Valuuko rinnat aina koko imetysajan?
Meillä on viikon vanha vauva ja olen hämilläni. Rinnat valuu koko ajan maitoa! Onko tämä tällaista koko seuraavan vuoden tai niin kauan kuin vain imetän? Helpottaako maidon valuminen jossain vaiheessa?
Kommentit (9)
imetyksen lopetin 1,5 vuotta sitten
mutta myöhemmin, kolmen neljan kk:n päästä todennäköisesti vaan jos on pitkä väli edellisestä.
Muistan tosiaan kun vauva oli pieni, imi toisesta rinnasta ja toinen tiputteli raukan päälle maitotippoja.
valuvat. Se helpottaa sit, kun ns. kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Imetyksen aikana kannattaa laittaa maidonkerääjä toiseen rintaan, niin saa vähän talteen sitä samalla, jos vaikka antaa joskus pullosta sitä. =)
toisilla koko ajan. Mina kuulun jalkimmaiseen porukkaan, valuu edelleen ja imetan 1,5 vuotiasta...
Olin itse imetystä aloittaessani siinä käsityksessä, että mun pitää käyttää maidonkerääjää koko ajan toisessa rinnassa ja sitten imetysten välillä liivinsuojia. Sitten huomasin, etteivät rintani tiputtele.
Ei siis aina ole noin. Olin ns. tiukkatissi, mutta lapsi oli siitä huolimatta 6 kk täysimetyksellä eli maitoa riitti.
Olin itse imetystä aloittaessani siinä käsityksessä, että mun pitää käyttää maidonkerääjää koko ajan toisessa rinnassa ja sitten imetysten välillä liivinsuojia. Sitten huomasin, etteivät rintani tiputtele. Ei siis aina ole noin. Olin ns. tiukkatissi, mutta lapsi oli siitä huolimatta 6 kk täysimetyksellä eli maitoa riitti.
Kun hanelta nyt jok. tap. maitoa valuu...
Olin itse imetystä aloittaessani siinä käsityksessä, että mun pitää käyttää maidonkerääjää koko ajan toisessa rinnassa ja sitten imetysten välillä liivinsuojia. Sitten huomasin, etteivät rintani tiputtele. Ei siis aina ole noin. Olin ns. tiukkatissi, mutta lapsi oli siitä huolimatta 6 kk täysimetyksellä eli maitoa riitti.
Kun hanelta nyt jok. tap. maitoa valuu...
niin siis ap:han kyseli että valuuko koko ajan, tämä oli jonkun muun näkökulma asiaan, ja ainakin toiselle ketjun lukijalle tärkeä mielipide/näkökulma, kun oma imetysvaihe vielä (toivottavasti) edessä.
Ei heti tarvi olla mollaamassa toisten ihan asiallisia kommentteja, argh...
sitten helpotti ja vauvan ollessa neljän kuukauden ikäinen en tarvinut enää liivinsuojia ja rintsikoita öisin.
Imetän edelleen 1 v 9 kk ikäistä lasta pari kertaa päivässä, ja silloin tällöin rinnat alkavat edelleen valua saunassa tai kuumassa suihkussa.
Aluksi rinnat pakkautuvat ja valuvat ja tekevät vaikka mitä, kun ei kysyntä ja tarjonta vielä kohtaa. Minulla valuu nykyään, jos edellisestä imetyskerrasta alkaa olla pitempi aika. Vauva 5kk.