Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ja miten 2,5-vuotiaalle kerrotaan siteistä ja kuukautisista?

Vierailija
14.10.2005 |

Siis kun en tod pääse vessaan ilman että se jossakin vaiheessa siihen pyörähtää. Ja kaupassa kysyy mikä tämä on sidepaketista.

Miten nämä hommat hoidetaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika siihen, että voiks sit joka kuukausi syntyy lapsi?!? Vastasin ettei ja keskustelu loppu siihen, vastaukset kaikkiin haluamiin kysymyksiin sai ja oli tyytyväinen. Nyt poika 7 ja tietää mikä on kuukautiset ym. eikä tarvi olla hämillään kun asioista puhutaan ' avoimesti' . Tietenkin ikäiselleen sensuroiden.

Vierailija
2/24 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika siihen, että voiks sit joka kuukausi syntyy lapsi?!? Vastasin ettei ja keskustelu loppu siihen, vastaukset kaikkiin haluamiin kysymyksiin sai ja oli tyytyväinen. Nyt poika 7 ja tietää mikä on kuukautiset ym. eikä tarvi olla hämillään kun asioista puhutaan ' avoimesti' . Tietenkin ikäiselleen sensuroiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotona kun nyt tietty on juossut vessaan just sillon (ja ei,en laita ovea lukkoon...) niin oon sanonut et naisilla tulee verta joskus ja äiti käyttää siihen näitä siteitä.

Poika sanoo niitä äidin vaipoiksi..hmm... :)

Vierailija
4/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton tarkempaan ei musta tarvi selitellä. Vähän vanhemmalle voi selostaa tarkemmin.

Itse selostin juuri juurta jaksaen koko kuukautissysteemin 6v ja 8v tytöilleni.

Vierailija
5/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" se on äidin vaippa" , varsinkin jos yrittää samanaikaisesti kouluttaa lasta potalle tyyliin " isot tytöt ei käytä vaippoja" ;-)

Vierailija
6/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei muka pääse vessaan ilman 2,5 vuotiasta, voi luoja mitä toimintaa...

Vierailija
7/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai riittäis se " aikuisten juttu" -selitys

Vierailija
8/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vain, että ovat kuukautissuojia. Ja se siitä.

Vierailija
9/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin vaan, mitä itse tuossa tapauksessa ensimmäiseksi voisin keksiä.

Onneksi ei ole juuri kuukautisia kun on hormonikierukka :-)

Vierailija
10/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuisilla naisilla on kuukautiset ja silloin poistuu kohdun limakalvo ja tulee verta. Eikä tyttö yhtään ihmetellyt , sen enempää. Ei musta ole mitenkään outoa tai hävettävää käydä tällaista keskustelua kaupan hyllyllä.

Vierailija
11/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä poika ainakaan (vaikka käyttää vielä vaippoja) ole yhtään luullut et ne " äidin vaipat" ois sama asia.

Kylläkin luulee et mä oon kipeä kun tulee verta,mut toisaalta niin oonkin usein.

En minäkään sitä kovin yksityiskohtaisesti lähtis selvittään mut minusta asioista voi puhua ihan oikeilla nimillä ja ihan siellä kaupassakin sanoa et äidin kuukautissuojia,sehän on täysin normaalia.

Vierailija
12/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v:lle olen sanonut, että nää on naisten juttuja. On tyytynyt siihen.

Vierailija
13/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää tosi paljon, ja eipä kai siitä mitään haittaa ole jos kertoo niin kuin asia on. En tosiaan halua kuitata asiaa " aikuisten jutuilla" silloinhan tyttö voi ajatella että siinä on jotain hävettävää tai äiti on kipeä tai ihan mitä vaan.

Vierailija
14/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen kyllä sanonut, että se on " äidin vaippa" . Eenmpää kysymyksiä ei ole tullut :)

Vierailija
15/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella utelias ja vilkas melk. 3 v. tyttö ja vauva. Lapsia ei voi jättää samaan tilaan, koska hän saattaa esim. ratsastaa pikkusisarellaan tms. " hauskaa" . Lisäksi vauva nousee pystyyn, ja joudun häntä valvomaan koko ajan, koska hän ei osaa turvallisesti laskeutua. En voi ajoittaa siteen vaihtoa niin, että pääsin vaikka unien aikaan käymään vessassa yksin. Tämä siksi, että verta saattaa tulvahtaa yllättävissä tilanteissa liikaa...

