syön kiireessä tai nälkä kurnien sit kun ehdin. 3 lasta.....että todellakin mun mies voi tehdä kotitöitäkin töistä tultuaan teen niitä minäkin. Mut mulla onkin mies eikä kitisevä pikkupoika!

Vierailija
2/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati käydä edes paskalla kaikessa rauhassa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telaketjufeministit ovat tähän suuntaukseen yhteiskunnan ajaneet,oikea tasa-arvohan tästä on kaukana

Vierailija
4/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naine tekee kotona kaikki kotityöt hoitaa lapset ja muistaa vielä illalla antaa mukisematta pimppaa väsyneelle miehelleen!

Vierailija
5/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaako niitä lapsia? Lapsenhoidossa ei nimittäin voi pitää "omia taukoja" eikä taukoja ollenkaan, jollei siellä ole joku tuuraamassa niiden aikana.

Mun mielestä kotityöt pitää aina jakaa. Jos jompikumpi on pelkästään kotona, ne jatetaan vähän eritavoin kuin jos molemmat on töissä tai jos toinen hoitaa lapsia kotona. Mut AINA ne jaetaan jotenkin.

Vierailija
6/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen todella sitä mieltä että kotityöt kuuluu miehelle siinä missä naisellekin. Edelleen on tasa-arvo kaukana perheistä kun ihan tutkitusti nainen tekee kotitöistä 2/3-osaa ja sen lopun 1/3-osan mies tekee vinkumalla....että se siitä tasa-arvosta perheissä!

Vierailija
7/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä ihmeen logiikalla nainen kotona on täyspiika joka hoitaa kaiken 24h kun miehen työpäivä loppuis kai siihen kello 16???? Sekö on jonkun naissovinistin mielestä tasa-arvoa? Lasten kanssa ei todellakaan pidetä ruokatunteja eikä lueskella kahvitauoilla lehteä! Olen itsekin ollut aika kauan työelämässä ja kotona että tiedän tasan tarkkaan sen eron samoin tietää mieheni joka myös ollut koti-isä! tekis muuten hyvää tämän palstan sovinisteillekin harkita sitä miehen koti-isäksi houkuttelua vois siinä moni silmä avautua!

Vierailija
8/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mies ei jaksais illalla laittaa tiskiä koneeseen tai pyyhkiä keittiön pöytää tai vaikka ripustaa pyykkiä? Onko jollain mies joka ei kykene/jaksa? Onneks mun mies ei ole sellainen luuseri joka luulis että saa elää täysylläpidossa täällä...

Vierailija
9/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin päivän aikana lasten hyvän hoidon lisäksi pitämään kämpän tiptop kunnossa. Lelujen keräykset ym tehtiin lasten kanssa yhdessä.

Tein kaikki hommat heti, kun oli aika.

Sen lisäksi askarreltiin, laulettiin ja luettiin ja ulkoiltiin paljon.

Pyykkihommat ja kauppareissut tehtiin iltaisin, sekä tietenkin viikkosiivous viikonloppuna. Siivouskin oli tosi helppoa, kun lasten takia piti tavarat olla aina omilla paikoillaan.

Päiväuniaikaan pidin reilun tauon ja valmistelin ruokia.

Joukossa oli yksi oma lapsi, joka ei vielä nukkunut öitä ja yksi hoitolapsista oli vauva.

Kotipäivän aikana ehtii uskomattoman paljon, kun vaan tekee.

Aikaisemmin kun olin omieni (2) kanssa hoitovapaalla, ehdin tekemään kaikki kotityöt päivän aikana. Sen lisäksi ulkoilimme lasten kanssa vähintään kaksi kertaa päivässä. Kauppareissut tehtiin iltaisin, käytiin samalla kävelemässä. Toinen lapsista ei nukkunut öisin kunnolla ja toinen taas oli päivisin oikein vilkas.

Oli ihanaa, kun illat oli kokonaan "vapaata".

