Koira aistii raskauden?
Muutama viikko sitten alkoi koirani käyttäytyä oudosti. Hakeutui lähelle ihan koko ajan, vaikka ennen söi esim. luuta omissa oloissaan. Nyt sitäkin tullaan syömään niin, että koko ajan on jollakin tavalla kiinni minussa. Kulkee myös koko ajan perässä ja on alkanut tottelemaan helpommin.
Tämä jo herätti epäilykseni ja eilen teinkin positiivisen raskaustestin...
Kommentit (15)
eli perheen rouvan ollessa kahdesti raskaana kissa käyttäytyi hyvin suojelevasti rouvaa kohtaan. Ja kolmas raskaus paljastuikin juuri kissan takia.. =0)
niin todennäköisesti koira haistaa myös raskaushormonit.
Olen viikolla 5-6, en tiedä oikein vielä, mutta en siis kovin pitkällä...
Ja itselläni kävi myös niin, että 1,5v. koira rupesi "vahtimaan" minua, eli ei koirapuistossa enää hirveesti leikkinyt muiden koirien kanssa vaan istui mun vierellä. Ja myös varoi mahaa, eli kun ennen oli möyrinyt syliin, niin nyt asetti itsensä syliin/viereen niin että tassut tulivat mahan alapuolelle ja sivuille.
Ja muiltakin olen kuullut tuosta että tottelee paremmin, ei vedä hihnassa samoin jne.
aiheesta palstalla jo aiemmin ja kissoista oli silloin kyse.
Ei kai kovin epätavallista yleensä, mutta meidän kani ei muuten esim. pitänyt sylissä olossa tai muuten käsillä koskemisesta yhtään, ja ollessani raskaana se tunki syliin koko ajan. Sängystäkin sitä sai koko ajan hätistää pois, olisi nukkunut minun kanssani yötkin;-)
aikaisemmin kissa ole maannut mun mahan päällä, mutta kun tulin raskaaksi se on tehnyt sitä joka ilta. Oikein vinkuu ja maukuu, että haluaa mahalle.
Hmm... mulla sama tilanne koirani kanssa... Tosin se oli jotain pari-kolme viikkoa sitten ja nyt dogi on ollut vähän aikaa hoidossa... Mutta oikein ihmettelin, että mikä koiralle on tullut, kun kaipaa niin läheisyyttä. Ja hoidossa olon jälkeen koira totteli todella kuuliaisesti!
Kuukautiseni pitäisi alkaa näinä päivinä, mutta raskaus on mahdollinen: n. viikko edellisten kuukautisten loputtua kondomi oli luiskahtanut paikoiltaan ja rakastajani tuli sisääni...
Nimittäin koiran käyttäytyminen antoi siihen aihetta.
Meillä mun masu on nyt jostain kumman syystä (raskaus) se minkä lähellä koira tykkää maata. Pää ja tassu mun masun päälle ja voi että kun näyttää olevan hyvä olla. Ennen ei oo siinä viihtynyt.
Hassuinta tässä on se että mulla ei mitään "masua" vielä ole, olen aika alussa. Mutta olisko se sitten koiran vaisto? haistaako se jotain?
Mä nimittäin sitäkin mietin että, olenhan mä "erilainen" nyt. Väsyneempi, pahaa oloa, suussa paska maku jne.
No, ajatus on veikeä, piti sitten paikkaansa tai ei.
Kaverini uroskoira tunki päätään jalkojeni väliin heti kun olin tullut raskaaksi. Ja samaa teki kaverille kun hän itse raskautui. Muuten pysytteli omissa oloissaan.
todennäköisemmin. Hormoonit tai joku saa hien haisemaan erilaiselle ja koirallahan on satoja tuhansia kertoja tarkempi hajuaisti.
Minun tuttuni koira ei ole ollut koskaan minua kohtaan suojeleva. Mutta mieheni lähestyessä minua takaapäin (romanttisissa aikeissa) tämä koira älähti ja tarttui miestäni jalasta ja tuli väliin. Olin tuolloin muutaman kuukauden ollut raskaana.
Lisäksi koira (uros) alkoi vahtia minua toisilta koirilta, erityisesti uroksilta! Edelleenkin koira suhtautuu suojelevasti sekä minua että lapsia kohtaan.
Ja itselläni kävi myös niin, että 1,5v. koira rupesi "vahtimaan" minua, eli ei koirapuistossa enää hirveesti leikkinyt muiden koirien kanssa vaan istui mun vierellä. Ja myös varoi mahaa, eli kun ennen oli möyrinyt syliin, niin nyt asetti itsensä syliin/viereen niin että tassut tulivat mahan alapuolelle ja sivuille.
Ja muiltakin olen kuullut tuosta että tottelee paremmin, ei vedä hihnassa samoin jne.
Minulla oli kiltti koira joka ei ikinä rähissyt kenellekkään, rähähti kunnolla kun kerran tuli irtokoira vastaa. Tästä muutaman päivän kuluttua huomasin olevani raskaana.
Meillä leikattu kollikissa alkoi nylkyttämään minua kun tulin raskaaksi, mutta se oli kyllä vasta vähän pidemmällä. Tai olin jo tiennyt olevani raskaana. Raskauden jälkeen himokas eunukki vaihtoi rakkaudenkohteekseen lampaantaljan.