Ihan tosi. Olisiko minun pitänyt

1) olla tekemättä näin pienellä ikäerolla lapsia

2) hankki vuodot lopettava horminikierukka

3) käyttää kuukuppia

4) riskeerata ja antaa siarusten olla kahdestaan vessakäynnin ajan?

Siksikin haluaisin selittää lapselleni jotain, koska minulle ei ole koskaan - ei ikinä - selitetty kuukautisista tai sukupuolielämästä mitään. Haluaisin välttää tämän virheen.

Huono äiti mikä huono äiti - teki miten tahansa. Kiitos.

ap

Vierailija
16/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on aikuisten naisten juttu eikä siitä lasten tarvitse tietää. Menee mun huippu uteliaalle lähes viisivuotiaallekin. Ja tämä näppärä keksi hyvän käyttötarkoituksenkin siteille. Liimasi sukan pohjiin ja lähti luistelemaan. Olivat kuulema hänen luistimet...

Vierailija
17/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viisi lasta, nuorimmat 3, 2 ja 6kk (nousee myös pystyyn) ja vessassa kyllä saan käydä yksin! Enkä muutenkaan seiso vauvan vieressä kokoaikaa, ihan mahdotonta se olisikin, jäisi toiset lapset hoitamatta. Meillä on myös vilkkaat lapset mutta 2 vuotiaskin ymmärtää ettei pikkusiskolla " ratsasteta" . Ihan hyvin veskissä pystyy käymään.

Vierailija
18/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kykenet parempaan kuin minä. Sinun lapsesi ovat parempiluonteisia ja paremmin kasvattuja kuin minun. Tämä lähtee varmasti erinomaisesta luonteestasi. Ja tietysti teidän geeneistänne. Minä olen varmasti tehnyt lapseni vahingossa tai ajattelematta. Minun olisi pitänyt ajatella näitäKIN asioita jo enne kuin epäkelpo mieheni siemenensä minuun laski. Olisi pitänyt muuten miestäkin varoittaa, että täydellisiäkin löytyy, minä en ole sellainen. Jos minun seisomaan opetteleva lapseni kaatuisi ja löisi päänsä ja jopa kuolisi sillä aikaa kun minä olen vessassa, olisi kaatuminen varmasti minun vikani. Siis sen vika, etten minä saatanan tyhmä hylkiö paska ihminen tajunnut, että lapsi aikoo juuri tällä siteenvaihtokerralla kuolla. Vittu MÄ OOOOOON ÄÄÄLIÖ luuseri. Kuka haluaa mun lapset?????? Kai tämä on pätevä syy huostaanotolle?

Vierailija
19/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko 21 tulla pätemän täydellisyydellään? Tule pliis!

ap

Vierailija
20/24 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kuukautiset yhä ihmisten mielestä jotenkin noloa selitettävää?? Mulle ei myöskään kerrottu kotona mistään ja muistan yhä miten suuri järkytys oli kun kuukautiset alko. Ei sen tarvis olla niin.

Itse olen kertonut 2,5 v pojalle (kun huomasin hänen katsovan hiukan säikähtäneenä vertani) että naisilta tulee välillä verta pimpistä silloin kun ei ole vauvaa mahassa. Ja sillon tietty pitää käyttää sidettä ettei vaatteet sotkeennu. No jonkun mielestä ehkä outoa, mut mun mielestä hyvin luonnollista. Ja poikakin oppii pienestä ettei siinä ole mitään outoa tai salaista tai jotain naisten juttua, jotka ei miehille kuulu.

Parasta kai jokaisen kertoa niin kuin luontevalta tuntuu. Ja itse ajattelen et nyt on helpompi selitellä näitä juttuja kun yhtäkkiä sitten murrosiän kynnyksellä.