Vierailija
10/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se meinaa sitä että nainen edelleen hoitaa suurimman osan töistä vaikka olis töissäkin...etä älkää tulko tänne jauhamaan siitä miten miehiä kohdellaan väärin.

Vierailija
11/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo on kotona vain kotirouvana, tuo ei kuulosta reilulta.

Mutta jos vaimo on kotona hoitamassa lapsia, hänen tehtävänsä on hoitaa lapsia ja siitä hommasta ei saa taukoja. (No ehkä jossain perheessä saa, mutta meillä ei valitettavasti ole osunut niin apaattisia lapsia.)

Kotityöt jaetaan kaikkien perheenjäsenten kesken!

Vierailija
12/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan rauhassa tässä lueskelen lehteä ja palstaa :D sen jälkeen vähän menen oikoseksi kun tuli yöllä valvottua yskivän lapsen kanssa. Sit varmaan vähän imuroin ja lajittelen kirppiskamaa. Kun mies tulee kotiin hän käy kaupan kautta ja illalla yhdessä sit siivotaan ja järjestellään sekä hoidellaan lapsia. Viikonloppuisin mies saa sit nukkua pidempään kun on aamu-uninen. silloin hoidetaan myös viikkosiivous yhdessä koko perheenä mies mukaan lukien....meillä on tasa-arvoa!

Vierailija
13/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se tarkoittaa sitä että kukaan ei kello 16 jälkeenkään mene perse homeessa makaamaan vaan tekee oman osansa.mies siivoaa keittiön kun minä kylvetän lapset, minä käyn kaupassa kun mies ulkoilee lasten kanssa, mies laittaa tiskit sillä välin kun minä laitan pyykit jne...meille tulee koko ajan tiskiä ja siivottavaa oli sit mikä aika päivästä tahansa.

Vierailija
14/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kotona olevaa vaimoaan piikana jolla voi ilmaiseksi teettää kaiken? Haluaako joku todella olla itse sellainen passari miehelleen? Ei ihme että poikalapsetkin nykyään vielä kasvatetaan sellaisiki veteliksi laiskureiksi joita tuolla kadulla näkee maleksimassa...YÖK!

Vierailija
15/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, epäilen ettet ole ollut hetkeäkään pph, tai ainakin olet sitten tehnyt työsi huonosti...

Ensinnäkin, mitä pph-ohjaaja sanoi tuosta sinun reilusta tauostasi kesken työpäivän? Sattuneesta syystä tiedän, että pph:n pitäisi valvoa lapsia koko ajan, myös päiväunilla.

Lasten päiväjärjestys on myös säädelty, et voi keksiä sitä omasta päästäsi. Ensin tulee ruokailu, sitten päiväunet. Mitä ruokia valmistelit päikkäriaikana? Välipalaan tuskin tarvitsee erikseen valmistella (leivät valmistuvat hetkessä, kiisselit pitää keittää jo aiemmin että ehtii jäähtyä, jogurtti on valmista ja pannaria ei kovin usein pitäisi syödä) ja lounas pitäisi tarjota tuoreena, ei edellisenä päivänä valmistettuna.

Lisäksi kodin kunnossapitoa ei saa suorittaa lasten hoitoaikana! Toki leluja saa keräillä yms. mutta kodin pitäminen tiptop kunnossa oli joko erittäin vahvaa liioittelua, tai sitten olet todellakin ollut huono hoitaja.

Kannattaa tarkistaa faktat ennenkuin provoilee!

Vierailija
16/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nainen hoitaa päivän lapsia, niin ei sillä ole mitään velvollisuutta lisäksi hoitaa miestä. On miehen oma valinta mennä töihin, ei siitä pidä naista syyllistää ja sen vuoksi vaatia naista hoitamaan kaikki kotityöt.

Vierailija
17/17 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ajan olis voinut kuurata niitä paskapönttöjä, mitä esittelitte toisessa ketjussa.

=D